XXL Nutrition

Hoeveel eieren per dag?

Bezoekers in dit topic

mbizzlee

Cool Novice
Lid geworden
17 mrt 2011
Berichten
30
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
75kg
Hoeveel eieren mag je nou per week eten omdat er word gezegt dat je cholesterol dan te hoog word enz. Of moet ik de dooier scheiden?
 
Verschillen de meningen over, maar 10 per week moet best kunnen. Al is het voor BB optimaler als je de dooier scheid idd, dan kan je er naar mijn weten zoveel eten als je wilt want dat is eigenlijk "puur eiwit" om het zo maar even te noemen.
 
Verschillen de meningen over, maar 10 per week moet best kunnen. Al is het voor BB optimaler als je de dooier scheid idd, dan kan je er naar mijn weten zoveel eten als je wilt want dat is eigenlijk "puur eiwit" om het zo maar even te noemen.

10 p week?! Ik in 2 dagen..
 
Hangt helemaal van je totale voedingsplaatje af,ik eet momenteel 35 hele eieren per week en 28 eiwitten..omdat dat is wat in mijn huidige voedingsschema,dieet past..
 
Verschillen de meningen over, maar 10 per week moet best kunnen. Al is het voor BB optimaler als je de dooier scheid idd, dan kan je er naar mijn weten zoveel eten als je wilt want dat is eigenlijk "puur eiwit" om het zo maar even te noemen.

In de dooier zitten juist ook heel veel goeie dingen. En tis lekker ;)
 
In de dooier zitten juist ook heel veel goeie dingen. En tis lekker ;)

+1 dooiers weggooien is van voor de oorlog ofwel allang achterhaald :)
 
Het is een fabeltje dat ei(geel) zorgt voor cholesterol in je aderen.
Als ik het me goed herinner bevat ei-geel wel cholesterol, maar word het niet door het lichaam opgenomen.
Ik weet in ieder geval zeker dat het niet schadelijk is.

Maximale hoeveelheid per week?
20-25 of zo? Je moet wel gevarieerd eten natuurlijk.
 
ik vreet er 4 op een dag
 
ik 6 per dag, lekker man, easy eggwhites!
 
Hoeveel eieren mag je nou per week eten omdat er word gezegt dat je cholesterol dan te hoog word enz. Of moet ik de dooier scheiden?

Ik mag er 70 eten per week, met dooier.
 
Als je iets niet zeker weet zou ik het gewoon op ''save'' spelen, ik neem dr 3 perdag en dat past bij mn voedingsschemaen die eieren neem ik nu al zeker een jaar en heb nergens last van:P Mensen zeggen wel teveel eieren zijn ongezond,maar ondertussen werken ze wel kilos mayo naarbinnen naast hun patat;) Dus als jij de patat schrapt en op bb-voeding gaat leven is bijna niks meer ongezond:P
 
Het is een fabeltje dat ei(geel) zorgt voor cholesterol in je aderen.
Als ik het me goed herinner bevat ei-geel wel cholesterol, maar word het niet door het lichaam opgenomen.
Ik weet in ieder geval zeker dat het niet schadelijk is.

Maximale hoeveelheid per week?
20-25 of zo? Je moet wel gevarieerd eten natuurlijk.

Cholesterol dat niet word opgenomen.. Ga je eens ff inlezen over eieren.. En over cholesterol..
 
Cholesterol wordt wel degelijk opgenomen en als je er gevoelig voor bent heb je er wellicht last van. Dit gebeurt zelden. Tonijn is een bron die het cholesterol neutraliseert en dus in evenwicht houdt. Eieren icm tonijn kan dus prima wat mij betreft.

Je zou ook kunnen gaan voor vloeibaar eiwit die je bij de groothandel kan krijgen. Lijkt op een pak melk maar dat wat eruit komt is ´puur´ vloeibaar eiwit. Deze kun je bijv in boterhamzakjes invriezen en vervolgens voor de nacht ontdooien zodat je iedere ochtend een aantal eiwitjes hebt.
 
Het is een veelbesproken onderwerp en de kern van de waarheid lig bij het feit dat je goed en slecht cholesterol hebt LDL en HDL cholesterol.

[Ik raad iedereen aan om dit artikel te lezen als men hier nog niet volledig van op de hoogte is KLIK]

Let wel: het gaat om de VERHOUDING tussen die 2. LINK
 
Tom in BTFFTM zegt 1 dooier op de 6 eieren. Dus dan is dat zo.

( ;) )
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven