MuscleMeat

Hoeveel gram suiker eten jullie dagelijks tijdens een cut?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
25 feb 2016
Berichten
20
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
81kg
Vetpercentage
10%
Yoo!

Ik vroeg me het bovenstaande af. Zelf ben ik nu aan het cutten en alhoewel ik zwaar probeer te minderen met suiker, zitten er ook in producten als kwark nog steeds grote hoeveelheden.
Ik denk dat suiker niet helemaal geëlimineerd hoeft te worden, aangezien het wel lekker is om bij het ontbijt wat binnen te krijgen en producten zoals granola (6 gram suiker op 40g kolh) in principe redelijk goede verhoudingen hebben (smaakt ook tien keer beter dan natuurlijke havermout).
Hoe zwaar zou de impact zijn van producten met lage suiker / hoge koolhydraat verhouding en hoeveel suiker is per dag meer dan genoeg tijdens een cut? Fructose tel ik trouwens ook als suiker

Bedankt!
 
Probeer je suikers eens te vervangen door stevia of iets dergelijks, heb ik ook gedaan en bevalt prima :).

Ik vraag me trouwens af wat voor kwark jij dan eet, omdat er 'veel' suikers in zitten


 
Zolang je binnen je "macro' s" (dus ook kwa verhoudingen) zit lijkt het mij dat je er niet te zwaar aan moet tillen.
 
Probeer je suikers eens te vervangen door stevia of iets dergelijks, heb ik ook gedaan en bevalt prima :).

Ik vraag me trouwens af wat voor kwark jij dan eet, omdat er 'veel' suikers in zitten
Hij bedoelt lactose denk ik, dat staat ook vaak als 'suiker' op de verpakking.

Suikers is een vuilnisbakkenterm voor simpele koolhydraten, in principe zou er weinig verschil moeten zijn tussen 'suikers' zoals in tafelsuiker, fruit (fructose) of melk (lactose), en complexe carbs zoals in rijst of havermout, mits je verzadiging, micronutrienten en vezels etc buiten beschouwing laat. Het wordt allemaal afgebroken tot glucose in je lichaam. Als je goed gevarieerd eet en je calorieën op orde hebt maakt suiker inname weinig uit naar mijn mening.
 
Hmm, ik eet magere kwark en wist niet dat de "suikers" lactose waren. Dacht dat ze gewoon suikers toevoegde voor de smaak, bedankt voor de info.
Dus wat betreft vetverlies maakt het niet uit of je 100 gram complex of simpel eet zolang je de verhouding van voeding verder maar goed is?
je zou zeggen dat die korte en hoge insuline spike voor meer vetopslag zou zorgen dan het effect van complexe carbs. Ook de energie die verloren gaat bij het afbreken van de complexe carbs zou bevorderend moeten zijn voor het cutten. Dus ik ben het er wel mee eens dat het uitgangspunt glucose is, maar het gaat toch ook om het proces eromheen dat geactiveerd wordt, wat een beetje neerkomt op die glycemische index.
 
Insuline piek maakt niet echt uit voor vetopslag, de energie balans is daar in leidend. Ik zou dit even lezen, er worden een hoop mythes ontkracht:
https://forum.bodybuilding.nl/index.php?threads/394572/
GI, insuline piek en clean en dirty food worden allemaal besproken.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Insuline piek maakt niet echt uit voor vetopslag, de energie balans is daar in leidend. Ik zou dit even lezen, er worden een hoop mythes ontkracht:
https://forum.bodybuilding.nl/index.php?threads/394572/
GI, insuline piek en clean en dirty food worden allemaal besproken.

Ben het op zich met je eens, maar simpele carbs blijven imo slecht. Te snelle bloedsuikerschommelingen zijn over het algemeen slecht voor je lijf, zo simpel is dat.

Voor sommigen kan het in een cut ook slecht uitpakken omdat ze snel honger krijgen na het eten van bijv. wit brood en neigen tot cheaten. Een goed lange cut op basis van teveel snelle carbs zou mij niet lukken denk ik
 
Ben het op zich met je eens, maar simpele carbs blijven imo slecht. Te snelle bloedsuikerschommelingen zijn over het algemeen slecht voor je lijf, zo simpel is dat.
Daar heb je gelijk in, mijn comment sloeg ook alleen op de kwestie van bulken en cutten. Voor je algemene gezondheid zou ik het inderdaad liever bij complexe carbs houden.
 
38,61 gram tijdens de cut

tijdens de bulk eet ik geen suikers want dan krijg je diabesitas
 
Back
Naar boven