XXL Nutrition

Hoeveel eten tijdens griep/verkoudheid

Bezoekers in dit topic

Kalloewase

Cool Novice
Lid geworden
13 nov 2012
Berichten
49
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Wegens zware verkoudheid kan ik niet trainen, maar ik kan wel zoveel eten als ik wil.
Op dit moment zit ik in een bulk periode.

Is het nu aan te raden om tijdens deze dagen ook gewoon boven onderhoud te eten, of kan ik beter wat minder calorieën innemen omdat ik minder beweeg/niet train ?
 
Als je niet traint hebben je spieren ook geen prikkel/stimulans om te groeien. Boven onderhoud blijven eten zou dan simpelweg resulteren in het aanzetten van vet. Als je niet kan trainen kun je beter gewoon op onderhoud gaan eten, totdat je weer kunt trainen, en vervolgens je bulk weer oppakken. 't is kut, maar nu door blijven bulken heb je niets aan.

Succes en beterschap!
 
Ligt eraan wanneer je voor het laatst getraint hebt. Heb je gisteren voor het laatst getraind, zou ik nog wel een paar honderd kcals boven onderhoud gaan eten. De dagen erna gewoon op onderhoud eten.
 
Wegens zware verkoudheid kan ik niet trainen, maar ik kan wel zoveel eten als ik wil. Op dit moment zit ik in een bulk periode. Is het nu aan te raden om tijdens deze dagen ook gewoon boven onderhoud te eten, of kan ik beter wat minder calorieën innemen omdat ik minder beweeg/niet train ?

Blijven eten maar de extra calorieën die je normaliter eet voor je trainingen achterwege laten. Je hersteld er niet sneller van. Vermijd enkelvoudige suikers. Eet licht verteerbaar voeding, kipfilet, licht gestoomde groentes.

Fruit/groentesappen (vers vanuit slow-juicer) 1,5-2kg 50/50 fruit/groenten
Vitamine C (100% Ascorbinezuur poeder) 10.000mg verdeelt over de dag.
Meng het in een bidon Karvan Cevitam (Stevia) aangelengd met ruim water (2000mg C per bidon)
Je natrium krijg je voldoende binnen via je groenten en fruit sappen.

Voor het slapen bidon vullen met KC en je vita C, wordt je wakker neem een flinke teug om weer te hydrateren en de Anti-oxidanten (Vita C) zijn werk te laten doen.

Tip.
Neem elke dag 5.000-10.000mg Vita C in de ascorbinezuur vorm. Mocht je maag het niet verdragen kun je het 50/50 mengen met vita C in de vorm Sodium Ascorbaat (laat dan wel je extra zout liggen, bevat 113mg natrium per 1000mg)


Succes!!
 
Rauw knoflook eten, paar tandjes bij elke maaltijd.
 
Back
Naar boven