MuscleMeat

Hoeveel cardio tijdens cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Shadum

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
704
Waardering
0
Hoevaak en hoelang is naar jullie mening de juiste hoeveelheid cardio tijdens een cut fase. Zelf heb ik baat bij 3 keer per week 40 minuten, maar eerlijk gezegd was dat maar een educated guess
 
ik denk dat dat genoeg is, zorg ervoor dat je het op een nuchtere maag doet.
 
Ikbouw het zelf op. Begin ook met 3 keer per week 30-40 minuten.
Zit nu op zo'n 5 keer per week dik 40 minuten.

En grote kans dat het nog iets meer wordt aangezien ik nu eens echt droog wil worden. Maar er zijn mensen die het nog vaker doen en langere periodes.
Maar zoals je zelf al aangeeft, gewoon met 3 keer per week beginnen.

Net hoe het gaat ook. Aan de hand van mijn vorderingen. Maar meestal wordt het meer als ik dicht bij m'n doel kom. En als ik eenmaal er heel dicht bij zit minder ik het.
 
Om eerlijk te zijn... ik doe het normaal gesproken alleen met mn voeding.
 
het kan idd ook zonder cardio, alleen ik denk dat het dan meer tijd kost. Aangezien je met cardio zo'n 600-800Kcal per uur verbrand (afhankelijk van gewicht en intensiteit) en je stofwisseling behoorlijk verhoogt. Dit heeft ook nog effect na de workout.

ik denk dat je het beste voor een stepper kan kiezen dan voor een gewonen cardio-fiets (spinning bike kan eventueel ook, alleen is dat meer interval)
 
Wil het ook wel weten ja, ik ben zelf van plan om volgende week met rpm te beginnen (in combinatie met xenadrine).

Met normaal cardio en een aangepast dieet ben ik zelf in meer dan een maand maar 3 kilo vetmassa kwijt. Moet dus wel wat sneller eraf kunnen, zelf hoop ik dan op een 7 kilo binnen een maand.

Maar is rpm (spinning) wel goed om vet te verbranden? of is dat meer gericht op conditie?
 
Originally posted by pinodambini

Met normaal cardio en een aangepast dieet ben ik zelf in meer dan een maand maar 3 kilo vetmassa kwijt. Moet dus wel wat sneller eraf kunnen, zelf hoop ik dan op een 7 kilo binnen een maand.

3 kilo per maand is mooi. 7 kilo per maand zal er relatief een stuk meer spiermassa bij zitten. Sneller is niet altijd beter.
 
waarom een stepper? Een stepper is intensiever dan een hometrainer en je verbrand meer (is mijn ervaring)

Les Mills RPM of spinning is ook gescchikt, het is alleen wel veel interval (iig bij spinning: een track sprinten zonder weerstand, een track staand klimmen met weerstand etc)

roeien en hardlopen zijn ook geschikt, hoewel dat laatste moeilijker vol te houden is op een loopband en belastend is voor de gewrichten.
 
Ik zou gewoon als het een beetje mooi weer is buiten gaan hardlopen. Lekker frisse lucht, budon met water meenemen.
HEERLIJK! :D
 
Originally posted by Elmar
Ik zou gewoon als het een beetje mooi weer is buiten gaan hardlopen. Lekker frisse lucht, budon met water meenemen.
HEERLIJK! :D

hoezo mooi weer? er gaat niets boven hardlopen in een sneeuwstorm of in de regen ;) . als het droog en zonnig is pak ik de fiets
 
Back
Naar boven