Wat een figuur die "trainer" van jou. Jammer dat je het daar mee moet doen.
Je geeft aan dat je nog een aantal kilo wilt afvallen. Uiteindelijk is het natuurlijk kcal in vs. kcal out. Als je wilt afvallen, dan moet je dus ofwel minder kcal eten of meer kcal verbruiken. Daar kan cardio natuurlijk wel in meehelpen. Immers als relatief kleine vrouw verbruik je natuurlijk minder kcal dan een breedgeschouderde bonk van een vent. Als jij minder gaat eten dan je verbruikt, is dat in jouw geval misschien wel erg weinig waardoor het moeilijk is de benodigde vitamines en mineralen uit je voeding te halen (en misschien ook wel moeilijk om je aan het daarbij passende voedingsschema te houden). In dat geval kan cardio een oplossing zijn. Je verbruikt met cardio immers meer energie en daardoor heb je in je voeding ook wat meer ruimte om te eten.
Dat je dus wat cardio naast je KT moet doen, kan ik op zich wel begrijpen. Wat ik niet begrijp is waarom de focus niet op KT wordt gelegd. Met KT verbrand je immers ook kcal (weliswaar minder dan met cardio maar toch fors meer dan met bankhangen) en bouw je spiermassa op (met als gevolg een sneller metabolisme en dus betere verbranding). Ik zou 10 minuten opwarmen met cardio. Daarna 45 minuten aan krachttraining doen en dan wederom 20 minuten cardio (zo intensief mogelijk / HITT).
Van je trainer zou je wel mogen verwachten dat hij je daarbij wil en kan helpen. Succes!
Ik snap ook dat cardio helpt bij het afvallen, mijn punt is echter dat ik naast mijn trainingen in de gym ook een paar keer hardloop. Vandaar dat ik dacht dat ik me daar dan meer kon richten op krachttraining.
Ik vind het ook niet erg om cardio te doen, ik vind het alleen echt teleurstellend dat ik daar op een crosstrainer gezet word met een schema in mijn hand voor de apparaten en dat dat het dan was.
Wat jij zegt had ik ook wel een beetje bedacht, die verhouding warming up/kt/cool down
Thanks voor de tip over hiit, ga ik zeker toepassen.
Zal ik zo dan beginnen, en de oefeningen met losse gewichten even bewaren voor als ik wat sterker ben of toch daar even een schema voor zoeken?