AndroidHealthClinic

Hoeveel (extra) kcal? KCAL lichaam in rust + ....? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AceKing

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
47
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Best,

Omdat ik bezig bem met het opzetten van een CUT schema heb ik een vraag omtrend de dagelijkse inname van KCAL.

In het schema van Big T is eruit gekomen dat ik 1989,5 KCAL moet innemen. Dit is dus wanneer het lichaam alleen in rust verkeerd.

Nu is de situatie van mij als volgt, ik werk 40 uur per week. Verder fiets of loop ik niet naar het werk. Hoeveel KCAL moet ik toevoegen, zodat ik op de totale inname van KCAL uitkom?
 
Is het zwaar werk? En hoeveel keer per week sport je?
 
Is het zwaar werk? En hoeveel keer per week sport je?

Het is fysyiek niet echt belastend, wel mentaal (veel denkwerk). Ik sport minimaal 3 dagen per week en mijn max is meestal 4.
 
Oke dan zou ik het aantal cals dat je al had berekend met 1,55 vermenigvuldigen
 
Oke dan zou ik het aantal cals dat je al had berekend met 1,55 vermenigvuldigen

Oké, dan zit ik op 3083 KCAL. Als ik vragen mag hoe kom je aan deze factor?
 
Ik heb ooit is een excel-sheet gedownload waar dit schema in stond
1,2 Weinig of geen training, kantoorwerk
1,375 Lichte training/sport 1-3 dagen per week
1,55 Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week
1,75 Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
1,9 Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk

Of dit echt nauwkeurig is weet ik niet zeker, voor mij heeft het in ieder geval prima gewerkt.
 
Oké, thanks man.

Even nog voor mijn beeldvorming. Wanneer ik dus 3083 KCAL inneem en mij hieraan houd dan blijft mijn gewicht stabiel, ik val dus af wanneer ik bijvoorbeeld hierbij cardio ga doen en tussen de 500 - 1000 KCAL verbrand? Waardoor ik eigenlijk 500 tot 1000 KCAL minder heb 'ingenomen'. ?
 
Ja dat werkt prima! Je kunt gewoon op je onderhoud blijven eten, als je dan bijv. dagelijks tussen de 500 en 1000 cals verbrand met cardio. Als na een tijdje blijkt dat dit niet genoeg is kun je altijd nog je cardio verhogen of wat cals schrappen.
 
Oké, met deze nieuwe informatie ga ik het schema opmaken. Thanks. Je zal nog van mij horen wanneer het af is :D
 
Hmzzz...ik stuit toch al tegen het volgende probleem. Ik de Excel sheet van Big T wordt het volgende weergegeven:
Berekening vetverliesInvullen
Kcal inname3083
Energieverbruik BMR1989
Energieverbruik Cardio750
Energieverbruik Krachttraining200
Totaal gram vetverlies per dag19

Hier komt dus uit dat ik 19 gram aankom per dag op basis van de ingevulde gegevens. Anders was het cijfer rood en stond er een min voor....
 
Dan zou ik die kcal inname wat verlagen, naar 2600-2700 cals
 
Dan zou ik die kcal inname wat verlagen, naar 2600-2700 cals

Tsja, maar zitten we dan niet tegen de methodiek in te werken? Of zie ik iets over het hoofd?
 
Inderdaad ik verlaag mijn calorie-inname met 10-15% van mijn berekening
 
Inderdaad ik verlaag mijn calorie-inname met 10-15% van mijn berekening

Met 10% minder van mijn berekening kom ik op 2775 KCAL uit. Deze berekening moet altijd worden meegenomen? Wanneer je wilt gaan bulken moet je hier 10 - 15% boven gaan zitten?.

Wanneer ik 2775 kcal invoer kom ik uit op -21 gram vetverlies per dag, is dit voldoende?
 
Je verliest dan in ieder geval vet. Of dit voldoende is hangt van je doelen af en hoe snel je die wilt bereiken. Wat is je bf nu en waar wil je naartoe?
 
Met 10% minder van mijn berekening kom ik op 2775 KCAL uit. Deze berekening moet altijd worden meegenomen? Wanneer je wilt gaan bulken moet je hier 10 - 15% boven gaan zitten?.

Wanneer ik 2775 kcal invoer kom ik uit op -21 gram vetverlies per dag, is dit voldoende?

Wat bulk betreft, ga je net zo hard als je zelf wil. Persoonlijk als ik bulk, dan bulk ik ook echt en vreet ik alles wat los en vast zit.
Gevolg: spiermassa stijgt maar het vet% gaat mee de lucht in.
Je kunt ook opteren voor clean bulk maar dan zit je weer aan een schema gekluisterd. Een trimester per jaar schema's volgen is genoeg voor mij ;)
 
Je verliest dan in ieder geval vet. Of dit voldoende is hangt van je doelen af en hoe snel je die wilt bereiken. Wat is je bf nu en waar wil je naartoe?

Zojuist een testje gedaan @GYM.
Gewicht: 84,2
Spiermassa: 37,7
Vetmassa: 14,8
BF: 17,6

Ik wil deze zeker naar 'sixpack niveau' brengen, ronde de 12%
Kom ik met mijn berekening KCAL hier snel ;) ?
 
Oke dan zou ik het aantal cals dat je al had berekend met 1,55 vermenigvuldigen


Hoeveel KCAL verbruik je ongeveer bij een krachttraining van +/- 45 minuten (1 spiergroep).?
 
Back
Naar boven