Fitness Seller

Hoeveel ckal doordeweeks als je in weekend niet op voeding let?

Bezoekers in dit topic

A30

Novice
Lid geworden
5 nov 2014
Berichten
25
Waardering
2
Lengte
1m68
Massa
52kg
Het is voor mij vrijwel onmogelijk om in het weekend genoeg proteine en calorieën binnen te krijgen, omdat ik bij mijn schoonouders ben. Zij hebben niet zo veel in huis en als ik iets meeneem betekent het meestal gezeur, omdat het dan lijkt of ze me niet genoeg te eten geven. Moeilijke situatie, daarom doe ik het even zo.

Hoeveel moet ik doordeweeks eten om een tekort in het weekend te kunnen compenseren? Ik sport 3x per week, ben 1.68m en weeg 51 kilo. Wil bulken op dit moment.

Ajb geen advies over het probleem zelf, gewoon advies over energie behoefte en proteine doordeweeks.
 
Ik zie er geen groot probleem in als je in het weekend op onderhoudsbehoefte zou zitten bijvoorbeeld en doordeweeks boven onderhoudsbehoefte.
Ik zou het deeltje dat je minder hebt in het weekend niet gaan proberen te compenseren. Is niet nodig.

En ach schoonouders ..... je wilt het probleem niet bespreken in je topic, maar ik zou toch gewoon uitleggen dat je aan een sport bezig bent met doelen en daarvoor een dieet volgt om je doelen te behalen.
Je wilt ze niet tot last zijn en de koelkast/voorraden plunderen dus daarom neem je een deel van je dieet gewoon zelf mee.

Anyway, succes d'r mee.
 
Dat is moeilijk te zeggen als je niet weet hoeveel kcals je het weekend binnen krijgt. Ik zou gewoon doordeweeks je bulkschema aanhouden en weekends maar laten voor wat het is. Je bent 52 kg, dus zoveel kcals heb je niet nodig om te bulken. Ik denk dat je daar best in de buurt komt weekends.

Om toch nog even op je probleem te komen. Je kunt je schoonouders toch uitleggen waarom je andere voeding eet dan een normaal persoon?
 
Dat is moeilijk te zeggen als je niet weet hoeveel kcals je het weekend binnen krijgt. Ik zou gewoon doordeweeks je bulkschema aanhouden en weekends maar laten voor wat het is. Je bent 52 kg, dus zoveel kcals heb je niet nodig om te bulken. Ik denk dat je daar best in de buurt komt weekends.

Om toch nog even op je probleem te komen. Je kunt je schoonouders toch uitleggen waarom je andere voeding eet dan een normaal persoon?
Al zou ik het uitleggen, dan zouden ze niet meer eten in huis nemen. Ze weten dat ik sport en dat ik daarom in het verleden wel eens iets meenam om te eten, toch was het een probleem voor ze. Zij vinden het genoeg om te ontbijten met joghurt, geen middageten te hebben en misschien iets bij de koffie te nemen, samen met avondeten. Ik ben niet zo opgevoed, moet nu zelfs nog meer eten dan normaal en kom onder mijn energiebehoefte uit. Heel vervelend allemaal maar ik ga me er niet nog meer druk om maken, ik pas mijn eten doordeweeks wel aan.
 
Je kan natuurlijk ook even een stukje gaan lopen ...... even je dagelijkse stukje cardio en gelijk even wat gaan eten buiten de deur.
 
Mag je wel seks hebben van je schoonouders? Je hoeft toch ook niet alles te doen wat je schoonouders willen. Eten meenemen en dan daar opeten kan toch? Zeker noten e.d. kan je zo meenemen.
 
Ik vind dit wel een apart verhaal. Je kan het toch gewoon even uitleggen, dat je vanwege je sport ook erg op je voeding let? En dat je er niet vanuit gaat dat zij alles in huis halen wat jij in je schema hebt zitten? Even 1 keer duidelijk zijn en ze zullen vast wel begrip tonen. En anders schijt eraan. Doe je ding!

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:10 ----------

Ik zie er geen groot probleem in als je in het weekend op onderhoudsbehoefte zou zitten bijvoorbeeld en doordeweeks boven onderhoudsbehoefte. Ik zou het deeltje dat je minder hebt in het weekend niet gaan proberen te compenseren. Is niet nodig. En ach schoonouders ..... je wilt het probleem niet bespreken in je topic, maar ik zou toch gewoon uitleggen dat je aan een sport bezig bent met doelen en daarvoor een dieet volgt om je doelen te behalen. Je wilt ze niet tot last zijn en de koelkast/voorraden plunderen dus daarom neem je een deel van je dieet gewoon zelf mee. Anyway, succes d'r mee.

Dit dus :)
 
Overal waar je naartoe gaat neem jij je voeding mee.

Zo simpel is het.

Werk/vrienden/sport/hobby/ouders wat dan ook.
 
Zolang je bulkt maakt het weinig uit denk ik.. Gewoon vreten! Zeker op 52 KG is het niet zo'n probleem.

---------- Toegevoegd om 15:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:00 ----------

Ik vind dit wel een apart verhaal. Je kan het toch gewoon even uitleggen, dat je vanwege je sport ook erg op je voeding let? En dat je er niet vanuit gaat dat zij alles in huis halen wat jij in je schema hebt zitten? Even 1 keer duidelijk zijn en ze zullen vast wel begrip tonen. En anders schijt eraan. Doe je ding!

Ik kan het mij wel voorstellen hoor. In het verleden ook mee gemaakt omdat schoonouders er zo op tegen waren. Schoonbroertje mocht b.v. al geen shakes dus het zou nogal krom zijn als ik daar met mijn maaltijden en shakes binnen kom.

Beste oplossing voor dit probleem is je chick dumpen.. Sinds toen, gainz for life!
 
M.a.w. ze accepteren je niet zoals je bent, misschien kun je ze therapie aanraden (?)
 
Zolang je bulkt maakt het weinig uit denk ik.. Gewoon vreten! Zeker op 52 KG is het niet zo'n probleem. ---------- Toegevoegd om 15:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:00 ---------- Ik kan het mij wel voorstellen hoor. In het verleden ook mee gemaakt omdat schoonouders er zo op tegen waren. Schoonbroertje mocht b.v. al geen shakes dus het zou nogal krom zijn als ik daar met mijn maaltijden en shakes binnen kom. Beste oplossing voor dit probleem is je chick dumpen.. Sinds toen, gainz for life!

Ach, hoeven toch niet persé shakes te zijn... Ik snap dat dit voor de onweteden wellicht wel gezien kan worden als 'extreem' 'ongezond' maar een bammetjes met kipfilet of een bakkie kwark? Moet kunnen toch..

Als dat niet kan dan zijn ze zich gewoon flink aan het aanstellen. Dit zou voor mij geen rede zijn om niet te doen wat ik wil doen. Ze accepteren het maar.. Hoeveel kan het nou eigenlijk zijn wat ze naar binnen moet werken?

Je vriendje/dinnetje vanwege zo'n kleine issue dumpen is natuurlijk een grapje :rolleyes:
 
Na dit topic gelezen te hebben en er dan van uit gaande dat je vriend (lees: vriendinnetje) niet lift.

Je kan natuurlijk de dagen dat je gewoon thuis bent extra kcals naar binnen te gooien. Zodat je wekelijks toch je +kcal hebt bereikt (bv 3500 per week boven onderhoud) dan eet je in het weekend waarschijnlijk te weinig of rond onderhoud. Dan eet je die andere 4/5 dagen gewoon 700kcal per dag boven je onderhoud.
 
Ach, hoeven toch niet persé shakes te zijn... Ik snap dat dit voor de onweteden wellicht wel gezien kan worden als 'extreem' 'ongezond' maar een bammetjes met kipfilet of een bakkie kwark? Moet kunnen toch..

Als dat niet kan dan zijn ze zich gewoon flink aan het aanstellen. Dit zou voor mij geen rede zijn om niet te doen wat ik wil doen. Ze accepteren het maar.. Hoeveel kan het nou eigenlijk zijn wat ze naar binnen moet werken?

Je vriendje/dinnetje vanwege zo'n kleine issue dumpen is natuurlijk een grapje :rolleyes:

Het was niet de reden maar het bracht me veel progress :p
 
Haha dit komt weinig voor, meeste topics gaan over: hoeveel kcals moet ik doordeweeks eten als ik in het weekend binge
 
Loggen en compenseren...
Calorietekort opvangen in de dagen rondom het weekend is denk ik het makkelijkst. Dus bijvoorbeeld schatten hoeveel calorieën je tekort gaat komen in het weekend, en hier op donderdag / vrijdag wat voor 'over-eten'.
Het weekend loggen wat je binnenkrijgt, calorietekort in kaart brengen en maandag / dinsdag de resterende achterstand inhalen.
 
Andere schoonouders zoeken of gewoon tóch wat meenemen.

Je kunt toch zeggen dat je extra behoeftes hebt vanwege je sport
 
Het is voor mij vrijwel onmogelijk om in het weekend genoeg proteine en calorieën binnen te krijgen, omdat ik bij mijn schoonouders ben. Zij hebben niet zo veel in huis en als ik iets meeneem betekent het meestal gezeur, omdat het dan lijkt of ze me niet genoeg te eten geven. Moeilijke situatie, daarom doe ik het even zo.

Hoeveel moet ik doordeweeks eten om een tekort in het weekend te kunnen compenseren? Ik sport 3x per week, ben 1.68m en weeg 51 kilo. Wil bulken op dit moment.

Ajb geen advies over het probleem zelf, gewoon advies over energie behoefte en proteine doordeweeks.



gooi je schoonouders uit het raam ze hebben je maar te accepteren zoals je bent toch ;) ik had gewoon me eigen voeding mee genomen schijt aan boze schoonouders :D
 
Back
Naar boven