XXL Nutrition

Hoeveel eiwitten per maaltijd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

richard

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
14 okt 2002
Berichten
136
Waardering
0
iedereen heeft nu zijn mening en adviezen over voeding voor de SPORT.
Maar nu dit:

- er wordt altijd geadviseerd 30-40 gr proteine per maaltijd (om de 2-3 uur) binnen te krijgen, aangezien het lichaam tijd nodig heeft om op te nemen/verteren.

- per kg lichaamsgewicht ongeveer 2,5 gram eiwit.

Beetje vreemd dit.

Mijn lichaam vertvrij zo'n 115 kg zou dat betekenen 115x2,5=287,5 gram (vind ik al te weinig, zit op ruim 400)

Voor 30 gram zijn dit 10 maaltijden. Dat is toch niet te doen.

Weten de wetenschappers het zelf wel:p ?
 
Ik kom met mijn 121 kg. ook ruim boven de 30 gram per maaltijd. Als het voor jou/mij werkt, waarom dan veranderen?
Niets werkt altijd voor iedereen, er leiden meer wegen naar Rome. In het begin hield ik me aan ongeveer 25 a 30 gram per maaltijd, maar nu ga ik veel beter vooruit, dus.......
 
Me2... gewoon veel eiwitten. Tis de basis, en dat merk je goed als je verhoogd. Hoewel sommige denken van niet. En 30gram per maaltijd vind ik zelf wel wat weinig. Mijn kleinste maaltijd bevat 40gr en mn grootste 100 oid...
 
Overloaden aan proteine kan je beter doen als te weinig proteine.
Ik heb al vaker gezegd dat het onzin is om 30gr/maatlijd te nemen.
Waar is dat op gebaseerd? Waarom niet 31 of 29?
Er zijn zat grote bodybuilders die ik ken die tussen de 60 en 100gr zitten per maaltijd.
Opvallend dat die gasten altijd zo groot zijn/blijven/worden en de jongens die tussen de 20-30gr nemen altijd zo klein blijven (buiten de "chemische toevoegingen" om dan)
 
Onderzoek waarop die 30 gr is gebasserd stamt uit de 60's (let wel ONDERZOEK, dus maar 1) daar kwam uit naar voren dat e lichaam maximaal 30gr/sessie kan opnemen. Aangezien je lichaam niet zo effectief en sommige eiwitten beter opneembaar zijn als anderen zal je dus altijd , naar gelang het gebruikte eiwit, meer moeten nemen.

http://www.foodproductdesign.com/archive/2001/1001AP1.html

Wat hoeveelheid aangaat, ik denk dat je de aangeraden 2.2gr/kg VVM (1gr/lbs VVM) als beginpunt moet zien en niet als wet, hiervanuit kan je gaan experimenten met meer/minder eiwit, maar de meeste BB die ik ken komen uit op meer (voor mijzelf 3-3.5gr/kg VVM)
 
1,6-2,0

Ik zit rond 1,6 à 2,0 g eiwitten/kg gewicht per dag... (1m78-64kg) :p
 
wat is je inname/VVM (vetvrije massa)
 
Re: 1,6-2,0

Originally posted by wittebosuil
Ik zit rond 1,6 à 2,0 g eiwitten/kg gewicht per dag... (1m78-64kg) :p

En jij denkt dat dat werkt?
 
voor zijn gewicht zal dat genoeg zijn voor onderhoud.
Probeer maar eens 3 weken het dubbele daarvan te nemen en zie jezelf groeien. Let wel ff op je darmen. Het is ook iets dat je darmen moeten wennen aan meer eiwitten te verteren. Dus voer het op en je zult sneller herstellen en groeien.
 
Maar waar ligt volgens jullie die grens dan ik ben gegaan tot 3 a 4 gram en voerde daarbij ook me koolhydraten op. Maar merkte gewoon dat me lichaam er niet goed mee om kon gaan en eiwit ging verbranden e.d
 
Zover ik weet was het maximum aan eiwit dat het lichaam kan verwerken iets van 25 - 30 gr per 3 uur. Dus als je om die tijd een maaltijd neemt met 30 gr. eiwit dan haal je het maximale eruit.

Het is helemaal mooi als je deze eiwit behoefde uit verschillende eiwit bronnen haalt. (groot amino spectrum).

EET ZE :D
 
Heb zelf ook eea geprobeert, maar je lichaam moet er idd aan wennen. Als je flink gaat verhogen ga je eerste maand ofzo erg veel scheten, misschien wat diaree of krampen, maar daarna ben ik er gewend aan geraakt en voelde me er prima bij.
Op dit moment zit ik ook weer te laag, maar ga dat weer langzaam opvoeren.
veel eiwitten = veel water drinken om te zuiveren!!
 
Originally posted by BullDog
Zover ik weet was het maximum aan eiwit dat het lichaam kan verwerken iets van 25 - 30 gr per 3 uur. Dus als je om die tijd een maaltijd neemt met 30 gr. eiwit dan haal je het maximale eruit.

Het is helemaal mooi als je deze eiwit behoefde uit verschillende eiwit bronnen haalt. (groot amino spectrum).

EET ZE :D

Damn, lees deze hele thread eens man!! Er staat een aantal posts terug al dat die 25-30gr bullshit is!!
 
idd. 25 -30 gram voor iemand van 70kg of voor iemand van 110 a 120 kg.. dan zie je zelf toch ook wel dat die richtlijn niet voor iedereen geldt.
Dat onderzoek zal zeker ook wel met de modale man in het achterhoofd gehouden zijn van 65 - 75 kg.
 
klopt...is voor 'jan modaal'... Niet voor een sporter... en zeker niet voor een BB'er!!!!!
 
Originally posted by BullDog
Zover ik weet was het maximum aan eiwit dat het lichaam kan verwerken iets van 25 - 30 gr per 3 uur. Dus als je om die tijd een maaltijd neemt met 30 gr. eiwit dan haal je het maximale eruit.

EET ZE :D

:rolleyes: pfffffff

Bedankt Robin en ErEf.
Ik heb al een keer een voorbeeld hierover gegeven in een andere thread.
Misschien dat Bulldog het niet gelezen had.

Lieve Bulldog,
25-30gr per 3 uur, zeg jij.
Er zitten hoeveel uur in een dag?
Deel dat getal eens door die 3 uur van jou?
Vermenigvuldig dat getal vervolgens eens met jou 30 gr en wat krijg je dan? 240gr proteine die je per dag zou moeten eten en dan moet je er nog voor opstaan in de nacht ook.
Anders wordt het 16uur (de tijd dat je wakker bent) : 3uur (de tijden dat je volgens jou je maaltijd neemt = ongeveer 5 maaltijden x 30gr is 150gr!!!
Wat denk je dat Greg Kovacs of Gunter hierover zal zeggen??
Op naar de mr O titel??
 
Hahaha, die gaten eten rond de 700-800 man!! Dus die 150, daar zullen ze om lachen :D
 
Ja, heb je gelijk in. Maar de 'voorbeelden' die je geeft zaten ook gretig uit de medicijnkast te snoepen!! Je eiwit behoefte en verwerking bij AS is natuurlijk tig keer groter dan dat je als natural hebt.

Normaal gesproken heb je aan 2 gr proteine per KG/VVM meer dan genoeg en inderdaad als je als reus van 120 kg droog op het podium staat heb je aan 20-30gr per 3 uur niet genoeg. Maar je praat hier over BEROEPS bodybuilders die niet anders doen dan eten, trainen, slapen en spuiten. Een heel verschil met de gemiddelde BB.

Trouwens, bij 'normale' BBers zet die enorme hoeveelheid eiwit zich alleen maar om in vet...maar ja ieder z'n meug.

Cheers!!
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand trouwens de regels voor g eiwit per VVM tov lichaamsmassa. Ik als dikkerd :sob: :cry: :sob: zou op 1,7 g/lw zitten maar heb dan wel maar liefst 2,5 g/VVM als ik rekening houd met mijn vet% (nu 1/3 lich. gew.).

Zijn al die regels niet voor mannen gemaakt die superdroog zijn?
Voor zover ik het me herinner was 150 g eiwit/dag wel de vereiste minimuminname, ongeacht de berekeningen . Dus zelfs sprietjes van 50 kg moeten nog op 3g/kg lw zitten..

Ja, ja.. je ziet dat ik weer aan het terugkrabbelen ben BOS! Maarre... iedereen in mijn omgeving (fam/vrienden) die niets van BB weten vindt dat ik een obsceen grote hoeveelheid eiwit eet..

Over die 30 g /maaltijd.. stel nu dat het waar is. En je bent heel groot. Dan zou ik toch gewoon het aantal maaltijden vergroten, niet om de 3 uur eten, maar om de 2 uur, misschien zelfs 1,5 uur. Als ik heel veel fiets, moet ik om het uur wat eten. Sterker nog, in het verleden ben ik eens (toen was ik nog vis-vegetariër) op fietsreis in Australië extreem afgevallen en moest op een gegeven moment elk uur eten anders viel ik van de fiets af van vermoeidheid.. tja, een maand te voren 1400km achter elkaar rijden in 5 dagen had daar misschien ook wat mee te maken??? Evenals dat vis er bijna niet te krijgen was, of maar om de 100 km een winkel of zo???
 
Laatst bewerkt:
Maar je praat hier over BEROEPS bodybuilders die niet anders doen dan eten, trainen, slapen en spuiten. Een heel verschil met de gemiddelde BB.

oh dus die BEROEPS bb hebben een andere spieropbouw als jij en ik en omdat ze niets anders doen als eten trainen, slapen en spuiten mogen/moeten zij wel meer proteine naar binnen werken als jij en ik?? :rolleyes:

Maarre... iedereen in mijn omgeving (fam/vrienden) die niets van BB weten vindt dat ik een obsceen grote hoeveelheid eiwit eet..

zijn dat dezelfde mensen die kunnen leven van 2 maaltijden per dag en voor de rest van de dag koffie drinken?
En je zei het al zelf "...die niets van bb weten"
Ja, daar moet je naar luisteren.

Over die 30 g /maaltijd.. stel nu dat het waar is. En je bent heel groot. Dan zou ik toch gewoon het aantal maaltijden vergroten, niet om de 3 uur eten, maar om de 2 uur, misschien zelfs 1,5 uur

bereken zelf maar
24 uur in een dag min 8 uur slaap = 16 uur wakker
16uur / om de 2uur eten=8 maaltijden x 30 gr = 240gr
of 16/1.5=10 maaltijden x 30gr = 300gr voor als je "heel groot bent"
Is dat genoeg?
Misschien wel, ik weet niet wat je heel groot vindt.
 
Back
Naar boven