AndroidHealthClinic

Hoeveel calorieën is een avondmaal gemiddeld

Bezoekers in dit topic

Een standaard formaat bord dat vol is, maar niet overvol, is gemiddeld 700 kcal per bord.
Als je er vetten aan toevoegt (witte sauzen, jus) is het meer. Als je minder vet vlees hebt en meer groentes, is het minder.

Dit is een gok/schatting en totaal niet accuraat, maar meer op basis van eigen ervaring.
Bedankt voor je antwoord 👍🏾

• Like
Waarderingen: Hell93
Aangezien je zo snel antwoord verveel jij je inderdaad niet.

Wat interesseert mij wat jij te zeggen hebt? Als ik iets wil weten vraag ik het, ik hoef jou domme antwoorden niet.

Laat mij verder met rust, dwerg.
Volgens mij ben jij degene met een probleem, niet iemand die van lengte kleiner is dan jij :lol:

Een standaard formaat bord dat vol is, maar niet overvol, is gemiddeld 700 kcal per bord.
Als je er vetten aan toevoegt (witte sauzen, jus) is het meer. Als je minder vet vlees hebt en meer groentes, is het minder.

Dit is een gok/schatting en totaal niet accuraat, maar meer op basis van eigen ervaring.
zit ook een verschil tussen een bord vol met aardappels of vol met rijst ongeveer 3x zoveel kcal

• Like
Waarderingen: Gremlin en Vonk
Welke tips? Heb er maar 1. Doe niet zo bijdehand, en stop met vriendjes politiek.
Er zijn minstens 4 antwoorden geweest die je hebt genegeerd (en heel je vorige topic waar je überhaupt nooit gereageerd hebt). Maar doe vooral verder op deze manier idd, dan kom je er wel.

• Like
  • Haha
  • Dislike
Waarderingen: Mentat, Vonk, Geat en 1 andere persoon
Mens, doe wat met je leven man. Ik ga niet eens meer reageren.
Dat doe ik, ik adviseer hier. tussen mijn 'werktijd' door.

Begin eerst eens met hier reageren

• Dislike
Waarderingen: Geat
Weeg af wat je eet, en tel de Kcals. als je bij iemand een maaltijd eet kun je dat wel inschatten adhv wat er op je bord ligt.
zo nauwkeurig hoeft het niet. je hebt nog steeds ondergewicht en hoeft niet op 150kcals te letten. Kom je niet aan, eet je meer !
@imnewhere is al helemaal gehersenspoeld

• Like
Waarderingen: Fappie en Mentat
Er zijn minstens 4 antwoorden geweest die je hebt genegeerd (en heel je vorige topic waar je überhaupt nooit gereageerd hebt). Maar doe vooral verder op deze manier idd, dan kom je er wel.

En volg vooral dat antwoord waar je wel op reageert, van 700kcal gemiddeld. De grootste kolder die ik heb gezien weer in dit topic. Je kunt voedsel niet eyeballen en er is geen gemiddelde anders dan een hele brede range.

• Like
Waarderingen: Xrp, Maximum Effort en horn
Topic van de maand dit.

• Like
Waarderingen: Swamp
Hé oma,

HiEr heb je een keukenweegschaal voor kerst.
Als je de volgende keer nasi maakt, wil je dan eens opschrijven wat je er allemaal in doet? Hoeveel gram kipfilet, groente, rijst, kruiden enz. En als het dan klaar is wil je dan opschrijven hoeveel gram nasi dat in totaal is?

Jij kan dan aan de hand van de ingrediënten uitrekenen hoeveel kcal, en KEV de hele batch is. Stel dat het 1,5kg is en jij neemt 300 gram dan heb je dus 1/5 van het totaal kcal en KEV op....

Oma doet vast niet aan precisie met voeding, dus de ene keer zal er 150 gram ui in zitten en de andere keer 125 gram. Maar als je ongeveer weet wat oma in de nasi doet dan heb je een richtlijn...

Hetzelfde kan je doen voor boerenkool, lasagne e.d. Aardappel groente vlees is een stuk makkelijker aangezien je die niet gemixt eet, die kan je gewoon apart afwegen Wanneer het op je bord gaat

• Like
  • Haha
Waarderingen: Fappie en horn
Ik zie het echt helemaal voor me dit. Een magere panlat die aan z'n oude oma vraagt om al het eten af te wegen zodat de panlat weet wat ie binnen krijgt. Geen wonder dat sportschool gangers voor debiel aangezien worden 😂

• Haha
Waarderingen: Mentat en Vonk
Ik zie het echt helemaal voor me dit. Een magere panlat die aan z'n oude oma vraagt om al het eten af te wegen zodat de panlat weet wat ie binnen krijgt. Geen wonder dat sportschool gangers voor debiel aangezien worden 😂
Mwhoa ik denk dat de meeste oma's veel voor hun kleinkinderen over hebben hoor. Toen ik vroeger een krantenwijk had stond mijn oma om 07.00 eieren te bakken 😅
Hebben die mensen ook wat te doen 😀

Mwhoa ik denk dat de meeste oma's veel voor hun kleinkinderen over hebben hoor. Toen ik vroeger een krantenwijk had stond mijn oma om 07.00 eieren te bakken 😅
Hebben die mensen ook wat te doen 😀
Oh ik twijfel niet aan de goedaardigheid van genoemde oma. Ik vind het idee erbij alleen echt hilarisch. Oma die vol trots aan de vrienden van het kegelen vertelt dat haar kleinzoon zijn eten afweegt als een echte bodybuilder. Vervolgens brengt kleinzoon oma een keer naar de kegelclub en stapt er knul uit die zich moet verankeren als het hard waait.

Maar ik ga off topic. On topic, je kunt geen standaard aantal kcal nemen als avondeten. Het verschil tussen een bord aardappels, sperziebonen en kipfilet en een bord pasta met rundergehakt en kaas is nogal enorm.

• Like
  • Haha
Waarderingen: Kloontje en Hell93
En volg vooral dat antwoord waar je wel op reageert, van 700kcal gemiddeld. De grootste kolder die ik heb gezien weer in dit topic. Je kunt voedsel niet eyeballen en er is geen gemiddelde anders dan een hele brede range.

Ik geef tenminste antwoord + ik zeg er duidelijk bij dat het niet accuraat is en enkel obv eigen ervaring.

Beter dan iemand afzeiken :) (niet specifiek jij)

• Haha
Waarderingen: apfelstrudel en Steks
Terug
Naar boven