Fitness Seller

Hoeveel eiwit heb je nodig volgens Ergogenics. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
Hoeveel eiwit heb je nodig?


Sinds de jaren tachtig teistert de eiwitgekte de bodybuildingsport. Als je de blaadjes mag geloven moet je dagelijks een half rund en een koelwagen melk verorberen om voldoende eiwitten naar binnen te krijgen.




Oostblok lulkoek

De eiwitgekte begon toen in de jaren 70 en 80 Oostblok-coaches overliepen naar het Westen. Hier deden ze uit de doeken deden hoe zij de medaillewinnaars aan de andere kant van het IJzeren Gordijn hadden voorbereid: met enorme hoeveelheden eiwitten. Tot vier gram per kilo lichaamsgewicht per dag! Ze vertelden er niet bij, dat de atleten zich ook het schompes spoten en slikten aan de anabolen.



Werkt niet

De verhalen sloegen in als een bom. De consumptie van eiwitten schoot omhoog. Fabrikanten van eiwitpreparaten deden goede zaken. Sporters betaalden zich arm. Voor niets.


Vaak krijgen sporters een chronisch vetprobleem door de overdreven richtlijnen. Doordat ze krampachtig 'hun eiwitten proberen te halen' bouwen ze enormen vetlagen op. Zonder dat ze er meer spieren door krijgen.


Een dieet met te veel eiwit kost het lichaam verder veel energie. Als je teveel eiwit in je darmen hebt, krijg je in je darmen een wildgroei van vrij schadelijke bacteriën. Daardoor krijgen kwaadaardige microben meer kans om door je darmwand naar binnen te dringen. Je immuunsysteem onttrekt energie aan het lichaam om de indringers onschadelijk te maken.


Tenslotte verhoogt een dieet met teveel eiwit de kans op darmkanker. De bacteriesoorten die in je darmen goed op eiwitten groeien scheiden stoffen uit, die darmkanker kunnen veroorzaken.


Je kunt de Oostblok-doseringen dus niet overnemen als je clean bent of als je beschaafd gebruikt. Oostblok-doseringen zijn bedoeld voor atleten die grof te keer gaan.



Gram/kilo lichaamsgewicht/dag

Clean
1,4 gram

Lichte kuur (deca-primo)
2 gram

Matige kuur (stromba-enanthaat)
3 gram

Zware kuur (megadoseringen testo-GH)
4 gram


bron: Ergogenics


Hier schrok ik toch nog best wel van.
 
Volgens mij een beetje overdreven.
Je moet veel water drinken dan valt die belasting op je lichaam wel mee. Gebruik zelf geen anabolen, maar eet wel 3,5 gr/kg.
Heb nooit ergens last van.
Ja, 4 x per dag ff toilet opzoeken:D
 
Heb het al vaker gehoord dat teveel eiwit slecht zou zijn. op het moment dat je lichaam het niet meer opneemt maar je last van lucht begint te krijgen in je darmen heb je teveel eiwitten gehad. teveel lucht betekent een groei van het aantal bacterien en dus kans op problemen.

Dat je van teveel eiwitten vet kan worden heb ik ook al vaker verteld maar daar gaan de mensen nog steeds tegen in.

greetz
 
Originally posted by Elmar
Gram/kilo lichaamsgewicht/dag

Clean
1,4 gram

Lichte kuur (deca-primo)
2 gram

Matige kuur (stromba-enanthaat)
3 gram

Zware kuur (megadoseringen testo-GH)
4 gram
?? lichte kuur = deca, matige kuur = stromba?
En stromba = test enanthaat qua sterkte?? Is WK weer ff lekker bezig? BC waar ben je? :D

Heb wel begrepen van mijn schoonzus (dietiste en voedingsdeskundige) dat te veel eiwit inderdaad niet zo goed is voor je darmflora. Dat je dik wordt van te veel eiwit lijkt me alleen als je daardoor meer Kcals consumeert dan dat je verbruikt. Whey is trouwens makkelijker door je darmen op te nemen dan complexe eitwitten.
 
Iemand (ik dacht van dit board zelf) had er onderzoek naar gedaan en zijn artikel gepubliceerd. Hij kwam volgens mij ook tot 1,5/kg
 
Voor mij werkt het ook beter met minder eiwitten. Ik voel me een stuk fitter. Toen ik echt hoog in mn eiwitten zat voelde ik me altijd zo loom. Kan natuurlijk iets anders zijn, maar minder is voor mij meer :D
 
[Link niet meer beschikbaar]

dit was het artikel, ik heb m gevonden :)

//edit
O ja en de link naar het hele artikel: [Link niet meer beschikbaar]

//edit2
Drs. Kris Kuipers ??? Hmm is dit soms Kris de moderator? Zou best s kunnen als ik het niveau bekijk van het artikel dat ie in t engels had geschreven.
 
Originally posted by Bandiet
Drs. Kris Kuipers ??? Hmm is dit soms Kris de moderator? Zou best s kunnen als ik het niveau bekijk van het artikel dat ie in t engels had geschreven.

Kuiper zonder 's' :)

Ja dat is mijn artikel. Enigszins aangepast van een scriptie die ik ooit geschreven heb. Welk engels artikel bedoel je trouwens?

Wat ik in het artikel onder andere aankaart over de nadelige werking van eiwitten is dat Eskimo's nergens last van hebben. Zij eten een vrijwel volledig carnivoor dieet met zo'n 300 gram eiwit per dag. De veelgenoemde belasting op de nieren blijkt mee te vallen aangezien Eskimo's vrijwel vrij zijn van nierziekten.

Ik heb trouwens een tijdje na het schrijven van dat artikel van iemand (die ik hoog inschat) vernomen dat vetten wel eens belangrijk kunnen zijn voor de vertering van eiwitten. Misschien dat een koolhydraat-eiwit dieet eerder problemen geeft dan een hoofdzakelijk vet-eiwit dieet. De combinatie vet met eiwit is ook veel natuurlijker dan koolhydraten met eiwit.

Directe link naar de paragraaf over eskimo's:
[Link niet meer beschikbaar]
 
Originally posted by Elmar
.... Als je teveel eiwit in je darmen hebt, krijg je in je darmen een wildgroei van vrij schadelijke bacteriën. Daardoor krijgen kwaadaardige microben meer kans om door je darmwand naar binnen te dringen. Je immuunsysteem onttrekt energie aan het lichaam om de indringers onschadelijk te maken.

Tenslotte verhoogt een dieet met teveel eiwit de kans op darmkanker. De bacteriesoorten die in je darmen goed op eiwitten groeien scheiden stoffen uit, die darmkanker kunnen veroorzaken ....
Originally posted by Kris
.... Wat ik in het artikel onder andere aankaart over de nadelige werking van eiwitten is dat Eskimo's nergens last van hebben. Zij eten een vrijwel volledig carnivoor dieet met zo'n 300 gram eiwit per dag. De veelgenoemde belasting op de nieren blijkt mee te vallen aangezien Eskimo's vrijwel vrij zijn van nierziekten .....

Zou idd wel een verklaring kunnen zijn ; de combinatie van de in vis aanwezige vetten en eiwitten geven een betere eiwitstofwisseling dan de combinatie KH en eiwitten.

Groet Smalluser :thumb:
 
Originally posted by Elmar

Een dieet met te veel eiwit kost het lichaam verder veel energie. Als je teveel eiwit in je darmen hebt, krijg je in je darmen een wildgroei van vrij schadelijke bacteriën. Daardoor krijgen kwaadaardige microben meer kans om door je darmwand naar binnen te dringen. Je immuunsysteem onttrekt energie aan het lichaam om de indringers onschadelijk te maken.


Tenslotte verhoogt een dieet met teveel eiwit de kans op darmkanker. De bacteriesoorten die in je darmen goed op eiwitten groeien scheiden stoffen uit, die darmkanker kunnen veroorzaken.

Eiwitten versterken het immuunsysteem!! De meeste bodybuilders die hogere dosingen eiwitten gebruiken zijn zich ook bewust van de andere broodnodige supplementen. Vits en mins dus! Hierdoor verwerk je die extra mogelijke vrije radiacalen weer. Door training komen die overigens ook vrij, dat is namelijk een normaal biologisch proces in het lichaam.

Originally posted by Elmar

Je kunt de Oostblok-doseringen dus niet overnemen als je clean bent of als je beschaafd gebruikt. Oostblok-doseringen zijn bedoeld voor atleten die grof te keer gaan.


Wt nou oostblok doseringen. Gebruik gewoon minimaal 2gr per kg lgw! Ik reageer zelf veel beter met een nog hogere waarde, en met mij anderen. Dus het dit hele verhaal is onzin. Zijn geen 'oostbolk doseringen'.!! :finger:
 
ik heb net op DBBF gelezen dat je het best met je inname onder de 1.6/kg blijft en 4 keer zoveel kh moet innemen om je eiwitten optimaal (door de insuline piek) op te nemen in de spieren .

Als je teveel eiwitten eet en er worden er hier van omgezet in energie dan gaat dit gepaard met een verhoging van het cortisol gehalte ,ik denk dat dit nogal dikwijls wordt vergeten .
 
Voor de 3000ste keer:

Now many studies have no relavence to in vivo human use, but, to my knowledge, there has never been an accepted study that shows protein levels up to 4g/kg bodyweight to have a negative impact on healthy kidneys. There have been several done using patients with various hepatic/renal ailments that do show renal toxicity with high protein, but nothing in healthy people, let alone athletes. And I think the overwhelming anecdotal evidence in favor of high protein intakes holds much more merit than any study ever could
 
Originally posted by sitting duck
ik heb net op DBBF gelezen dat je het best met je inname onder de 1.6/kg blijft en 4 keer zoveel kh moet innemen om je eiwitten optimaal (door de insuline piek) op te nemen in de spieren .

Als je teveel eiwitten eet en er worden er hier van omgezet in energie dan gaat dit gepaard met een verhoging van het cortisol gehalte ,ik denk dat dit nogal dikwijls wordt vergeten .

LOL wat een onzin zeg. Cortisol stijgt juist als er een tekort is aan eiwit of energie.
Als je teveel eiwit eet dan kan dit ofwel niet verteerd en verlaat het je lichaam via stoelgang ofwel breekt het af om door de nieren verwijderd te worden.
Eiwit heeft een laag colorie gehalte dus als het omzet naar energie dan is dat niet veel.

Verder 4 keer zoveel koolhydraten dan eiwit is geen goede verhouding.
beste is iets als K 50% E 30% V 20%
 
Back
Naar boven