MuscleMeat

Hoeveel borst oefeningen ppl schema per week (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee,ik zou het GVT schema helemaal volgens de "regels" volgen ,kan goed als je op een doodpunt bent beland met je huidig schema en /of de motivatie even weg is ,

het lijkt vrij makkelijk maar het is stiekem toch een pittig schema ,10X 10 plus een extra (isolatie)oefening per spiergroep ,de eerste 6 sets gaan redelijk gemakkelijk maar daarna begint de ellende ,trust me

je lichaam heeft bij dit schema wel veel rust en eiwitten nodig
Dus ik kan niet in me normale schema, zie hieronder. op maandag de incline weghalen en dan die bench press 10x10 maken en dan op donderdag me benchpress 10x3 maken? dan heb ik in totaal 3 borst oefeningen. Of is dat als nog te veel voor het GVT schema?

Maandag Push A:

Bench press 4x6-10
Incline dumbell press 4x6-12
Shoulder press 4x-6-12
Dips 4x-8-15
Tricep rope pushdown 4x12-15
Side raises 4x12-15

Dinsdag Pull B:

Lat pulldown 4x8-12
Pull ups 4x8-15
Seated cable row 4x8-12
Rear delt raises 3x12-15
Cable rear delt row 3x12-15
Dumbell Shrugs 4x6-10
Bicep cable curls 3x10-15
hammer curls 3x10-15

Woensdag Legs A:
Squats 4x-6-12
Incline leg press 4x-6-12
Leg extensions 4x8-15
Leg curl 4x12-20
Calve raises 4x12-20

Donderdag Push B:
Incline bench press 4x6-10
Flat dumbell press 4x6-12
Barbell shoulder press 4x6-12
Skullcrushers 4x8-12
V-grip tricep pushdown 4x12-15
Cable side raises 4x10-15

Vrijdag: Pull A:

Deadlift 4x5-8
Bent over row 4x8-10
Lat pulldown 4x8-12
Rear delt raises 4x12-15
Barbell shrugs 4x6-10
Preacher curls 3x8-12
Arnold curls 3x8-15

Zaterdag: Rust:

Zondag: Legs B:

Squats 4x6-12
Lunges 4x10-12
Leg extensions 3x8-15
Leg curls 3x10-20
Leg adductor 3x15-20
Calf raises 4x15-20
 
Of is dat als nog te veel voor het GVT schema?

yep,word teveel en gaat ook tegen het principe van GVT in,

probeer het een keer na je huidige schema
 
yep,word teveel en gaat ook tegen het principe van GVT in,

probeer het een keer na je huidige schema
Het enige probleem is dan, dat je al je spiergroepen maar 1 keer per week prikkelt bij GVT. terwijl je als natural toch wel zeker 2x per week je spiergroepen moet prikkelen, gaat dat dus niet averechts werken?
 
Ik lees nu ook, als je dat 10x10 schema doet. dat je maar 1 keer per week je borst moet trainen, dus kan ik dit schema wel toepassen in mijn ppl schema? omdat ik namelijk maandag borst heb en donderdag ?
Nee natuurlijk niet. GVT is een ander schema
 
Het enige probleem is dan, dat je al je spiergroepen maar 1 keer per week prikkelt bij GVT. terwijl je als natural toch wel zeker 2x per week je spiergroepen moet prikkelen, gaat dat dus niet averechts werken?
Voor ieder is er een manier die beter is als de ander.. Maar we zijn daar allemaal verschillend in... Hoe lang je traint is wel belangrijke informatie.. Train je nog geen 2 jaar? Full body is dan het meest effectief imo
 
Gewoon een prima schema niks mis mee
 
Voor ieder is er een manier die beter is als de ander.. Maar we zijn daar allemaal verschillend in... Hoe lang je traint is wel belangrijke informatie.. Train je nog geen 2 jaar? Full body is dan het meest effectief imo
Ik train al meer dan 2 jaar, het gaat met ook niet zo zeer om het hele GVT schema, maar alleen meer om de oefening bankdruk 10x10 en of ik dat kan toepassen in me ppl schema in plaats van wat ik nu op het moment doe voor bankdrukken 4x6-12 hh. Of gaat dat dan te veel worden ineens?
 
Waarom haal je niet bij beide borst-oefeningen een set weg, of hou je de barbell variant gelijk en verlaag je de db variant niet met twee sets? Die sets kan je dan prima gebruiken voor een fly variant, en je volume blijft gelijk.
 
Waarom haal je niet bij beide borst-oefeningen een set weg, of hou je de barbell variant gelijk en verlaag je de db variant niet met twee sets? Die sets kan je dan prima gebruiken voor een fly variant, en je volume blijft gelijk.
Dus dan 2 sets flyes nog bijvoorbeeld? maar ik heb het idee dat ik dan in kracht achteruit ga omdat dumbell press en barbell press toch wel echt kracht oefeningen zijn. of zeg ik dit verkeerd?
 
dit is wel echt druk maken over kleine onbelangrijke dingen.

doe lekker je cable fly, ,merk je dat je niet goed hersteld, doe je het niet.

10x10 bench slaat negerns op.
 
Dus dan 2 sets flyes nog bijvoorbeeld? maar ik heb het idee dat ik dan in kracht achteruit ga omdat dumbell press en barbell press toch wel echt kracht oefeningen zijn. of zeg ik dit verkeerd?
Precies. Krachtverlies gaat echt niet gebeuren door het verlagen met een setje. Veel bewezen krachtschema’s gebruiken ook 3 sets per oefening overigens. GVT is door de lage absolute intensiteit(60/70%) juist een programma waarbij de meesten vaak kracht (in de lagere reps) verliezen.
 
dit is wel echt druk maken over kleine onbelangrijke dingen.

doe lekker je cable fly, ,merk je dat je niet goed hersteld, doe je het niet.

10x10 bench slaat negerns op.
Haha, ja heb je mischien ook wel weer gelijk in. 10x10 is meer bedoeld voor een keer training variatie, zit namelijk al een lange tijd op een dood plateau..
 
Precies. Krachtverlies gaat echt niet gebeuren door het verlagen met een setje. Veel bewezen krachtschema’s gebruiken ook 3 sets per oefening overigens. GVT is door de lage absolute intensiteit(60/70%) juist een programma waarbij de meesten vaak kracht (in de lagere reps) verliezen.
En wat denk jij van 10x3 voor bankdrukken? kan ik dat evt wel toepassen in me ppl schema ? bijvoorbeeld maandag 10x3 bench en donderdag gewoon normaal op hogere herhalingen 4x-8-12 hh
 
Ik train al meer dan 2 jaar, het gaat met ook niet zo zeer om het hele GVT schema, maar alleen meer om de oefening bankdruk 10x10 en of ik dat kan toepassen in me ppl schema in plaats van wat ik nu op het moment doe voor bankdrukken 4x6-12 hh. Of gaat dat dan te veel worden ineens?
Dat zou nergens op slaan
Kies je manier van trainen en doe wat je moet doen zonder continu beginnersfouten te blijven maken
 
En wat denk jij van 10x3 voor bankdrukken? kan ik dat evt wel toepassen in me ppl schema ? bijvoorbeeld maandag 10x3 bench en donderdag gewoon normaal op hogere herhalingen 4x-8-12 hh


Waarom wil je 10 werksetjes doen op bench?
 
Waarom wil je 10 werksetjes doen op bench?
Om me kracht op die bench omhoog te krijgen zit al een lange tijd vast op 1x 130kg , en 10 setjes klinkt veel is het ook. maar zijn maar 3hh per keer dus kom je ook maar uit op 30 herhalingen totaal
 
Om me kracht op die bench omhoog te krijgen zit al een lange tijd vast op 1x 130kg , en 10 setjes klinkt veel is het ook. maar zijn maar 3hh per keer dus kom je ook maar uit op 30 herhalingen totaal
Minder benchen= meer krachtwinst in mijn geval ……. Er zijn ''verstandiger' manieren om je bench omhoog te krijgen...… Facepulls supersetten tussen je bench, band pulls, leg drive goed onder de knie krijgen...………………….….
 
Minder benchen= meer krachtwinst in mijn geval ……. Er zijn ''verstandiger' manieren om je bench omhoog te krijgen...… Facepulls supersetten tussen je bench, band pulls, leg drive goed onder de knie krijgen...………………….….
Ik heb juist als ik minder ga benchen dat ik een terugval krijg. 2x per week benchen werkt voor mij het beste.
 
Ik heb juist als ik minder ga benchen dat ik een terugval krijg. 2x per week benchen werkt voor mij het beste.
Als je echt brute krachtwinst wil maken moet je geen ppl gaan doen of een ander bb gericht schema maar meer iets als JW oid
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven