AndroidHealthClinic

Hoeveel gram Eiwitten mag je voor dat het schadelijk is?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

@Burn

"One more thing to consider when determining the protein
requirement is that the body does not utilize any protein 100%. A
high-quality protein will have a 30% loss of efficiency while a
lower-quality protein will have a 60% loss. Ingesting a high protein
level increases metabolic stress to the body’s organs. A much
better idea is to consume high-quality proteins having the best
biological value. "

http://www.foodproductdesign.com/archive/2001/1001AP1.html
 
Originally posted by 3XL
@Burn

"One more thing to consider when determining the protein
requirement is that the body does not utilize any protein 100%. A
high-quality protein will have a 30% loss of efficiency while a
lower-quality protein will have a 60% loss. Ingesting a high protein
level increases metabolic stress to the body’s organs. A much
better idea is to consume high-quality proteins having the best
biological value. "

http://www.foodproductdesign.com/archive/2001/1001AP1.html

Bedankt.
Bedoelen zij met loss dat de rest wordt afgescheiden? Ik heb daar hele andere gegevens over. Ze geven ook geen bronnen.

An important aspect of protein metabolism is how well or how poorly a given protein is digested by the human body.
Protein digestibility is measured by seeing how much nitrogen is
excreted in the feces compared to the amount of nitrogen which is
ingested. A correction is made for the amount of nitrogen which is
normally lost in the feces. Therefore, digestibility research examines how much more nitrogen is lost over normal levels when a a given protein is fed. If an individual were fed 5 grams of nitrogen (approximately 30 grams of protein) and 1 gram of nitrogen was excreted in the feces, this would represent a digestibility of 80% (4 grams retained divided by 5 grams consumed). Table 1 shows the digestibility for some common proteins.

Table 1: Digestibility of common proteins foods
Food source Protein digestibility (%)
Egg 97
Milk and cheese 97
Mixed US diet 96
Peanut butter 95
Meat and fish 94
Whole wheat 86
Oatmeal 86
Soybeans 78
Rice 76

Source: National Research Council. Recommended Dietary Allowances, 10th
ed. National Academy Press, 1989.
 
kijk... we kunne moeilijk doen over cijfertjes enzo en meten hoeveel stikstof men nou uitschijt na het eten van een eitje.
Je kan ook denken, je hebt aminozuren nodig om te groeien en herstellen, er moet dus genoeg voor aanwezig zijn. Een positieve stikstofbalans in je lichaam zorgt mede voor een anabole omgeving.
Veel eiwitten eten is tot nu toe slecht gebleken bij een groep mensen die al nierproblemen hadden.. (helaas geen groep geriatrische patienten :P). Bij gezonde mensen is dit nog niet geconstateerd. Dus als jij merkt dat je niet goed groeit verhoog je eiwit EN je kh inname. Merk je dat je TE SNEL vet wordt en niet sterker wordt verlaag je kh en verhoog je eiwit inname. Bemerk je dat je groeit sterker wordt en niet te snel vet, dan is dat voor jou goed.
 
Ben het eens met 3XL en ErEf , iedereen moet het voor zichzelf bekijken.
 
Originally posted by ErEf
kijk... we kunne moeilijk doen over cijfertjes enzo en meten hoeveel stikstof men nou uitschijt na het eten van een eitje.

Volgens mij pis je het uit :D:D:D:D
 
Originally posted by nico
en je lichaam kan ongeveer 30gram per maal verwerken dan zou je als je op 300gram zit 10x moeten eten volgens mij kom je dan een stukje dag te kort,wil je dit om de 3 uur doen.

[Abeelding niet meer beschikbaar] [afbeelding niet meer beschikbaar]
 
sorry hoor wat berteft die mg..duh

en wat wat betreft die opname van 30 gram het is maar wat ik toch veel lees, en geen bewering van mij is maar goed jullie zullen het wel beter weten!
het valt me toch op dat bijna altijd de meningen ver uiteen lopen hier op het board,dat maakt het wel moeielijker op de juiste info er uit te pikken.
 
als je dit als leek leest dan neem je het toch zo aan wat er staat,en tuurlijk moet je medere site's lezen je leest het wel vaker zo,of zijn dit nou broob schrijvers?!

[Link niet meer beschikbaar]
 
Originally posted by nico
sorry hoor wat berteft die mg..duh

en wat wat betreft die opname van 30 gram het is maar wat ik toch veel lees, en geen bewering van mij is maar goed jullie zullen het wel beter weten!
het valt me toch op dat bijna altijd de meningen ver uiteen lopen hier op het board,dat maakt het wel moeielijker op de juiste info er uit te pikken.

Je kunt het logisch beredeneren. Er kunnen 2 dingen gebeuren met voedingsstofen: of het wordt opgenomen, het wordt niet opgenomen.
Als het niet wordt opgenomen zou je het dus uitpoepen/ plassen. Dit gebeurt niet, daar is het lichaam veel te slim voor. Vroeger konden mensen niet eens kiezen hoeveel eiwit ze per maaltijd aten, zou wel erg problematisch worden als ze maar 30 gram per maaltijd konden opnemen. Het lichaam zit veel gecompliceerder in elkaar. Hoe meer eiwit je eet des te langer zit het in de maag en wordt het dus langzamer opgenomen. Hoeveel aminozuren er uiteindelijk als aminozuur hun werk doen(geen oxidatie) is weer een heel ander verhaal.
 
Ik weet niet waar je het over hebt, maar de meningen van de meesten wat betreft dit onderwerp op dit forum zijn gelijkgesteld.
 
Maar hoe dan ook is meer als 2g/kg lichaamsgewicht niet zinvol en dan wordt er al een soort gemiddelde opneembaarheid genomen. Het is natuurlijk niet zo dat je kunt redeneren dat je om op te bouwen meer eiwitten nodig hebt en dat je voor maximale groei dus zoveel mogelijk eiwitten moet nemen.
 
eh... Alessandro... heb je de vorige pages gelezen???

2g kan best wel eens veel te weinig zijn! wellicht ga jij er goed op, maar wil je goed groeien en herstellen etc... dan kun je toch beter wat meer nemen. 2 gr wordt voor een bb-er meer als onderhouds niveau geacht.
 
2g/kg is voor mij persoonlijk véél te weinig, ik heb er nooit goede resultaten mee behaald.
Je kan nooit een standaard geven voor iedereen, teveel factoren spelen mee om te bepalen hoeveel eiwit je moet eten. Een gemiddelde van 2 tot 3 gram voor beginners vind ik een redelijke regel, maar na verloop zal je zelf moeten uitmaken of dit al dan niet voldoende is.
 
Originally posted by admin
2g/kg is voor mij persoonlijk véél te weinig, ik heb er nooit goede resultaten mee behaald.
Je kan nooit een standaard geven voor iedereen, teveel factoren spelen mee om te bepalen hoeveel eiwit je moet eten. Een gemiddelde van 2 tot 3 gram voor beginners vind ik een redelijke regel, maar na verloop zal je zelf moeten uitmaken of dit al dan niet voldoende is.

Meer mensen geven dit aan. Ik geloof het ook wel, maar toch is het door de wetenschap nooit bewezen effectief te zijn om meer dan 2 gram per VVM te eten. Het is ook moeilijk te bepalen wat echt werkt. Iemand die niet meer groeit en daarop zijn eiwitten verhoogt, groeit degene dan door meer eiwit of gewoon door meer kcal? Wanneer iemand niet groeit denkt degene al snel dat het aan te weinig eiwitten ligt, dus verhoogt hij zijn eiwitten. Wat zou gebeuren als degene zijn koolhydraten zou verhogen? Zwaarder wordt je altijd als je meer kcal. inneemt dan verbrandt, zou dit dan alleen maar vet zijn?
Normaal gezien zou bij een hogere eiwitinname de lever gewoon meer aminozuren oxideren en dus alleen het aantal kcal hoger worden.
In zulke situaties moet je de praktijk en ervaringen maar geloven. Toch ben ik er niet helemaal zeker van, omdat mensen vaak meer dan 1 variabele veranderen. Ook wordt het vaak niet lang genoeg toegepast en vind het meerendeel het verhogen van eiwitten het meest 'veilig' m.b.t. spiergroei.
 
Klopt maar wat wel wetenschappelijk bewezen is, is dat meer intense belasting van spierweefsel meer schade aanricht, dus meer aminozuren worden verbruikt ook tijdens de training (glutamine ed).
Als je dan nog een positieve stikstofbalans wil dan moet je de eiwitinname verhogen, ik zie dan niet in waarom er niet een tekort zou kunnen optreden waardoor je méér dan 2g/kg massa nodig hebt.
Er is alvast geen studie die zegt dat 2 gram/kgVVM of minder genoeg zou zijn dus...
 
Originally posted by burn


Wat zou gebeuren als degene zijn koolhydraten zou verhogen? Zwaarder wordt je altijd als je meer kcal. inneemt dan verbrandt, zou dit dan alleen maar vet zijn?

Ik persoonlijk werd er vrijwel direct "vetter" van. Komt ook bij dat ik door de verhoogde koolhydraatinname de hele dag een duf, slaperig gevoel had.

Ik heb het verschilende keren gebprobeerd, maar steeds met hetzelfde resultaat.

Ook bij mensen om me heen zie ik niet veel resultaat met een "extra" verhoging van de koolhydraatinname. De enigen waar ik het wel bij gezien heb zijn mensen met een hoge stofwisseling en relatief lang darmenstelsel
 
Originally posted by 3XL


Ik persoonlijk werd er vrijwel direct "vetter" van. Komt ook bij dat ik door de verhoogde koolhydraatinname de hele dag een duf, slaperig gevoel had.

Ik heb het verschilende keren gebprobeerd, maar steeds met hetzelfde resultaat.

Ook bij mensen om me heen zie ik niet veel resultaat met een "extra" verhoging van de koolhydraatinname. De enigen waar ik het wel bij gezien heb zijn mensen met een hoge stofwisseling en relatief lang darmenstelsel

Is toch interessant. Het is wel logisch dat je door koolhydraten sneller vet aanzet dan door eiwitten bij een even hoge inname. Alleen dat verschil zou niet zo groot moeten zijn.
Duf slaperig gevoel zal waarschijnlijk komen door verhoogde serotonine, verminderde tyrosine + grotere insuline schommelingen. Misschien is vooral de invloed de extra koolhydraten op de insuline afgifte wel het belangrijkst. Dan is het ook weer belangrijk te weten of je al relatief hoog in je koolhydraten zat. Misschien kun je toch inderdaad maar beter gewoon je eiwitten verhogen, dan speel je altijd op veilig.
 
Originally posted by admin
Klopt maar wat wel wetenschappelijk bewezen is, is dat meer intense belasting van spierweefsel meer schade aanricht, dus meer aminozuren worden verbruikt ook tijdens de training (glutamine ed).
Als je dan nog een positieve stikstofbalans wil dan moet je de eiwitinname verhogen, ik zie dan niet in waarom er niet een tekort zou kunnen optreden waardoor je méér dan 2g/kg massa nodig hebt.
Er is alvast geen studie die zegt dat 2 gram/kgVVM of minder genoeg zou zijn dus...

Maar die studies zijn al gericht op een intense belasting etc.. Het blijft toch moeilijk te bepalen en dan kun je beter op de praktijk afgaan waarschijnlijk. Daarnaast kun je beter iets teveel dan te weinig eiwitten binnekrijgen m.b.t. spiergroei. Enigste voordeel van koolhydraten verhogen t.o.v. eiwitten is dat het minder 'stress' op je lichaam heeft. Dus de cortisol waarden zijn bij iemand die hoog in zijn eiwitten zit hoger. Daarin tegen zijn de testosteron waarden ook weer hoger bij mensen die hoog in eiwitten zitten. Alleen beide variabelen zijn niet in die mate verschillend dat het waarschijnlijk echt verschil zal opleveren.
 
Back
Naar boven