Fitness Seller

hoeveel kcal/ gram koolhydraten eten op rust dagen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ForestElder

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 mrt 2004
Berichten
442
Waardering
3
nou zoals me titel al zegt,

is het het beste als je op rust dagen minder kcal/ koolhydraten eet?

ik eet bv 2900 kcal op trainings dagen en 340 gram koolhydraten. zou ik dan op de rust dagen 2500 kcal eten en rond de 290 gram koolhydraten zitten?

hoe pakken jullie het aan tijdens een cut?
 
Op een rustdag ben je aan het herstellen dus eet je ook goed en voldoende. Vanaf het moment ná je training tot het moment dat je volledig herstelt bent zijn voedingsstoffen belangrijk. Eet in ieder geval ook op rustdagen boven onderhoud om je lichaam optimaal te voorzien.. iets minder koolhydraten kan natuurlijk wel maar niet teveel.
 
heb jij dit ook zo tijdens de cut gedaan? hoe hoog zat je met koolhydraten op rust en trainings dagen? ik las ook in het boek bffm dat je bv 3 dagen laag in koolhydraten ( 200 gram ) en 3 dagen hoog in koolhydraten ( 300+ gram )
 
Laatst bewerkt:
heb jij dit ook zo tijdens de cut gedaan? hoe hoog zat je met koolhydraten op rust en trainings dagen? ik las ook in het boek bffm dat je bv 3 dagen laag in koolhydraten ( 200 gram ) en 3 dagen hoog in koolhydraten ( 300+ gram )

Bffm is een goed boek, dat kan je prima hanteren. Ik cut zelf op c.a. 3200 kcals waarvan 40-50% koolhydraten. Op rustdagen ook 3200 kcals alleen dan iets meer vet en iets minder koolhydraten.. Works fine to me :thumbs:
 
oke man thx ja iedereen reageert anders he op koolhydraten. in het boek bffm werd ook gezegd dat voor 80% van de mensen een ratio van 50% gram koolhydraten goed werkt, de andere 20% zijn meer resistent.

jij zit dus iets van 400 gram koolhydraten. hoeveel zit je op rustdagen 300?
 
Laatst bewerkt:
jij zit dus iets van 400 gram koolhydraten. hoeveel zit je op rustdagen 300?

In de cut zit ik rond de 350-450 gram koolhydraten afhankelijk van mijn dagelijkse activiteiten (cardio, KT, werk.. e.d.)
 
Back
Naar boven