AndroidHealthClinic

Hoeveel Kcal Bord pasta

Bezoekers in dit topic

Oke laat ik het zo vragen hoe rekenen jullie het uit mochten jullie het uitrekenen? Er ligt een pan met pasta gemixt met jullie vlees/saus etc. Hoe rekenen jullie het uit hoeveel ongeveer 100gram is ?
Ik weet hoeveel gram gehakt, saus, pasta etc erin zit.
 
Oke laat ik het zo vragen hoe rekenen jullie het uit mochten jullie het uitrekenen? Er ligt een pan met pasta gemixt met jullie vlees/saus etc. Hoe rekenen jullie het uit hoeveel ongeveer 100gram is ?
Ik gok de kcals en ga verder met me leven
 
Je neemt de pasta,kijkt naar de tabel op de verpakking en je doet hetzelfde met de rest. Dat tel je op en bereken je de hoeveelheid die je ervan neemt. Is het een derde deel je het door 3.

Simpel als boterhammen eten.
 
Hangt van de verhoudingen af.
Eet je bij je ouders thuis?

Vraag eens hoeveel pasta ze erin gooien. Kijk eens mee.
Stel ze nemen 300 gr pasta (normaal is 100 gram per persoon al eten de meeste "hollanders" maar zo een 50-60 gram.
Dan per persoon 100 gr gehakt al nemen de meeste gezinnen 250 gram voor 2 volwassenen en een kind.
1 pak groenten... al zou het bij ons 500 gr per 2 personen zijn. De meeste mensen pakken 500 gr voor 4 personen.
Dan vaak 1 pot saus en de meesten... :eek: een zakje.

Als je dan naar een gemiddeld gezin kijkt van 4 personen
ca. 300 gr pasta (ruim gerekend) = 1050 kcal
ca. 300 gr gehakt-400 gr (400 nemen en ruim gerekend)= ca 800 kcal (geen boter erbij want gehakt kan je prima rul bakken zonder.
1 pak groenten a 500 gr = ca. 100 kcal
1 pot basis saus a 40 kcal per 100 gr (potten zijn vaak 400 gr) = 160 kcal

optellen en delen door 4 is ca. 530 kcal.

Maar ja... het is een schatting voor een doorsnee normaal gezin. Niet een portie die een sporter of iemand die aan wil komen eet.
Let dan ook wel op. Velen mikken er nog kaas op....

edit:
zie hier een zakje.. als je alles volgens recept maakt kom je op ca. 580 kcal uit per portie.
Is mijn geschatte berekening zo slecht nog niet :D
 
Je neemt de pasta,kijkt naar de tabel op de verpakking en je doet hetzelfde met de rest. Dat tel je op en bereken je de hoeveelheid die je ervan neemt. Is het een derde deel je het door 3.

Simpel als boterhammen eten.
De tering dit is nou wat ik wou weten dat ik hier zelf niet op gekomen ben is idd niet best maar toch evengoed bedankt
 
Mijn porties pasta zien er in de bulk vaak zo uit :meal:
200 gram pasta
300 gram kip
300 gram mager gehakt
600 gram groenten
250 gram pasta saus
150 gram geraspte 45+ kaas
150 gram heinz ketchup.

rond de 2500 calorieën
 
De tering dit is nou wat ik wou weten dat ik hier zelf niet op gekomen ben is idd niet best maar toch evengoed bedankt

Keanu Reeves Reaction GIF
 
Back
Naar boven