AndroidHealthClinic

Hoeveel kan een gewone barbel van 20 kilo +- hebben? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

scrained

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2006
Berichten
1.397
Waardering
33
Ik ben de enige die deadlift in mijn gym en beetje bang dat ik die bar ga breken als ik te hoog ga :D ik zit nog helemaal niet hoog en ook nog niet dicht bij de limiet ofzo(120 kilo is nog maar max atm, maar niemand in mn gym gebruikt meer dan 100 op een barbal...) maar kwil weten wanneer ik moet beginne oppassen :D
 
die van fitness-seller zijn belastbaar tot 200kg
 
de Olympische halterstangen kunnen makkelijk 300kg aan.
 
Hoeveel een gewone barbell kan hebben? Waarschijnlijk twee keer de helft.

Dat kan je zo moeilijk zeggen. Er zit heel veel verschil tussen een perrysport halter en een echte Texas Bar. Maar normaal gesproken kan je een full size olypische barbell 100 kilo makkelijk aan. De goedkope modellen beginnen meestal pas bij een kilootje of 160-200 te buigen.
 
Onze 10KG stang in de gym houd 160 nog steeds goed dus je hoeft niet bang te zijn. Ze deadliften niet omdat de stang het niet kan houden maar omdat het pussy's zijn.
 
zolang er geen diepe roestplekken op zitten zou ik me geen zorgen maken ;)
 
zolang Andy Bolton er 530 kilo( 510 aan gewichten dus) op kan kwakken, zal ik mij geen zorgen maken tot hoever je zo'n stang kan beladen!
;)
 
Ok, thx, geen zorgen maken dus :D en ik dacht dat de barbels die Bolton gebruikt standaard 50 kilo wegen of zelfs meer? En iig niet van de kwaliteit als die van in onze gym :D
 
zolang Andy Bolton er 530 kilo( 510 aan gewichten dus) op kan kwakken, zal ik mij geen zorgen maken tot hoever je zo'n stang kan beladen!
;)

sjans da elke gym een Texas PLing bar heeft é
En squatte hij niet 550kg? :p
 
Man, in Azie op een gewone halter niet eens olympische ook 260 no problem.

En het duurt nog wel een tijdje voor je bij de grens zit van zelfs een goedkope barbell
 
Probeer het gewoon uit :) Je ziet vanzelf wel wanneer de barbell gaat buigen. Als je nog niet bij het punt bent dat je barbell buigt, dan hoef je je voorlopig geen zorgen te maken.
 
mijn 10kg barbell met 30mm doorsnee, kan zelf als 140 kg hebben dus....
 
Wat kan jou het trouwens schelen, als hij gebogen is koop die gym misschien eindelijk een goede!!!
 
Wat kan jou het trouwens schelen, als hij gebogen is koop die gym misschien eindelijk een goede!!!

Noooo. Een gebogen barbell ziet er veel gaver uit.
++++ voor ego :cool:
 
Back
Naar boven