MuscleMeat

hoeveel calorieen heb ik nou eigenlijk nodig als ik wil bulken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BastiaanS

Cool Novice
Lid geworden
19 apr 2018
Berichten
36
Waardering
4
Lengte
1m93
Massa
82kg
Vetpercentage
10%
ik wil graag clean gaan bulken. maar met gezonde voeding is het lastig om op zoveel calorieen te komen.
mijn lengte: 190cm
mijn gewicht: 82,5
leeftijd: 16
inspanning: 2 dagen achter elkaar trainen dan 1 dag rust. )4- 5 keer per week dus
hoeveel calorieen heb ik nou nodig om aan te komen in spieren? en wat is goede voeding om dat doel te bereiken? ook vraag ik me af hoeveel eiwitten ik nodig heb per dag. volgens wat ik heb opgezocht heb ik 3500 calorieen nodig en 160g eiwitten

alvast bedankt voor jullie reacties.ti
 
2gr eiwitten per lichaams kg , 1g vet en de rest aan carbs. Reken je behoefte uit via een calculator en vul je activiteitsfactor in. Daarna is t gewoon bijhouden en kijken hoeveel je aankomt. Reken op 100 a 200g per week en dan zit je prima.

Probeer zoveel mogelijk clean te eten. Vloeibaar wil ook goed helpen. Maak je eigen shake met bijv. havermout, melk , whey , banaan en bijv pindakaas.

succes!
 
2gr eiwitten per lichaams kg , 1g vet en de rest aan carbs. Reken je behoefte uit via een calculator en vul je activiteitsfactor in. Daarna is t gewoon bijhouden en kijken hoeveel je aankomt. Reken op 100 a 200g per week en dan zit je prima.

Probeer zoveel mogelijk clean te eten. Vloeibaar wil ook goed helpen. Maak je eigen shake met bijv. havermout, melk , whey , banaan en bijv pindakaas.

succes!

dit is wat ik vandaag heb gegeten.

ontbijt: brinta met melk en een scoop whey (echt een aanrader) en een beker melk
tussendoortje: skyr naturel 350 gram
middageten:3 sneden waldkorn bruin brood met 3 gebakken eitjes( zou ik normaal niet doen) ik ga weer terug naar 1 ei per dag
tussendoortje: appel en een shake na het sporten (whey)
avondeten: 110gram rijst 150gram kippendij filet 150-200 gram broccoli gekookt
s'avonds: 25gram amandelen en 1 bakje turkse yogurt.

ik zit zeer hoog ik eiwitten namelijk 218 gram en ook aan de hoge kant bij vetten. normaal zou ik er nog in de avond een shake bij doen maar dat doe ik maar niet. ik zit nu op 2663 calorieen. is dit genoeg, te veel ,te weinig? wat kan en/of moet ik aan miin schema veranderen?
 
je geeft in je begin post al aan dat je 3500 nodig hebt. Dit is dus veel te weinig.
 
je geeft in je begin post al aan dat je 3500 nodig hebt. Dit is dus veel te weinig.
wat kan ik er nog bij eten dat hoog in calorieen is maar wel gezond is? doe zelf trouwens niet veel cardio. meestal gewoon 10 min hiit na het trainen. en wanneer moet ik wat extra eten.
 
Zou sowieso nog 1 stuk fruit toevoegen. Ga alles eens tracken in myfitnesspall,zo krijg je een beter beeld aan welke macro's het schort. Hoeveel brinta eet je? Wellicht kun je dat ook bijvoorbeeld verhogen.
 
Zou sowieso nog 1 stuk fruit toevoegen. Ga alles eens tracken in myfitnesspall,zo krijg je een beter beeld aan welke macro's het schort. Hoeveel brinta eet je? Wellicht kun je dat ook bijvoorbeeld verhogen.
ik gebruik myfitnesspal al wat zijn de percentage's die ik moet hebben van vetten eiwitten en koolhydraten? en moet ik dus 3500 cal eten? ik vind het gewoon lastig om dingen toe te voegen die hoog zijn in calorieen maar gezond zijn. ik kan me wel volproppen bij de mac omdat ik daar werk maar daar word je gewoon dik van.
 
Ik zou sowieso de mac vermijden. Voor bulken moet je gewoon het aantal grammen aan macro's aanhouden wat ik je vertelde. Maar 50 / 30 / 20 is een veel voorkomend percentage. Maar ook dit is maar een variabel en dit kan persoonsafhankelijk zijn. Ik zit met powerliften vaak redelijk hoog in carbs, puur omdat dit goed voelt voor mij en ik dit het beste vind werken. Gewoon een beetje aankijken dus.

Hier wat aantal voedingsmiddelen per macro nutrient

Kh:
brinta , havermout , brood , fruit , muesli , pasta , rijst.
Volkoren doet je lichaam langer over om te verteren , dus heb je er langer profijt van.

Zilvervlies rijst , volkoren pasta enz.

Eiwitten:
Kip,vis,whey,kipfilet beleg,kwark,eieren enz.

Vetten
vette vis (zalm),pindakaas,noten,advocado,kaas enz.

Ik hoop dat je hiermee wat kunt.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik zou sowieso de mac vermijden. Voor bulken moet je gewoon het aantal grammen aan macro's aanhouden wat ik je vertelde. Maar 50 / 30 / 20 is een veel voorkomend percentage. Maar ook dit is maar een variabel en dit kan persoonsafhankelijk zijn. Ik zit met powerliften vaak redelijk hoog in carbs, puur omdat dit goed voelt voor mij en ik dit het beste vind werken. Gewoon een beetje aankijken dus.

Hier wat aantal voedingsmiddelen per macro nutrient

Kh:
brinta , havermout , brood , fruit , muesli , pasta , rijst.
Volkoren doet je lichaam langer over om te verteren , dus heb je er langer profijt van.

Zilvervlies rijst , volkoren pasta enz.

Eiwitten:
Kip,vis,whey,kipfilet beleg,kwark,eieren enz.

Vetten
vette vis (zalm),pindakaas,noten,advocado,kaas enz.

Ik hoop dat je hiermee wat kunt.
en havermout koeken tussendoor? als 30 % eiwitten moet zijn gaat dat over de 2 gram per kg lichaamsgewicht heen is dat erg? en zou ik in de ochtend anders 2 broodjes en brinta eten?
 
kan. in principe is teveel aan eiwitten niet erg, maar dat kun je dan beter besteden aan vetten. 2 gr is ruim genoeg. 1.6gr is eigenlijk al voldoende.

havermout koeken ken ik niet...maar als t suikers bevat dan zou ik t vermijden.
 
kan. in principe is teveel aan eiwitten niet erg, maar dat kun je dan beter besteden aan vetten. 2 gr is ruim genoeg. 1.6gr is eigenlijk al voldoende.

havermout koeken ken ik niet...maar als t suikers bevat dan zou ik t vermijden.
en de 3 eieren? gewoon elke dag gaan doen? ik zit al op ruim 100 gram vetten.
 
Probeer gewoon wat in te vullen bij myfp en kijk waarmee je het dichtste bij komt.
 
Gewoon eten wat je eten kan om aan je benodigde kcals te komen. In elk geval zorgen dat je minimaal 160 gram eiwit, 70 gram vet en natuurlijk wat groente en fruit per dag binnen krijgt en dan boeit de rest geen kut. Stel je hebt 200 gr eiwit of 100 gr vet omdat het zo uitkomt, ook dikke prima. Als je haverkoekjes makkelijk weg krijgt zeker doen. 1 kcal = 1 kcal. Of dat nu uit een komkommer komt of een koekje, boeit geen ruk.
Als ik dagen heb waarvan ik weet dat ik de rest van de dag weinig kan eten, eet ik graag chocolade cruesli van quaker. Ik maak dan een shake met melk en whey welke net genoeg is om de hoeveelheid cruesli mee te bedekken. Dit even in de koelkast zetten (15 min is al genoeg) en dan werk je het zo naar binnen. Zo krijg ik makkelijk 3000 kcal weg binnen 5 min en nog lekker ook. Dus stel je komt niet aan je kcal, vervang je brinta voor cruesli, vervang je magere melk voor volle melk of chocomel etc etc.
Die percentages zou ik trouwens vergeten. Voedingsschema's zijn afgestemd in grammen op iemands lichaamsgewicht. Niet op een procentuele verdeling in kcals.
 
Laatst bewerkt:
Simpel stappenplan:

1. Maak schema met 3800 kcal, E200, K500, V110
2. Gebruik dit schema 5 weken.
3. Weeg jezelf elke dag (7 metingen per week), in de ochtend na toiletgang.
4. Elke week: Negeer de hoogste en laagste waarde van de week. Neem het gemiddelde van de andere 5 dagen.
5. Noteer elke week het weekgemiddelde.
6. Vergelijk elke eropvolgende week het weekgemiddelde met dat van de week ervoor.
7. Bekijk na een 5 weken hoeveel je gemiddeld aankwam per week (Eerste week is startwaarde. Volgende 4 weken kun je verschil noteren..
8. Kom je GEMIDDELD per week rond de 250g aan, dan ga zo door.
9. Kom je minder snel aan: Voor elke 100g die je minder aankomt per week, verhoog je kcal inname met 100.
10. Kom je sneller aan: Voor elke 100g die je meer aankomt per week, verhoog je kcal inname met 100.

Als je bang bent dat je te snel of teveel aankomt. Start dan met 3600 kcal, E200, K450, V110. Als je niet aankomt merk je dat vlot genoeg en kun je later alsnog verhogen.
 
Simpel stappenplan:

1. Maak schema met 3800 kcal, E200, K500, V110
2. Gebruik dit schema 5 weken.
3. Weeg jezelf elke dag (7 metingen per week), in de ochtend na toiletgang.
4. Elke week: Negeer de hoogste en laagste waarde van de week. Neem het gemiddelde van de andere 5 dagen.
5. Noteer elke week het weekgemiddelde.
6. Vergelijk elke eropvolgende week het weekgemiddelde met dat van de week ervoor.
7. Bekijk na een 5 weken hoeveel je gemiddeld aankwam per week (Eerste week is startwaarde. Volgende 4 weken kun je verschil noteren..
8. Kom je GEMIDDELD per week rond de 250g aan, dan ga zo door.
9. Kom je minder snel aan: Voor elke 100g die je minder aankomt per week, verhoog je kcal inname met 100.
10. Kom je sneller aan: Voor elke 100g die je meer aankomt per week, verhoog je kcal inname met 100.

Als je bang bent dat je te snel of teveel aankomt. Start dan met 3600 kcal, E200, K450, V110. Als je niet aankomt merk je dat vlot genoeg en kun je later alsnog verhogen.

is 3600-3800kcal niet heel erg veel? ik ben bang dat ik dan alle definitie kwijt raak en weer dik word. is dit voor opbouwen zonder te veel vet aan te maken?
 
Gewoon eten wat je eten kan om aan je benodigde kcals te komen. In elk geval zorgen dat je minimaal 160 gram eiwit, 70 gram vet en natuurlijk wat groente en fruit per dag binnen krijgt en dan boeit de rest geen kut. Stel je hebt 200 gr eiwit of 100 gr vet omdat het zo uitkomt, ook dikke prima. Als je haverkoekjes makkelijk weg krijgt zeker doen. 1 kcal = 1 kcal. Of dat nu uit een komkommer komt of een koekje, boeit geen ruk.
Als ik dagen heb waarvan ik weet dat ik de rest van de dag weinig kan eten, eet ik graag chocolade cruesli van quaker. Ik maak dan een shake met melk en whey welke net genoeg is om de hoeveelheid cruesli mee te bedekken. Dit even in de koelkast zetten (15 min is al genoeg) en dan werk je het zo naar binnen. Zo krijg ik makkelijk 3000 kcal weg binnen 5 min en nog lekker ook. Dus stel je komt niet aan je kcal, vervang je brinta voor cruesli, vervang je magere melk voor volle melk of chocomel etc etc.
Die percentages zou ik trouwens vergeten. Voedingsschema's zijn afgestemd in grammen op iemands lichaamsgewicht. Niet op een procentuele verdeling in kcals.
maakt het uit met welke smaak cruesli? en word ik van al die suikers niet dik? wil het liefst gewoon strak buikje houden.
 
maakt het uit met welke smaak cruesli? en word ik van al die suikers niet dik? wil het liefst gewoon strak buikje houden.
Begint wel vermoeiend te worden dit. Je wordt niet dik van suiker. Je wordt dik van veel meer kcal eten dan je verbruikt. Maar aangezien jij niet eens in de buurt komt van je benodigde kcal om überhaupt al aan te komen hoef je daarvoor niet bang te zijn.
 
is 3600-3800kcal niet heel erg veel? ik ben bang dat ik dan alle definitie kwijt raak en weer dik word. is dit voor opbouwen zonder te veel vet aan te maken?

Begin dan met 3400 E200, K400, V110.

Je zult met deze aanpak automatisch meer eten als je niet aankomt en minder als je te snel aankomt (en dus ook te veel vet). Een beetje vet zul je echter altijd wel aankomen.

Vaak helpt het ook om bijvoorbeeld na 2-3 maanden bulken even 2-3 weken te cutten. Je haalt dan het vet weg wat je toch naast de gewonnen spiermassa opgebouwd hebt in die 2-3 maanden.

Op die manier wordt je nooit echt vet/dik
 
Begint wel vermoeiend te worden dit. Je wordt niet dik van suiker. Je wordt dik van veel meer kcal eten dan je verbruikt. Maar aangezien jij niet eens in de buurt komt van je benodigde kcal om überhaupt al aan te komen hoef je daarvoor niet bang te zijn.
dus zolang ik genoeg vetten en eiwitten binnen krijg mag ik gewoon dingen eten met veel suiker erin?
 
Back
Naar boven