XXL Nutrition

hoeveel is dit eigenlijk. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Is tomatenketchup niet ****ing chemisch, met al die E nummers enzo. Dat soort troep probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.

Heb op school trouwens weinig tijd om hele recepten te gaan voorbereiden ;)

die betekenen juist dat het 'door de EU goedgekeurde stoffen' zijn...kortom, dat zeniet schadelijk zijn!.. daarbij kun je beter ketchup eten als mayo ofzo, als er toch iets vet is:rolleyes:
 
die betekenen juist dat het 'door de EU goedgekeurde stoffen' zijn...kortom, dat zeniet schadelijk zijn!.. daarbij kun je beter ketchup eten als mayo ofzo, als er toch iets vet is:rolleyes:

Het zal me eigenlijk worst wezen wat de EU goedkeurt, zij dienen het belang van het geld en niet van mijn gezodheid. Anders zou de Maccie D toch ook niet goedgekeurd worden :D

jah, zit zelf ook op school. mar een tosti tonijn gezond kun je een keer op t werk (als er een tosti-ijzer is) of als ontbijt proberen. en bijvoorbeeld magere kwark met wat fruit mixen in een afsluitbare beker werkt ook goed.

Helaas geen tosti ijzer, die moeten ze in de kantine gebruiken om stinkende ham-kaas tosti's te maken.

Maar die tonijn zou opzich wel een goed idee kunnen zijn, dan wel in olie. Want ik word die pinda's ook wel een beetje beu. Probleem is dat ik dan 2 blikjes per dag moet kopen (minstens 1 elke pauze) en dat gaat nogal duur worden :(

Magere kwark in een beker is echt niet lekker meer als ik die om half 8 maak en om 11 uur moet opeten, vind het al goor worden als het slap wordt na 10 minuten kamertemperatuur :p

Heb nu serieus wel trek in een blikje tonijn :D
 
Het zal me eigenlijk worst wezen wat de EU goedkeurt, zij dienen het belang van het geld en niet van mijn gezodheid. Anders zou de Maccie D toch ook niet goedgekeurd worden :D



Helaas geen tosti ijzer, die moeten ze in de kantine gebruiken om stinkende ham-kaas tosti's te maken.

Maar die tonijn zou opzich wel een goed idee kunnen zijn, dan wel in olie. Want ik word die pinda's ook wel een beetje beu. Probleem is dat ik dan 2 blikjes per dag moet kopen (minstens 1 elke pauze) en dat gaat nogal duur worden :(
Magere kwark in een beker is echt niet lekker meer als ik die om half 8 maak en om 11 uur moet opeten, vind het al goor worden als het slap wordt na 10 minuten kamertemperatuur :p

Heb nu serieus wel trek in een blikje tonijn :D

Ten eerste: hoezo in olie?
Ten tweede: waarom elke pauze tonijn dan?
ik zxit ook gewoon nog op school, en eet in de pauze's:
eerste pauze ( 10:00): 3 a 4 snee bruinbrood met pindakaas, en een cohco cakeje ofzo:D
tweede pauze: (12:15): 3 snee brood met heel flink wat rookvlees, en een banaan..

dan zit je alsnog wel aan wat eiwitten, KH's en vetten!...daarbij heb ik geen zin om elke dag 2 blikken tonijn mee naar school te nemen!

Ten derde: duur?...mijn ouders betalen de helft van mijn tonijn ( zeggen ze, eigenlijk meer, maar dat maakt niet uit:D)..probeer wat te regelen!
 
zou eerlijk gezegt wel op waterbasis halen, maar dat is aan jou. Zou ook niet te vaak tonijn eten, goed blijven varieren. Ook op je brood, bijvoorbeeld: magere kaas, pindakaas, appelstroop en kipfile. en over smaak valt gelukkig niet te twisten :p
 
Ten eerste: hoezo in olie?

Op waterbasis is het niet te vreten.

Ten tweede: waarom elke pauze tonijn dan?
ik zxit ook gewoon nog op school, en eet in de pauze's:
eerste pauze ( 10:00): 3 a 4 snee bruinbrood met pindakaas, en een cohco cakeje ofzo
tweede pauze: (12:15): 3 snee brood met heel flink wat rookvlees, en een banaan..

dan zit je alsnog wel aan wat eiwitten, KH's en vetten!...daarbij heb ik geen zin om elke dag 2 blikken tonijn mee naar school te nemen!

Hm das eigenlijk wel interessant. Ik neem al jaren geen boterhammen mee naar school. Probleem is dat ik minstens 6 sneeen brood moet hebben voordat ik het een maaltijd vind en dan krijg mijn ma bijna een roidrage. "Omg je eet te veel blablabla bla". Zit nu al te zeiken dat ik teveel kost aan voer :(

Ik weet het ik moet weer een baan vinden :D
 
k zag trouwens nog dat je na je middag eten niet meer eet tot t avond eten, en dan wel nog 2 maaltijden savonds. je kunt beter de maaltijd voor t slapen gaan verplaatsen naar tussen je middag en avond eten. tijdens t slapen verbrand je niets dus dat sla je grotendeels op als vetreserves.
 
Die maaltijd is meestal rond 8-9 uur, 12 uur ga ik slapen. Zonder die maaltijd trek ik het echt niet.
 
ok, maar zorg in ieder geval dat je tussen je middag eten en je avond eten nog iets eet. dan blijft je spijsvertering op gang.
 
Jawel maaltijd 4. 2/3 zijn op school.
 
heb je geen fatsoenlijk middageten? pinda's noem ik overigens geen maaltijd maar snoep/snack.
 
Ok ik vroeg me dus af hoeveel kcal ik nou eigenlijk dagelijks binnenkrijg. Aan die sites als voedingswaardetabel.nl heb ik niks omdat die alleen kcal per 100 gr geven, en ik heb geen flauw idee hoeveel mijn eten weegt. Dus misschien dat iemand dit uit ervaring kan vertellen.

maaltijd 1: ontbijt, meestal 6 of 4 (als ik minder trek heb) boterhammen met pindakaas
maaltijd 2/3: zak ongezouten pinda's. 1300 kcal weet ik.
maaltijd 4: thuis 's middags: 6 boterhammen pindakaas (soms vlees + sla)
maaltijd 5: avondeten. Rijst/aardappelen
maaltijd 6: s' avonds: weer 6 boterhammen of een kom brinta met ongeveer 400/500 ml melk.
voor het slapengaan: bak kwark.

soms gaan er tussen door wat bananen in, meestal 3 op een dag. Hoeveel kcal zit er in een banaan?

Hoezo geen havermout/brinta met melk 's ochtends? Het lijkt me dat je teveel vet binnen krijgt door bij elke portie boterhammen pindakaas te eten. Aan de andere kant, brood+pindakaas = ongeveer complete eiwitshit..

Ongeveer 4500-5000 kcal per dag. Misschien nog wat meer.
Nog wat verdere schattingen:

Ongeveer 220 gram eiwitten, 250 gram vet en zo rond de 500 gram koolhydraten.
 
Back
Naar boven