Fitness Seller

hoeveel is 25ml? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

aapie80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
22 apr 2003
Berichten
912
Waardering
1
Ik heb een maatschep van 25 ml maar hoveel gram is dat nou?

25 gram? Nee toch?

Het verschil natuurlijk wel per product, maar is 25 ml ongeveer een volle eetlepel?
 
afhankelijk natuurlijk van de dichtheid van de stof die je gebruikt om op te scheppen.

Suiker heeft bijvoorbeeld een veel grotere korrel dan poedersuiker.

Net als het verschil tussen 1kg veren en 1kg lood.
 
Ja das waar!

Maar bv eiwit poeder?

casseine, whey?

Is 25 ml 25 gram? ik heb zo'n lepeltje erbij gekregen van 25ml.

hoe doe jij het dan?
 
Laatst bewerkt:
ik zou zeggen, leg die 25 ml op een weegschaaltje...
en ik denk dat 25 ml whey minder is dan 25 gram....
 
1 liter water = 1 kilo, dus 25 ml water is 25 gram

dan moet je dus een beetje gaan vergelijken. Hier wat andere dichtheden:

water:998 kg/m3
keukenzout: 2170 kg/m3
suiker: 1600 kg/m3
zand: 1600 kg/m3

Dus als jij jou maatlepelte voor de helft vult heb je ongeveer 25 gram keukenzout. Ik denk dat whey wel redelijk licht is (lage dichtheid). Je kunt gewoon een keer een lege pak melk (precies 1 dm3 volgens mij) vullen met whey en deze dan wegen, dan kun je ongeveer de dichtheid van whey uit rekenen.
 
Rob G zei:
1 liter water = 1 kilo, dus 25 ml water is 25 gram

dan moet je dus een beetje gaan vergelijken. Hier wat andere dichtheden:

water:998 kg/m3
keukenzout: 2170 kg/m3
suiker: 1600 kg/m3
zand: 1600 kg/m3

Dus als jij jou maatlepelte voor de helft vult heb je ongeveer 25 gram keukenzout. Ik denk dat whey wel redelijk licht is (lage dichtheid). Je kunt gewoon een keer een lege pak melk (precies 1 dm3 volgens mij) vullen met whey en deze dan wegen, dan kun je ongeveer de dichtheid van whey uit rekenen.

:rolleyes:

als ie nou gewoon dat maatschepje van 'm vol doet met whey en hij weegt het...?

en als je persé de dichtheid wil weten doe je het aantal g/25ml, gewoon maal 40000 en dan heb je g/m³
 
bart82 zei:
:rolleyes:

als ie nou gewoon dat maatschepje van 'm vol doet met whey en hij weegt het...?

Moet je wel een weegschaal hebben die op 25 gram nauwkeurig kan meten, aangezien de meeste mensen die niet hebben...

bart82 zei:
en als je persé de dichtheid wil weten doe je het aantal g/25ml, gewoon maal 40000 en dan heb je g/m³

Zelfde antwoord als hier boven...

Mij lijkt het het makkelijkst om een 'iets' te vullen met whey waarvan je de inhoud weet en dit te wegen. Een lege pak melk bijvoorbeeld. Dan weet je gewoon hoe 1 dm3 weegt. Maar ik vind sowieso beetje vaag, je krijgt toch altijd een scoup bij je whey? Op de verpakking staat toch hoeveel gram eiwitten 1 zo'n scoup is...?
 
ik heb het even gewogen en met caseine is het ongeveer 50 ml = 25 gram.
Dus 2 keer de scoup.

Voorheen deed ik altijd 1 schep, want ik dacht dat het 25 gram was.
Maar vond het een beetje raar, want doe er nu een maand mee en hij is maar half leeg. Hij is 750 gram. en elke dag 25 gram, zou hij dus binnen een maand leeg moeten zijn.

Iemand met een electronische weegschaal die dit soort dingen kan meten, zoals in de supermarkt?
 
Je kunt ook gewoon zo'n newton metertje (net als een brievenweger) nemen, werkt ook wel.
 
aapie80 zei:
ik heb het even gewogen en met caseine is het ongeveer 50 ml = 25 gram.
Dus 2 keer de scoup.

Voorheen deed ik altijd 1 schep, want ik dacht dat het 25 gram was.
Maar vond het een beetje raar, want doe er nu een maand mee en hij is maar half leeg. Hij is 750 gram. en elke dag 25 gram, zou hij dus binnen een maand leeg moeten zijn.

Iemand met een electronische weegschaal die dit soort dingen kan meten, zoals in de supermarkt?

Jup... ik denk dat je dat maar eens moet aanschaffen. Zoveel kosten die dingen niet, en het is verrekte handig. Zeker in het begin. Later weet je wel dat zo'n schepje ongeveer zoveel gram is. En zo met meerdere voedingsmiddelen...
 
Rob G zei:
Je kunt ook gewoon zo'n newton metertje (net als een brievenweger) nemen, werkt ook wel.

ik dacht dat jij zo'n ding al had?

je weet wel voor je "handel"..., die zijn toch verrekt nauwkeurig?

:P

j/k

:D
 
bart82 zei:
ik dacht dat jij zo'n ding al had?

je weet wel voor je "handel"..., die zijn toch verrekt nauwkeurig?

:P

j/k

:D

Hahahaha, neej hoor, ik handel niet. Een homie van mij wel, hij heeft ook zo'n wegertje. Dat werkt best makkelijk ja! Want een digitale weegschaal die op de 10de gram nauwkeurig weet kost toch al gauw ruim 100 euro!
 
Back
Naar boven