XXL Nutrition

Hoeveel kcal eet jij tijdens je cut? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Coco_pfh

Cool Novice
Lid geworden
22 nov 2015
Berichten
37
Waardering
13
Lengte
1m70
Massa
61kg
Vetpercentage
17%
Na de discussie in dit topic over de 1200 kcal (lees: het boek) van Fajah ben ik toch wel benieuwd hoeveel jullie (dames) eigenlijk eten tijdens een cut. Ik lees uiteenlopende verhalen. Van dames die 1200 kcal (of soms nog minder gebruiken) op het laatst tot dames die heel steady met 1600, 1700, 1800 kcal cutten. Ik heb zelf een hele tijd op 1300/1400 kcal gezeten, maar ik ben onlangs wat meer gaan eten omdat ik gewoon al veel te lang op dat aantal zat (met ook al veel te lang fysieke klachten). Ik merk dat ik minder ver onder m'n onderhoud zit qua kcal, maar dat ik wel weer echt fysieke veranderingen zie (zoals een lager vp). Niet zo gek ook: je bent een stuk actiever met wat meer kcal; je kunt zwaarder trainen; etc. En het belangrijkste: ik voel me weer goed!

Hoe pak jij het aan? Ben jij iemand die (relatief!) echt weinig kcal eet of gaat er bij jou tijdens een cut nog aardig wat voeding in? Ben benieuwd hoe andere vrouwen dit doen en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ben echt wel overtuigd van de energiebalans (kcal in - kcal out), maar ik geloof best dat er dames zijn die met veel meer kcal dan ik binnenkrijg heel mooie resultaten kunnen neerzetten. (Misschien omdat hun methode anders is. Misschien omdat hun mindset anders is. Misschien...) Anyway... De verhalen over andere ervaringen maken me nieuwsgierig!

(Ik weet dat er meer oudere topics zijn over dit onderwerp. Ik start met opzet een new & fresh topic dat echt even over vrouwen en kcal tijdens cutfase gaat. :-) )
 
Zoals ook hier gaat het er niet om of je nou op 1200 of 2000 kcals cut, aangezien het metabolisme van persoon tot persoon verschilt. Zelfs al hou je rekening met leeftijd, lengte, gewicht en activiteit zullen er nog onderlinge verschillen zijn.

Laagste dat ik ben gegaan tijdens een cut (vorig jaar juni geloof ik) was 1625 kcal. Geschat onderhoud zat op 2050-2100, dus zat daar ~450 onder. Doe 3x pw krachttraining en deed tijdens die cut 1x pw cardio om 250-300 kcals extra te verbranden. Maar meestal op 1700/1800.
Gemiddeld altijd met -0.5kg verlies pw.

Als ik straks weer ga cutten zal dat wel op hogere kcals kunnen omdat ik nu bezig ben met bulken, waardoor m'n onderhouds kcals verschuiven.

Maar doe vooral wat voor jou zelf werkt. Kcal A werkt niet bij persoon B. Beetje inspiratie opdoen kan altijd :)

Edit: gewicht was toen 62-67kg en ben 1.78m
 
3200 kcals :o
 
+/-2500 kcal
 
Cut start ergens in maart op 5000
 
Nog nooit gecut... probeer aan te komen @4500 kcal :o
 
Ik ben nog niet lager dan 1600 geweest (god dank). Voorlopig zit ik nog lekker op de zogenaamde gain train, mij te koud om te cutten:o.
 
2500 kcal gemiddeld. Om tot 9% te komen ging ik van 2800 naar een miezerige 1800 na 4 maanden
 
Zoals ook hier gaat het er niet om of je nou op 1200 of 2000 kcals cut, aangezien het metabolisme van persoon tot persoon verschilt. Zelfs al hou je rekening met leeftijd, lengte, gewicht en activiteit zullen er nog onderlinge verschillen zijn.

Laagste dat ik ben gegaan tijdens een cut (vorig jaar juni geloof ik) was 1625 kcal. Geschat onderhoud zat op 2050-2100, dus zat daar ~450 onder. Doe 3x pw krachttraining en deed tijdens die cut 1x pw cardio om 250-300 kcals extra te verbranden. Maar meestal op 1700/1800.
Gemiddeld altijd met -0.5kg verlies pw.

Als ik straks weer ga cutten zal dat wel op hogere kcals kunnen omdat ik nu bezig ben met bulken, waardoor m'n onderhouds kcals verschuiven.

Maar doe vooral wat voor jou zelf werkt. Kcal A werkt niet bij persoon B. Beetje inspiratie opdoen kan altijd :)

Edit: gewicht was toen 62-67kg en ben 1.78m
Thanks voor je reactie! Ben inderdaad gewoon benieuwd naar ervaringen en weet als geen ander dat dit soort processen voor iedereen net - en soms heel - anders is. (En zal niet ontkennen dat ik zelf op dit moment weer zoekende ben, haha.)
 
Back
Naar boven