XXL Nutrition

Hoeveel cals in 1/2 gegrilde kip

Bezoekers in dit topic

Triceps_XL

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
24 sep 2018
Berichten
371
Waardering
270
Lengte
1m78
Hi,

Net een halve gegrilde kip op bij een eettentje, maar zit ook in me cut. Geen idee hoeveel calorieen hierin zitten.
Iemand een idee of hoeveel een halve gegrilde kip nou eigenlijk weegt?

Op Fatsecret vind ik een voorbeeld van de AH variant en die zegt dat een halve kip 600 gram is wat uitkomt op circa 1400 cals. Lijkt me niet echt te kloppen..

GR.
 
600 is wat veel! 400 gram is wat realistischer...

Maar je hebt grote en kleine kippen! :flex: VS :flexbiceps:
 
Denk wel dat je uit kan gaan van 220/230 kcal per 100 gram ja.
 
600 is wat veel! 400 gram is wat realistischer...

Maar je hebt grote en kleine kippen! :flex: VS :flexbiceps:
Dit was niet een grote kip, maar dan vind ik 4x 230 = 920 cals voor een halve gegrilde kip nog steeds onzettend veel en vooral zonder vel.
Dat is net zoveel als een goede hele pizza.
 
Tja daar gaat je cut .. F A I L .. geintje
Maak je niet zo druk joh , je hebt er zelf voor gekozen om in je cut je niet aan een voedingsschema te houden
Halve kip zonder vel is opzich niet zo heel slecht
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Tja daar gaat je cut .. F A I L .. geintje
Maak je niet zo druk joh , je hebt er zelf voor gekozen om in je cut je niet aan een voedingsschema te houden
Halve kip zonder vel is opzich niet zo heel slecht
Ik volg me voedingschema grotendeels netjes op en hou me macro's netjes bij elke dag, maar sommige maaltijden vervang ik voor andere en dit houd ik allemaal bij en zo dus ook met deze halve gegrilde kip. Schrik alleen van het aantal cals dat erin zit.
Kan op de een of andere manier niet geloven dat een gegrilde halve kip zonder vel net zoveel cals heeft als een pizza. Lijkt me gewoon te sterk.

Zolang ik maar niet het aantal cals overschrijdt en de macro's ok zijn is er niks mis met het wisselen van maaltijden.

Het betekend alleen dat ik de rest van de dag zo weinig kan eten.....
 
Ik volg me voedingschema grotendeels netjes op en hou me macro's netjes bij elke dag, maar sommige maaltijden vervang ik voor andere en dit houd ik allemaal bij en zo dus ook met deze halve gegrilde kip. Schrik alleen van het aantal cals dat erin zit.
Kan op de een of andere manier niet geloven dat een gegrilde halve kip zonder vel net zoveel cals heeft als een pizza. Lijkt me gewoon te sterk.

Ja soms kan je verschieten hoeveel kcals iets bevat. Ik was verschoten van een broodje met kip curry. Zit idd mayo in maar dan nog. Je ziet het nog niet liggen.

Nu ja zo eens 1 maal wat te veel eten is geen ramp. Enkel opletten dat het niet te vaak voorvalt.
 
Ja soms kan je verschieten hoeveel kcals iets bevat. Ik was verschoten van een broodje met kip curry. Zit idd mayo in maar dan nog. Je ziet het nog niet liggen.

Nu ja zo eens 1 maal wat te veel eten is geen ramp. Enkel opletten dat het niet te vaak voorvalt.
Niet zoveel saus dan verschieten erop
 
Keukenweegschaaltje meenemen. Bord wegen op voorhand, en als je klaar bent
 
Dat is het meest accurate inderdaad, hehe ;)
Is letterlijk niet meer dan een paar secondes werk. Als dat al teveel moeite is of "dat ga ik niet doen hoor" dan moet je in mijn opinie niet moeilijk doen, gewoon lekker cutten af en toe keertje lekker uit eten gaan, en accepteren dat resultaten niet optimaal zijn
 
Is letterlijk niet meer dan een paar secondes werk. Als dat al teveel moeite is of "dat ga ik niet doen hoor" dan moet je in mijn opinie niet moeilijk doen, gewoon lekker cutten af en toe keertje lekker uit eten gaan, en accepteren dat resultaten niet optimaal zijn
Ik doe ook alles netjes afwegen thuis, buiten wat lastiger maar dan is het inderdaad wegen,accepteren of gewoon niet doen.
Heb dit nu ook ingevuld, betekend alleen voor de rest van de dag minder cals.
 
Op engelse sites/via engelse omschrijving kan je vaak veel meer vinden van dit soort dingen
rond de 500-600 kcal voor een halve kip grgrild

https://www.myfitnesspal.com/food/calories/generic-store-bought-rotisserie-chicken-85306401
https://www.myfitnesspal.com/food/calories/costco-rotisserie-chicken-breast-without-skin-d-749563735
https://www.nutritionix.com/i/usda/rotisserie-chicken-1-half-chicken/56bcd86707cc4eac2d862d14

En ter vergelijk deze
https://fddb.info/db/de/lebensmittel/gutknecht_halbes_brathaehnchen_lidl/index.html
dit is alleen t vlees rn met vel. zonder botten is een portie 250 gram vlees.en kom je ook rond 500-600 kcal uit.
 
Back
Naar boven