XXL Nutrition

Hoeveel calorieën per dag???!!

Bezoekers in dit topic

Emielrol

Cool Novice
Lid geworden
12 aug 2017
Berichten
47
Waardering
7
Lengte
1m83
Massa
78kg
Hallo goededag iedereen,

Mijn naam is Emiel Rol ben 22 jaar, 183cm lang en weeg 78,9 atm. Ik ben sinds een paar dagen weer bezig met fitnessen. Toch zou ik graag weer een bb lichaam willen krijgen zoals voorheen in het verleden. Ik weet dat ik daarvoor de juiste voeding nodig heb. Daarom de vraag aan jullie of jullie me eventueel kunnen helpen of begeleiden met de calorieën inname per dag. Momenteel consumeer ik zo'n 2630 calorieën op een sport dag en ben van plan om op rust dagen 400 calorieën minder te gaan eten. Ik probeer ook zo gezond mogelijk te eten 2 eieren op een dag soms 2 bananen avond eten met redelijk veel kip of vlees en veel volkoren producten en natuurlijk een of twee shakes. Mijn macro samen stelling is momenteel 329 gram koolhydraten, 164 gram eiwitten en 73 gram vetten. Dat is 50% koolhydraten, 25% eiwitten en 25%vetten.

Ik hoor graag van jullie terug,

Met vriendelijke groet,

Emiel.
 
Helaas werkt deze link niet via de telefoon......
 
Klopt... Gewoon effe achter de pc duiken. Als je eenmaal een schema gemaakt hebt zal je zien dat het een stuk makkelijker wordt.
 
Wat is je huidig vetpercentage en wat is je onderhoud?
 
Meten is weten. Hou bij wat je per week aan kcal binnen krijgt en kijk iedere dag op t zelfde moment wat de weegschaal zegt. Adhand daarvan pas je je schema aan
 
Meten is weten. Hou bij wat je per week aan kcal binnen krijgt en kijk iedere dag op t zelfde moment wat de weegschaal zegt. Adhand daarvan pas je je schema aan
Maar werkt spieren kweken het zelfde als aankomen ofzo? Gewoon meer calorieën benutting. Hou btw me macro's bij.
 
Denk dat me vet percentage rond de 15 tot 20 % is atm
Dan is het wellicht verstandig om eerst eens te cutten (minder eten dan je verbruikt). Vaak worden de vetpercentages door leken te laag geschat, desalniettemin is 15 tot 20% al vrij hoog voor fitnessbegrippen. Om spieren te kweken moet je normaal gesproken in een calorieoverschot zitten. Dat betekent dat naast dat je spieren groeien, je ook vet aankomt. Maar aangezien je momenteel al op 15-20% staat, wat relatief vrij hoog is, zou ik nu niet een calorieoverschot hanteren. Dus beter eerst een calorietekort creëren en zakken naar een procent of 10-12% en dan weer rustig aan gaan bouwen (calorieoverschot).
 
Back
Naar boven