AndroidHealthClinic

Hoeveel gram suiker neem jij per dag?

Bezoekers in dit topic

djuuls

Cool Novice
Lid geworden
14 nov 2017
Berichten
185
Waardering
184
Lengte
1m97
Massa
100kg
Vetpercentage
18%
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoeveel suiker jullie per dag eten / drinken. Ik was bezig met mijn voedingsschema aan te passen en dacht bij mijzelf, mm is dit niet teveel suiker? Mijn grootste suikerbron is ook het sinaasappelsap met vruchtvlees. Hoe zit het bij jullie? Ik zit rond de 100 gram suiker per dag.

De gemiddelde Nederlander eet dagelijks 110 gram suiker per dag (28 suikerklontjes) en meer dan 10.000 suikerklontjes (40 kilo) per jaar.
 
Is teveel suiker ja, de gemiddelde nederlander sport niet en is obees :rolleyes:
 
Heel simpel;

Minder kcal pd dan onderhoud = afvallen
Meer kcal pd dan onderhoud = aankomen
 
Tussen de 20g en 80g suiker. Gemiddeld zo'n 45g.

Side note: praktisch allemaal afkomstig van fruit en een beetje van groente. Geraffineerde/toegevoegde suikers denk ik maximaal een gram of 3. Maar daardoor eet ik dus ook bijna dagelijks meer dan 40g vezels.
 
In de cut alleen suikers uit fruit en groente. Tijdens bulk gaat er wel meestal dagelijks een reepje, koekje of blokje chocolade in.
Te veel bestaat niet echt, zolang je het niet te gek maakt en je aan je macro's houd. Uiteraard is veel geraffineerde suiker niet gezond en krijg je (ik iig) er juist meer honger door (zin in crap).
Denk ook dat veel mensen ruim over die 110 gr gaan, beetje snoepen en je zit er al op.
 
Persoonlijk denk ik dat het een vraag is die je het onnodig moeilijk maakt. Why the fuck care waar de carbs (suiker) vandaan komen naast je daily intake eiwit/vet?

Je hoeft pas aan het soort voeding te denken als je problemen hebt met 'inhouden' zoals Solway Firth benoemd
Je hoeft pas aan het soort voeding te denken als je vind dat je gezonder moet eten, lees minder dirty zijn

Als je suiker komt uit clean fruit en je cut/bulkt/maintenance fijn, dan moet je helemaal niet helemaal verder nadenken :D .

Waarom soms niet verder nadenken? Kost je onnodige energie + daardoor nemen velen vaak keuzes zoals ik ga havermout eten (omdat iedereen het doet) en ik laat mijn favorietje Brinta staan. Als je die brinta wel eet is je kans op slagen misschien wel factor 2+ hoger en op gezondheidsvlak 0,00001 kleiner :D

Wil je het toch precies weten waarom dan moet je dit even lezen. Daar staat het toch wel haarfijn uitgelegd vind ik zelf:
 
Suiker is dus, net als drugs, niet het probleem. Het gaat om hoe je het gebruikt.
Het grote gevaar met suiker is dat je heel snel aan je kcal komt en niet vol zit. Je eigen insuline gevoeligheid speelt een belangrijke factor in de vraag hoe gezond suiker voor JOU is. Wil je safe spelen eet dan niet te veel 'fabrieks' suikers. Agave siroop is dan bv een goed(koop) alternatief. Dadelrepen ipv mars etc
 
Laatst bewerkt:
Wil je safe spelen eet dan niet te veel 'fabrieks' suikers. Agave siroop is dan bv een goed(koop) alternatief. Dadelrepen ipv mars etc
Ik snap deze na 3x lezen en je doelt dus vooral op die insuline gevoeligheid, ik denk alleen dat je dan wel een onderliggend groter probleem voorbij gaat. De reden van deze lage insuline gevoeligheid.

Voor mij is de oplossing dan eerder, als de wiedeweerga gezondere leefstijl bewerkstelligen zodat je weer gewoon eens op zijn tijd voor die Mars kunt kiezen en nooit een Mars hoeft te vervangen door een fekin' dadelreep :D Ik voorzie eigenlijk geen scenario waardoor ik een dadelreep zou moeten kiezen. Om semi-dirty te zijn? Semi-dirty is imo net zoals 16 uur vliegen voor je vakantie naar een prachtig oord en dan na een dag alweer terugvliegen, als je gaat, ga dan goed (mogelijk een slechte analogie maar vond hem wel leuk)

imnewhere schoot in de lach toen hij zei 'I never....met a mofo in my life that...' - moest gelijk denken aan:

1641812679195.png
 
Laatst bewerkt:
Ik eet iets van 80-150 gram suiker op een dag
Wel 40-50 gram is daar fructose van
Weet nog piek dirtybulk dat ik 250 gram suiker per dag at, dat kan gewoon weg niet goed voor je zijn
 
Wat is de achterliggende reden van je vraag? Maak je je zorgen over je gezondheid vanwege een te hoge suikerconsumptie? Dan raad ik je aan deze even te beluisteren:

Ik zal de video eens beluisteren. Ik maak me niet zo zorgen ik ben nog jong. Maar ik was benieuwd naar de suiker inname van andere leden hier. Uiteraard sporten de meeste van ons allemaal dus het effect zal wel meevallen. Ik zelf at vroeger alleen maar snoep en hagelslag etc. Maar nu begon ik mijzelf te realiseren naar te kijken in mijn voedingsschema dat ik misschien meer moet gaan letten op mijn suikers. Ik eet geen snoep, hagelslag rommel etc. Maar als ik naar de sinaasappelsap kijk veel suikers, melk veel suikers, chocolademelk veel suikers. Maar misschien wil ik het ook te perfect doen. Realiseerde mij gewoon of ik teveel suiker consumeerde daarom de vraag hier hoeveel jullie consumeren. Zijn uiteraard verschillende soorten suikers. Ik eet bijvoorbeeld elke dag zo'n koekje https://www.ah.nl/producten/product/wi162652/ah-luikse-wafels zitten ook best veel suikers in. Maar ik vind dat een voedingsschema ook leuk moet blijven.
Haha lekkere snoeperd!
Persoonlijk denk ik dat het een vraag is die je het onnodig moeilijk maakt. Why the fuck care waar de carbs (suiker) vandaan komen naast je daily intake eiwit/vet?

Je hoeft pas aan het soort voeding te denken als je problemen hebt met 'inhouden' zoals Solway Firth benoemd
Je hoeft pas aan het soort voeding te denken als je vind dat je gezonder moet eten, lees minder dirty zijn

Als je suiker komt uit clean fruit en je cut/bulkt/maintenance fijn, dan moet je helemaal niet helemaal verder nadenken :D .

Waarom soms niet verder nadenken? Kost je onnodige energie + daardoor nemen velen vaak keuzes zoals ik ga havermout eten (omdat iedereen het doet) en ik laat mijn favorietje Brinta staan. Als je die brinta wel eet is je kans op slagen misschien wel factor 2+ hoger en op gezondheidsvlak 0,00001 kleiner :D

Wil je het toch precies weten waarom dan moet je dit even lezen. Daar staat het toch wel haarfijn uitgelegd vind ik zelf:
Precies ik denk dat ik mezelf het ook te moeilijk maak om alles perfect te doen. Ik zal vast geen suikerziekte ontwikkelen met mijn intake die ik nu heb maar ik wil er wel bij stilstaan en bewust worden wat ik allemaal naar binnen werk.
 
Het is ook een beetje doel afhankelijk, als je zoals ak 5000 kcal naar binnen probeert te werken iedere dag dan zou ik ook minder strikt om gaan met (toegeoegde/geraffineerde) suiker. Aangezien 5k kcal naar binnen werken met groente, fruit, rijst en kip een helse taak zal zijn.

Ben zelf nu een 2000-2200 kcal + 10 uur cardio per week crash cut aan het doen om snel wat gewicht te dumpen om een marathon te gaan preppen. Werk wel veel carbs naar binnen aangezien dat de cardio bevordert. Maar ik heb geen 1000 kcal op een dag over om zo'n overheerlijk, onmogelijk lekker, kwijl aanmakend zakkie Venco Zacht & Zoet 280g naar binnen te rossen... (p.s. Venco, ik mis je zeker:headbang:, uit het oog maar niet uit het hart)

Maar zoals Chris1989 hierboven ook al zei: dingen niet moeilijker maken dan dat ze zijn. Over het algemeen kun je best prima inschatten of je eetpatroon redelijk, goed of crappy is.
 
Ik ben eigenlijk best benieuwd hoeveel suiker jullie per dag eten / drinken. Ik was bezig met mijn voedingsschema aan te passen en dacht bij mijzelf, mm is dit niet teveel suiker? Mijn grootste suikerbron is ook het sinaasappelsap met vruchtvlees. Hoe zit het bij jullie? Ik zit rond de 100 gram suiker per dag.

De gemiddelde Nederlander eet dagelijks 110 gram suiker per dag (28 suikerklontjes) en meer dan 10.000 suikerklontjes (40 kilo) per jaar.
Gemiddeld rond de 60/80 gram per dag. Komt vooral door al de blauwe bessen, aardbeien en bananen die ik over mijn french toast, pannenkoeken gooi.
 
Gemiddeld rond de 60/80 gram per dag. Komt vooral door al de blauwe bessen, aardbeien en bananen die ik over mijn french toast, pannenkoeken gooi.
Ik denk minimaal het dubbele en als je een goede bulk doet dan snel x3.
Als je al 250gr choco pops eet pwo zit je al tegen de 100gr.
 
Ik denk minimaal het dubbele en als je een goede bulk doet dan snel x3.
Als je al 250gr choco pops eet pwo zit je al tegen de 100gr.
Tijdens een bulk krijg ik aanzienlijk minder suiker binnen dan tijdens een cut fase. Ook op 5k kcals gezeten met mijn eerste cycle en suikers waren echt rond de 40/50 gram per dag. Mijn koolhydraat sources zijn meestal pasta, rijst, havermout en brood en geen choco pops etc.
 
Back
Naar boven