XXL Nutrition

Hoeveel eten tijdens griep/verkoudheid

Bezoekers in topic

Kalloewase

Cool Novice
Lid geworden
13 nov 2012
Lengte
1m87
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Wegens zware verkoudheid kan ik niet trainen, maar ik kan wel zoveel eten als ik wil.
Op dit moment zit ik in een bulk periode.

Is het nu aan te raden om tijdens deze dagen ook gewoon boven onderhoud te eten, of kan ik beter wat minder calorieën innemen omdat ik minder beweeg/niet train ?

Mushral

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
24 jul 2011
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
8%
Als je niet traint hebben je spieren ook geen prikkel/stimulans om te groeien. Boven onderhoud blijven eten zou dan simpelweg resulteren in het aanzetten van vet. Als je niet kan trainen kun je beter gewoon op onderhoud gaan eten, totdat je weer kunt trainen, en vervolgens je bulk weer oppakken. 't is kut, maar nu door blijven bulken heb je niets aan.

Succes en beterschap!

Dehaantje

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
21 jul 2014
Lengte
1m88
Massa
101kg
Vetpercentage
12%
Ligt eraan wanneer je voor het laatst getraint hebt. Heb je gisteren voor het laatst getraind, zou ik nog wel een paar honderd kcals boven onderhoud gaan eten. De dagen erna gewoon op onderhoud eten.

streuper

Novice
Lid geworden
22 feb 2011
Lengte
1m84
Massa
86kg
Vetpercentage
7%
Wegens zware verkoudheid kan ik niet trainen, maar ik kan wel zoveel eten als ik wil. Op dit moment zit ik in een bulk periode. Is het nu aan te raden om tijdens deze dagen ook gewoon boven onderhoud te eten, of kan ik beter wat minder calorieën innemen omdat ik minder beweeg/niet train ?

Blijven eten maar de extra calorieën die je normaliter eet voor je trainingen achterwege laten. Je hersteld er niet sneller van. Vermijd enkelvoudige suikers. Eet licht verteerbaar voeding, kipfilet, licht gestoomde groentes.

Fruit/groentesappen (vers vanuit slow-juicer) 1,5-2kg 50/50 fruit/groenten
Vitamine C (100% Ascorbinezuur poeder) 10.000mg verdeelt over de dag.
Meng het in een bidon Karvan Cevitam (Stevia) aangelengd met ruim water (2000mg C per bidon)
Je natrium krijg je voldoende binnen via je groenten en fruit sappen.

Voor het slapen bidon vullen met KC en je vita C, wordt je wakker neem een flinke teug om weer te hydrateren en de Anti-oxidanten (Vita C) zijn werk te laten doen.

Tip.
Neem elke dag 5.000-10.000mg Vita C in de ascorbinezuur vorm. Mocht je maag het niet verdragen kun je het 50/50 mengen met vita C in de vorm Sodium Ascorbaat (laat dan wel je extra zout liggen, bevat 113mg natrium per 1000mg)

Succes!!

3nigma

Huge Freak
Lid geworden
27 feb 2012
Lengte
1m75
Rauw knoflook eten, paar tandjes bij elke maaltijd.

Naar boven