AndroidHealthClinic

Hoeveel gram Eiwitten mag je voor dat het schadelijk is??

Bezoekers in dit topic

Steefmen

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 feb 2003
Berichten
15
Waardering
0
We zijn er uit namelijk:
Een te hoge inname van eiwit kunnen er problemen met de nieren onstaan, wat erectiestoornissen of impotentie tot gevolg kan hebben.

Alleen nu is de vraag hoeveel is een te hoge inname???
 
ben benieuwd of iemand t weet :D :D :D :D :D :D
 
Maar wel relevante info!!

Niet 1 of ander onderzoek waar ze geriatrische patienten voor gebruikt hebben
 
Ik denk dat niemand zich hier druk om hoeft te maken eerlijk gezegd.
Mits je gewoon gezond leeft kan je makkkelijk over de 300gram aan eiwitten eten denk ik.

Misschien dat langdurig eten van bv 500+ gram aan eiwit problemen kan opleveren. Maar ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord dat dit voorkwam..
 
als je je koolhydratenshakes neemt + je gewone voeding ga je echt over de 300 gram dus .......dat is niet goed dan
 
Originally posted by Steefmen
als je je koolhydratenshakes neemt + je gewone voeding ga je echt over de 300 gram dus .......dat is niet goed dan

Ik kom meestal niet over 300 gram heen hoor. Ik zie het nut er niet van in om nog meer te eten.

Maar zoals ik al zei, volgens mij is er hier niemand die zich hier druk over hoeft te maken.

3xl: heb jij al s problemen gehand met little 3xl door teveel eiwitten ? :p
Lijkt me niet, en volgens mij leeft 3xl al heel wat jaren met een hoge eiwitinname.(ik meen dat ie op 300-350gram zit, maar hang me er niet aan op)

Maar ik zit nu zelf tegen de 300 gram aan, en ik ben echt niet impotent :D

Zoals ik eerder al zei, volgens mij spreek je dan van mega hoge doseringen waarbij dit zich voordoet. Of bij mensen die zoiezo al nierproblemen hebben.
 
ja maar het zou ook kunnen dat deze problemen in de toekomst kunnen ontstaan het zal niet van de ene op de andere dag komen.
 
Heb me nieren en lever onlangs laten nakijken, prima in orde, als de waarden nu goed zijn dan betekend dat er geen probleem is voor later.
Eet elke dag tussen de 350-400 g eiwit in cutting fase 400-500g
Erectiestoornissen? Ja misschien beetje teveel erectie op momenten :grinny:
 
Als je nieren gezond zijn is een hoog aandeel eiwitten niet schadelijk.
 
Originally posted by 3XL
Maar wel relevante info!!

Niet 1 of ander onderzoek waar ze geriatrische patienten voor gebruikt hebben

lol :D :D :D

Maar erectiestoornissen?? Jongens hoe komen ze erop?

ff serieus, ik denk dat je dat zelf wel voelt wanneer je over de schreef gaat. Als je overmatig scheten gaat laten, zweterig, pijnlijk plassen enz.
 
ik zie het nut niet van die mega hoge dosering eiwiten alles boven de 2 gram per kg bw word omgezet in energie of vet als je bv al hoog in je kh zit.
en je lichaam kan ongeveer 30gram per maal verwerken dan zou je als je op 300gram zit 10x moeten eten volgens mij kom je dan een stukje dag te kort,wil je dit om de 3 uur doen.

hoe trap je in godsnaam 400/500mg naar binnen? dan moet je toch zekker wel een kilo kip per dag eten
 
ik zit aan de 300 gram eiwit per dag (cuttingfase) en vind het meer dan zat.
 
Originally posted by nico
ik zie het nut niet van die mega hoge dosering eiwiten alles boven de 2 gram per kg bw word omgezet in energie of vet als je bv al hoog in je kh zit.
en je lichaam kan ongeveer 30gram per maal verwerken dan zou je als je op 300gram zit 10x moeten eten volgens mij kom je dan een stukje dag te kort,wil je dit om de 3 uur doen.

hoe trap je in godsnaam 400/500mg naar binnen? dan moet je toch zekker wel een kilo kip per dag eten

laat die 30 gram per maaltijd maar gewoon zitten, slaat helemaal nergens op. Elk eiwit word weer anders opgenomen, dus het slaat nergens op.
Met een beetje goede maaltijd zit je al gauw veel hoger.
Zit zelf op een 300 tot 400 gram per dag, nergens last van, drink ook veel water.
 
Als je een beetje een goede maaltijd hebt zit je meestal al hoger dan 30 gram eiwitten.
 
uitgaande dat je van melkeiwit ongeveer 60% opneemt, betekend dat als je 50 gr. per maal eet je dan 30 gr. opneemt dus dan zit je op een inname van 6 x 50 gr. = 300 gr. zo makkelijk zit je dus aan die 300 gr.. en dan ga ik uit van de allang achterhaalde bewering van nico dat je 30 gr. kan opnemen..
 
Originally posted by soulreaver
uitgaande dat je van melkeiwit ongeveer 60% opneemt, betekend dat als je 50 gr. per maal eet je dan 30 gr. opneemt dus dan zit je op een inname van 6 x 50 gr. = 300 gr. zo makkelijk zit je dus aan die 300 gr.. en dan ga ik uit van de allang achterhaalde bewering van nico dat je 30 gr. kan opnemen..

Wat bedoel je precies met opneemt? In de lever, in de bloedbaan, of in de spieren? En hoe kom je aan de 60%, of is dat gewoon een voorbeeld?
 
Originally posted by burn


Wat bedoel je precies met opneemt? In de lever, in de bloedbaan, of in de spieren? En hoe kom je aan de 60%, of is dat gewoon een voorbeeld?

Dat dus uiteindelijk effectief gemetaboliseerd kan worden als aminozuur.
 
Ik dacht dat het percentage dan nog wel een stuk lager lag. Heb je daar een bron van, of kun je de 60% verklaren?
 
Originally posted by nico
ik zie het nut niet van die mega hoge dosering eiwiten alles boven de 2 gram per kg bw word omgezet in energie of vet als je bv al hoog in je kh zit.

Oja? Dat ligt ermaar net aan wat de schade is die je tijdens je training aanbrengt. En waar je lichaam goed op reageert.
Ik ken mensen die groeien al op 1.5gr/kg VVM en ik ken mensen die gaan pas goed als ze boven de 3gr/kg VVM uitkomen



en je lichaam kan ongeveer 30gram per maal verwerken dan zou je als je op 300gram zit 10x moeten eten volgens mij kom je dan een stukje dag te kort,wil je dit om de 3 uur doen.

Zucht, daar gaan we weer. Blijft maar naar boven drijven die onzin. Zelfs geen zin om er echt op te reageren, lees het board eens door


hoe trap je in godsnaam 400/500mg naar binnen? dan moet je toch zekker wel een kilo kip per dag eten

400/500mg ? 1 Slok melk :D
 
Back
Naar boven