XXL Nutrition

Hoeveel gewicht voor beginner? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Antropoid

El Jefe de la tribu
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
11 jun 2003
Berichten
8.755
Waardering
88
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Een vriendin van me heeft cardio en circuit training gedaan maar dat vind ze saai.

Nu wil ze met mij mee trainen en krachttraining gaan doen. Maar ik heb geen flauw idee hoeveel gewicht ik haar kan laten pakken op verschillende oefeningen als vrienden meetrainen vind ik dit al moeilijk inschatten. Maar voor een vrouw die net begint heb ik helemaal geen idee hoeveel kg je die bv kan laten bankdrukken, squatten, rowen, leg pressen etc.

Weten jullie wat ongeveer een goed gewicht is om mee te starten voor de verschillende oefeningen. Zodat ze niet een week stijf loopt van de spierpijn na een training?
 
Een gewicht waar je maximaal 15 herhalingen mee kan maken.

Wacht maar op 3XL met zijn beroemde "hier zet ik beginners op-post"
 
Belangrijker voor een beginner is de vorm en uitvoering.
Besteed daar de 1e paar keren meer aandacht aan ipv je druk te maken hoeveel gewicht ze zal moeten tillen.
Kan saai zijn, maar is essentieel.
Later heb je er alleen maar hoofdpijn van om de fouten er weer uit te halen wat nog langer kan duren als even een paar keer investeren in geen/laag gewicht en de juiste vorm aanleren.
 
En doe eerst alleen maar machines ( enige uitzondering daargelaten bijv squat ) 3 oefeningen 3 sets per spiergroep!
Lichaam moet eerst wennen aan de weerstandstraining.
 
begin met een licht gewicht wat lekker in de hand ligt en waar je veel reps mee kunt doen . de rest is al gezegd :) door mijn medebb forumers


succes gewenst
 
OK goede tips allemaal. Thanks! :thumbs:

Eerst een paar Keer 15 herhalingen word het dus. Tot de uitvoering goed is. Maar daarna zal je toch de weerstand moeten vergroten en welk gewicht moet je dan pakken?. Ik weet wel dat er methodes zij om 1rm vast te stellen. Is er ook een goede manier om een 15rm vast te stellen?
 
denysis zei:
OK goede tips allemaal. Thanks! :thumbs:

Eerst een paar Keer 15 herhalingen word het dus. Tot de uitvoering goed is. Maar daarna zal je toch de weerstand moeten vergroten en welk gewicht moet je dan pakken?. Ik weet wel dat er methodes zij om 1rm vast te stellen. Is er ook een goede manier om een 15rm vast te stellen?

1e training alles op het eerste blokje!
Tijdens de 2e en 3e set zal zij dit licht kunnen verhogen naar 2 blokjes en 3 blokjes!
Belangrijkste is om het lichaam te laten wennen.
Ze moeten gevoel voor de oefening krijgen en leren bepalen wat hun max is!
Als ze te vaak spierpijn hebben zal de lol er snel van af wezen.
Ga niet lopen pushen zoals de ouders van ene Richard S. :D
Geef uitleg doe de oefening voor, maar ga vooral niet te hard van stapel het lichaam moet wennen aan de weerstand van de oefeningen dus rustig opbouwen!

3x in de week full body
 
Back
Naar boven