XXL Nutrition

Hoeveel calorieën is een avondmaal gemiddeld

Bezoekers in dit topic

Geat

Novice
Waardering
5
Lengte
1m89
Massa
75kg
Ik ben al jaren mantelzorger voor mijn oma! Ze kan gelukkig nog veel zelf, zoals beetje poetsen, en koken ..

Ze kookt elke dag gevarieerd, van stampot en macaroni tot rijst ..

Ik weet dus niet hoeveel calorieën ik gemiddeld binnenkrijg met mijn avondeten. Het bord is niet overvol, maar gemiddeld vol.

Heeft iemand ervaring mee hoeveel calorieën 1 bord avond eten gemiddeld is?

Op google staat 500-700 calorieën, maar ik wil het voor de zekerheid toch van een persoon zelf weten die hier verstand en ervaring mee heeft!

Bedankt voor de reacties!!

Onmogelijk om te zeggen. Beetje hetzelfde als “hoe duur is een auto?”.

Maw wat eet je en hoeveel is wel doorslaggevend om er een nr aan te plakken. Op de leeftijd van je oma hoef je jezelf er niet druk om te maken en eet je op gevoel aangezien een lichaam goed in staat is om aan te geven wanneer die meer/minder wilt. Als het merendeel beetje gezond is ben je goed bezig, maar een koekje dagelijks kan ook wel.

• Like
Waarderingen: BB_
Met 1m89 en 61kg kan je er vanuit gaan dat je avondeten minder is dan je denkt.

• Haha
  • Like
Waarderingen: Maximum Effort, apfelstrudel, Mentat en 3 andere personen
vragen hoeveel ze heeft gebruikt van alles

(aardappel/rijst etc zelfde voor vlees/groente.

dan zelf opscheppen met je bord op een keukenweegschaal en dan kan je het een beetje gokken/inschatten. of zonder weegschaal dan op het oog 1/3e van de aardappels bijvoorbeeld 2/3 van het vlees totaal etc etc

Dat vraag ik toch helemaal niet? Ik vraag hoeveel calorieën gemiddeld een avondmaal is
Er is geen gemiddeld avondmaal.

Een klein bordje rijst kip wokgroente zal heel andere waarden hebben als een groot bord met pasta, kaas, romige saus en bijvoorbeeld chipolataworstjes.
Vandaar dat er wordt doorgevraagd, om je een beter antwoord te kunnen geven.

• Like
Waarderingen: Mrmtty20
Beste, je bent 31 jaar en hebt als aardig wat topics over eten. Mamoth kuur, gister weer alleen Havermout.
Heb je in de afgelopen 5j niets geleerd op dit forum ?
Er staat toch zat advies.
Lees eerst eens wat topic door over voeding

• Like
Waarderingen: Tommyx en Mentat
Beste, je bent 31 jaar en hebt als aardig wat topics over eten. Mamoth kuur, gister weer alleen Havermout.
Heb je in de afgelopen 5j niets geleerd op dit forum ?
Er staat toch zat advies.
Lees eerst eens wat topic door over voeding
Aangezien je zo snel antwoord verveel jij je inderdaad niet.

Wat interesseert mij wat jij te zeggen hebt? Als ik iets wil weten vraag ik het, ik hoef jou domme antwoorden niet.

Laat mij verder met rust, dwerg.

• Haha
Waarderingen: Gremlin en Bullshark
Dat vraag ik toch helemaal niet? Ik vraag hoeveel calorieën gemiddeld een avondmaal is

Een standaard formaat bord dat vol is, maar niet overvol, is gemiddeld 700 kcal per bord.
Als je er vetten aan toevoegt (witte sauzen, jus) is het meer. Als je minder vet vlees hebt en meer groentes, is het minder.

Dit is een gok/schatting en totaal niet accuraat, maar meer op basis van eigen ervaring.

Aangezien je zo snel antwoord verveel jij je inderdaad niet.

Wat interesseert mij wat jij te zeggen hebt? Als ik iets wil weten vraag ik het, ik hoef jou domme antwoorden niet.

Laat mij verder met rust, dwerg.
Ga je ook ooit nog wat doen met de tips die worden gegeven of ga je gewoon hele tijd je gedragen alsof iemand op je pikkie heeft getrapt?

• Like
Waarderingen: Lieves en Mentat
Terug
Naar boven