XXL Nutrition

Hoeveel eiwit per kg lichaamsgewicht, ernstige vraag...

Bezoekers in dit topic

omega369

Cool Novice
Lid geworden
13 mei 2012
Berichten
240
Waardering
2
Lengte
1m81
Hallo,

ik lees op diverse websites verschillende meningen over de hoeveelheid eiwit-inname... De meningen zijn tegenstrijdig;

De één beweert dat je kunt groeien met 1,8gr eiwit per kg lichaamsgewicht, de ander beweert dat je gerust 2-2,5gr kunt nemen per kg lichaamsgewicht maar er zijn er dan ook nog die beweren dat je 3 tot 5gr eiwit "moet" nemen als je hardcore wil gainen en groeien!!!

Ik kan het bos niet meer zien door de bomen...

Is 3-5gr eiwit per lichaamsgewicht niet schadelijk/ongezond/slecht voor onze nieren of andere organen? :S

Ik tracht 2-2,5gr eiwit te nemen per dag en maak mij nu al druk over mijn nieren, wie kan nu eens duidelijk vertellen (eventueel op basis van studies) hoeveel eiwit men nodig heeft om te gainen?

Dank bij voorbaat
 
Laatst bewerkt:
Sterker nog, een natty persoon moet ongeveer 1,7 per kg vvm nemen. Dit is de max dat jouw lichaam kan verwerken, ga je hierboven zitten zal het worden opgeslagen als vet.
 
Sterker nog, een natty persoon moet ongeveer 1,7 per kg vvm nemen. Dit is de max dat jouw lichaam kan verwerken, ga je hierboven zitten zal het worden opgeslagen als vet.

Wat bedoel je met "natty" ?
 
Sterker nog, een natty persoon moet ongeveer 1,7 per kg vvm nemen. Dit is de max dat jouw lichaam kan verwerken, ga je hierboven zitten zal het worden opgeslagen als vet.

nietes
 
Tussen de 2-3 gram als je vaak traint is meer dan genoeg. Neem verschillende eiwitten en eet niet alleen maar kwark :-)
 
Het verschild inderdaad heel erg. Ken bodybuilders die schema's hadden waar ze maar 1-1,5 gram per kg namen en nogsteeds goed aankwamen. Zolang de eiwitbronnen veelzijdig genoeg zijn, en de rest van je schema klopt qua macro's zal de hoeveelheid niet heel veel uitmaken. Als je 2 gram/kg in de bulk en 3 gram/kg in de cut gaat zitten zit je imo altijd goed. (naturel)
 
Gaat je lichaam de eiwitten alsnog "omzetten" naar vet ook al zit je in totaal met je calorieen op onderhoud of eronder?
 
Gaat je lichaam de eiwitten alsnog "omzetten" naar vet ook al zit je in totaal met je calorieen op onderhoud of eronder?

Via een omweg is dit mogelijk ja, maar in eerste instantie gebruikt je lichaam de eiwitten als brandstof. Aangezien een voedingsschema niet alleen maar uit eiwitten bestaat spreekt je lichaam daar eerder vetten of koolhydraten voor aan.
 
Dus eigenlijk niet direct? Oftewel als je iets te hoog in eiwit zit maar niet extreem hoog in calorieen is niet zo een probleem.
 
Ik houd 2 gram per kilo lichaamsgewicht als minimum aan. 200 gram per dag dus voor mij. Ga ik altijd ruimschoots overheen omdat ik koolhydraten laag wil houden voor vetverbranding.
 
Dus eigenlijk niet direct? Oftewel als je iets te hoog in eiwit zit maar niet extreem hoog in calorieen is niet zo een probleem.

Je komt pas aan als je meer Kcal binnenkrijgt dan je nodig hebt, als je onder je onderhoud blijft zitten zal niets worden omgezet in vet. Te hoog in eiwitten zitten heeft dus geen nadeel.
 
Ik houd 2 gram per kilo lichaamsgewicht als minimum aan. 200 gram per dag dus voor mij. Ga ik altijd ruimschoots overheen omdat ik koolhydraten laag wil houden voor vetverbranding.


Koolhydraten laag houden voor vetverbranding??
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
4 a 5 gram is goed te doen. Minimum is 2
 
Koolhydraten laag houden voor vetverbranding??
Da's niet direct af te schrijven als onzin, hangt af van je reactie van je lichaam op koolhydraten. Ik reageer ook slecht op koolhydraten, vandaar dat ik ze weinig inneem. Enkel voor training een lading voor energie, that's it.

Eiwitten hou ik zelf op 2,5gr/kg aan. Bulk 3gr/kg.

Q
 
de een houd 1.5 aan de ander 3 gram aan , je moet je lichaam leren kennen en zo kan je alles perfect afstemmen
 
Back
Naar boven