MuscleMeat

hoeveel is dit eigenlijk. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

baka boko

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 apr 2007
Berichten
5.950
Waardering
1
Ok ik vroeg me dus af hoeveel kcal ik nou eigenlijk dagelijks binnenkrijg. Aan die sites als voedingswaardetabel.nl heb ik niks omdat die alleen kcal per 100 gr geven, en ik heb geen flauw idee hoeveel mijn eten weegt. Dus misschien dat iemand dit uit ervaring kan vertellen.

maaltijd 1: ontbijt, meestal 6 of 4 (als ik minder trek heb) boterhammen met pindakaas
maaltijd 2/3: zak ongezouten pinda's. 1300 kcal weet ik.
maaltijd 4: thuis 's middags: 6 boterhammen pindakaas (soms vlees + sla)
maaltijd 5: avondeten. Rijst/aardappelen
maaltijd 6: s' avonds: weer 6 boterhammen of een kom brinta met ongeveer 400/500 ml melk.
voor het slapengaan: bak kwark.

soms gaan er tussen door wat bananen in, meestal 3 op een dag. Hoeveel kcal zit er in een banaan?
 
Weeg je eten en alles zal duidelijk worden!
 
een hele zak pindas op een dag? lijkt me dat je dan teveel vet binnekrijgt.
 
Bij de site voedingswaardetabel staat aangegeven hoeveel 1 portie ongeveer is. Bv bij een volkoren boterham: Voedingswaarde brood, volkoren per 100 gram of portie.
1 boterham is ongeveer 40 g
1 portie pindakaas 15 g (zelf doe ik 10 g trouwens)
Ik heb zelf een aantal producten gewogen en het komt aardig overeen!

Heb je het vermoeden dat de grammen niet kloppen of heb je een product dat niet op de site staat, dan zul je toch simpelweg moeten wegen op de keukenweegschaal.

succes!
 
Kijk maar eens op de verpakking hoeveel er in zit, per 100gr. 53gr. vet. In een zak zit meen ik 350 gr. pindas dus 185,5gr. vet. In een gain periode moet je ongeveer rekening houden dat je ongeveer 80gr. vet binnen krijgt, en in een k*t ong. 40gr. Jij krijgt al 185,5gr. vet alleen van je pinda´s binnen. Met de rest van je eten zit je waarschijnlijk ruim over de 200gr.
 
Moeilijk in te schatten, maar ik denk toch minstens zo'n 4500 kcal.
 
Kijk maar eens op de verpakking hoeveel er in zit, per 100gr. 53gr. vet. In een zak zit meen ik 350 gr. pindas dus 185,5gr. vet. In een gain periode moet je ongeveer rekening houden dat je ongeveer 80gr. vet binnen krijgt, en in een k*t ong. 40gr. Jij krijgt al 185,5gr. vet alleen van je pinda´s binnen. Met de rest van je eten zit je waarschijnlijk ruim over de 200gr.

Wat zijn de nadelen van teveel vet, wat de gezondheid betreft?
 
jah, bij vet is het t zelfde als bij eiwitten. alles wat je niet nodig hebt, en dus niet gebruikt sla je op als vet. dus als je flink gegroeid bent en veel bent aangekomen zou k maar eens kijken hoeveel dat je aan vet en hoeveel je aan massa aangekomen bent. een beetje vet is niet alt erg, maar je moet t er toch weer af cutten. en dat is minder makkelijk als het erbij krijgen van vet.
 
Maar dat geldt evengoed voor carbs. En wat moet ik anders eten, van alleen kipfilet ga ik me slap voelen, en vis is ook vet.


Btw in een zak pinda's van 250g zit 150g vet.
 
Ok ik vroeg me dus af hoeveel kcal ik nou eigenlijk dagelijks binnenkrijg. Aan die sites als voedingswaardetabel.nl heb ik niks omdat die alleen kcal per 100 gr geven, en ik heb geen flauw idee hoeveel mijn eten weegt. Dus misschien dat iemand dit uit ervaring kan vertellen.

maaltijd 1: ontbijt, meestal 6 of 4 (als ik minder trek heb) boterhammen met pindakaas
maaltijd 2/3: zak ongezouten pinda's. 1300 kcal weet ik.
maaltijd 4: thuis 's middags: 6 boterhammen pindakaas (soms vlees + sla)
maaltijd 5: avondeten. Rijst/aardappelen
maaltijd 6: s' avonds: weer 6 boterhammen of een kom brinta met ongeveer 400/500 ml melk.
voor het slapengaan: bak kwark.

soms gaan er tussen door wat bananen in, meestal 3 op een dag. Hoeveel kcal zit er in een banaan?

Voedingswaarde banaan per 100 gram of portie. ( banaan)
vezel_werkstuk_info5o 110 gram per banaan:D!
1 banaan is dus 90 kcal:D!
 
Maar dat geldt evengoed voor carbs. En wat moet ik anders eten, van alleen kipfilet ga ik me slap voelen, en vis is ook vet.


Btw in een zak pinda's van 250g zit 150g vet.

ik heb momenteel een blik tonijn voor me staan:
150 gram (uitlek gewicht)

per 100 gram:
Eiwit: 28,8 gram
KH's : <0,1 gram
Vet: 1,0 gram

per 150 gram dus:D:
43,2 gram eiwit
0,1 gram koolhydraten
1,5 gram vet
( en 150 gram tonijn is 190 kcal's)

daarbij, een blikje kost 69 cent d8 ik, dus waar w8 je nog op:D?
 
En die olie die erbij zit dan ???
 
niks olie gewoon op waterbasis, je kunt er vanalles mee maken, pasta´s en kijk maar eens bij dieet recepten en dan tosti tonijn gezond. smaakt ook goed. als je t te droog vind kun je er altijd een beetje tomaten ketchup bij doen. er zijn genoeg lekkere vetarme alternative voor pinda´s. Oow en vis is wel vet, maar dat zijn onverzadigde vetten. Maar ook daar moet je niet te veel van binnen krijgen.

Oow en 3 bananen is best veel, dr zitten veel suikers in beperk die en eet ze vroeger op de dag, bij t ontbijt bijv. want dan heb je veel suikers nodig. 2 stuks fruit is genoeg.
 
Weinig eiwitten in je voedingsschema vind ik.
 
niks olie gewoon op waterbasis, je kunt er vanalles mee maken, pasta´s en kijk maar eens bij dieet recepten en dan tosti tonijn gezond. smaakt ook goed. als je t te droog vind kun je er altijd een beetje tomaten ketchup bij doen. er zijn genoeg lekkere vetarme alternative voor pinda´s. Oow en vis is wel vet, maar dat zijn onverzadigde vetten. Maar ook daar moet je niet te veel van binnen krijgen.

Is tomatenketchup niet ****ing chemisch, met al die E nummers enzo. Dat soort troep probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.

Heb op school trouwens weinig tijd om hele recepten te gaan voorbereiden ;)
 
niks olie gewoon op waterbasis, je kunt er vanalles mee maken, pasta´s en kijk maar eens bij dieet recepten en dan tosti tonijn gezond. smaakt ook goed. als je t te droog vind kun je er altijd een beetje tomaten ketchup bij doen. er zijn genoeg lekkere vetarme alternative voor pinda´s. Oow en vis is wel vet, maar dat zijn onverzadigde vetten. Maar ook daar moet je niet te veel van binnen krijgen.

Oow en 3 bananen is best veel, dr zitten veel suikers in beperk die en eet ze vroeger op de dag, bij t ontbijt bijv. want dan heb je veel suikers nodig. 2 stuks fruit is genoeg.


mee oneens:D...dan zou ik er 1 voor je training doen, 1 na je training, en een bij je ontbijt idd!

verder mag je best meer als 2 stukken fruit eten, er zitten slechts 90 a 100 kcal per stuk, dus kun je er al snel bij elke maaltijd een eten...zou ik niet doen, gata vervelen, maar zou wel kunnen, als je dat zou willen:D!
 
jah, zit zelf ook op school. mar een tosti tonijn gezond kun je een keer op t werk (als er een tosti-ijzer is) of als ontbijt proberen. en bijvoorbeeld magere kwark met wat fruit mixen in een afsluitbare beker werkt ook goed.

jah, je kunt best meer fruit eten. maar je hebt niets meer aan de vitaminen. 3 stuks fruit kan best doek k eerlijk gezegt ook vaak, gewoon omdat k t lekker vind. alleen de vele suikers zijn een minpunt.
 
Back
Naar boven