MuscleMeat

hoeveel calorieen verbruik je bij een krachtraining?

Bezoekers in dit topic

Rooobin

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 apr 2009
Berichten
229
Waardering
7
Lengte
1m84
Massa
88kg
Vetpercentage
13%
heb al gezocht maar vond nergens echt een concreet getal.

stel: maandag borst en rug dag, geen cardio,redelijk zware training.
Hoeveel verbruik je ongeveer?
 
volgens recent onderzoek 539.14 kcal per training. Vroeger geloofde men dat dit per persoon en per manier van trainen verschillend was, maar die mythe is inmiddels de wereld uit geholpen :)
 
Het hang van ontzettend veel variabelen af. Maar voor een indicatie kun je het hier berekenen. (de activiteit staat onder ''gewichtheffen'' en niet onder fitness).

Kloppen die cijfers wel? is een van de meest gestelde vragen over de caloriebehoefte calculator en de calorieverbruik per activiteit berekenaar. Het antwoord is dubbel: ja en nee. De berekeningen zijn ontworpen door wetenschappers die er echt wel verstand van hebben, maar ze gaan uit van gemiddelden. De gemiddelde mens bestaat niet en daarom is er nooit exact te zeggen hoeveel calorieëen jij precies verbrandt. De belangrijkste variabelen zijn:

vet en spiermassa: De berekeningen gaan uit van mensen met een "gemiddeld" vetpercentage. Ben je erg gespierd, dan zul je meer calorieën verbranden, heb je vooral veel vetmassa, dan zul je minder calorieën verbranden. Bij sportscholen zijn soms apparaten die een persoonlijk profiel aan kunnen maken op basis van jouw specifieke eigenschappen. Dit is altijd accurater dan iedere internetberekening kan zijn.

activiteitenniveau: Bij de caloriebehoefte calculator wordt gevraagd of je weinig beweegt, of juist veel. Maar wat weinig en veel is is soms moeilijk in te schatten, en de rekenmachine kan geen rekening houden met specifieke individuele situaties. Wat vul je bijvoorbeeld in als je 2 keer per week sport maar wel lichamelijk actief werk doet? Met de activiteitencalculator is er een vergelijkbaar probleem: het kan behoorlijk uitmaken hoe hard je je best doet met bijvoorbeeld tennis of aerobics.

Zijn de calculators daarmee waardeloos? Ik denk van niet. Het is een nuttige indicatie van hoeveel calorieën je ongeveer nodig hebt en verbrandt. Als je je de resultaten als uitgangspunt neem en verder je gewicht in de gaten houdt dan merk je vanzelf of je afvalt of aankomt, en daar kun je dan je eten weer op afstemmen.
 
Laatst bewerkt:
volgens recent onderzoek 539.14 kcal per training. Vroeger geloofde men dat dit per persoon en per manier van trainen verschillend was, maar die mythe is inmiddels de wereld uit geholpen :)

btw ts, hij bedoelde dit sarcastisch.:cool:

Het hang van ontzettend veel variabelen af. Maar voor een indicatie kun je het hier berekenen. (de activiteit staat onder ''gewichtheffen'' en niet onder fitness).

:eek: vette site, thx
 
Laatst bewerkt:
volgens recent onderzoek 539.14 kcal per training. Vroeger geloofde men dat dit per persoon en per manier van trainen verschillend was, maar die mythe is inmiddels de wereld uit geholpen :)

Alsof Jay Cutler met zijn gewicht van 140kg+ net zoveel calorieën verbruikt tijdens een squatsessie als een ecto van 60 kilo die een paar bicep curls doet ???

btw ts, hij bedoelde dit was sarcastisch.

Gelukkig! :roflol:

:eek: vette site, thx

:thumbs:
 
Alsof Jay Cutler met zijn gewicht van 140kg+ net zoveel calorieën verbruikt tijdens een squatsessie als een ecto van 60 kilo die een paar bicep curls doet ???

Natuurlijk! Trainen is trainen, en daarmee uit!






niet al te serieus nemen he
 
bedankt voor de vele reacties :)
 
Het hang van ontzettend veel variabelen af. Maar voor een indicatie kun je het hier berekenen. (de activiteit staat onder ''gewichtheffen'' en niet onder fitness).

Aan de hand van deze calculator verbrand ik 900 kcals per training :D Als het de helft is dan ben ik al blij.
 
Aan de hand van deze calculator verbrand ik 900 kcals per training :D Als het de helft is dan ben ik al blij.
Dat zou wel mooi zijn :)
 
Dat zou wel mooi zijn :)

ja ik probeer een beetje in kaart te brengen wat ik (ongeveer) aan calorieën verbrand tijdens mijn training. Maar dat valt nog niet mee.
 
ja ik probeer een beetje in kaart te brengen wat ik (ongeveer) aan calorieën verbrand tijdens mijn training. Maar dat valt nog niet mee.
Niet zo heel veel hebben ze mij geleerd :( als het voor kcals te verbranden is, is intensieve duursport veel effectiever. krachtsport en de daar bijhorende toename in spiermassa (als het goed verloopt) zorgt er wel weer voor dat je dagelijks meer kcal nodig hebt.
Maar er een getal op plakken gaat heel moeilijk worden :)
 
Laatst bewerkt:
Onit
Jij hebt de boeken nu, leg jij het eens uit ;)
 
Niet zo heel veel hebben ze mij geleerd :( als het voor kcals te verbranden is, is intensieve duursport veel effectiever. krachtsport en de daar bijhorende toename in spiermassa (als het goed verloopt) zorgt er wel weer voor dat je dagelijks meer kcal nodig hebt.
Maar er een getal op plakken gaar heel moeilijk worden :)

janken met de pet op dus.
 
Back
Naar boven