XXL Nutrition

Hoeveel kcal is nodig om 15 kg aan te komen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stefan80

Novice
Lid geworden
30 dec 2015
Berichten
1
Waardering
0
lengte: 190 cm
gewicht: 80 kg

Mijn BMR (Basal Metabolic Rate): 1868 kcal/dag.

Mijn streefgewicht op dit moment is 95 kg. Als ik dat bereik dan zien we vanaf daar wel verder.

Voedingsschema moet ik nog maken maar dit is waarnaar ik streef:
- koolhydraten: 50%
- eiwitten: 30%
- vetten: 20%

Nu ben ik iemand die zo goed als nooit honger heeft en dus niet veel eet.

Naast sporten (fitness) wat ik twee tot drie keer per week wil doen ben ik verder weinig actief.

Nu zat ik zelf te denken om een voedingsschema van 3500 kcal per dag aan te maken. Het zal niet een super clean schema worden aangezien mijn doel is om 15 kg aan te komen, maar het is ook geen bedoeling om vetophopingen (buikje) te krijgen.

Ieders lichaam is anders maar wat zijn jullie praktijk ervaringen:
- hoeveel kcal zouden jullie in mijn geval per dag eten?
- hoelang denken jullie dat het duurt om 15 kg aan te komen? Ik heb het niet over pure spiermassa, maar 15 kg vet is natuurlijk niet wenselijk.
- zijn er nog tips wat voor voedsel ik goed kan gebruiken en wat liever niet.

Pindakaas lijkt mij prima met 660 kcal per 100 gram.
 
Waarom 15kg aankomen?
Wat is je huidige lichaamsvetpercentage?

Beter zou in mijn ogen zijn een dieet van rond de 300-500kcal boven je onderhoud (incl. inspanningen) en dan bulken tot 87-90kg. Daarna een korte cut tot minstens 12% en daarna weer door naar 95kg. Anders komt er denk ik teveel vet aan en ben je verder van huis qua tijd die het je effectief kost om dezelfde hoeveelheid spiermassa te behouden.
 
Wat kun je naast spier en vet nog meer aankomen als je lichaam volgroeid Is?

Lijkt mij dat je alleen maar spier (water, vezel, energie etc) of vet kunt vermeerderen of verminderen.
 
Wat kun je naast spier en vet nog meer aankomen als je lichaam volgroeid Is?
Hij bedoelt natuurlijk dat hij geen 15kg lean gains verwacht, maar een mix van spier en vet.
 
Wat kun je naast spier en vet nog meer aankomen als je lichaam volgroeid Is?

Lijkt mij dat je alleen maar spier (water, vezel, energie etc) of vet kunt vermeerderen of verminderen.

Was dit een serieuze vraag? ...

OT:

- Als je echt maar 2-3 keer per week sport zal 3500 denk ik te veel van het goede zijn, ik zou rond de 3000 beginnen.
- Goede richtlijn voor zo weinig mogelijk vet aan te zetten is 0,5 kilo per week, je kunt best harder omhoog gaan, maar dan zal ook een significant groter deel vet zijn
- Zolang het in je macro's past, kun je enigszins eten wat je zelf lekker vindt, is natuurlijk dan wel belangrijk dat je een schema samenstelt met goede macro's.
 
Ik raad je totaal niet aan om extra in vet aan te komen door middel van een dirty bulk via overvloed aan kcals, 15 kilo aankomen lijkt me compleet arbitrair en totaal niet bevordelijk voor je gezondheid en je aesthethics (tenzij je kickt op vetlaagjes...:p)

Beste manier om te gainen is gewoon elke week je kcal te verhogen met 200 kcal, totdat je op de weegschaal merkt dat je aan het gainen bent. Hoe sneller je gaint, hoe meer likely het is dat het vet is. Aan u om te bepalen hoe snel je je doel wilt bereiken.
Kcals zou je best niet gelijk houden per dag. Je hebt dagen waar je minder actiegf bent, dus waarom zou je op die dagen ook 3500 eten vb? Kcals mogen schommelen per dag en elke week beetje anders eruitzien(50,100 of 200 kcal hoger als je op plateau zit)


Bulkvoeding: nootjes, volle melk producten, rijst, aardappel, pasta, havermout, pindakaas is prima, brood, weightgainer shakes, nutella, pannekoek, vette vis, orange juice


Meeste van voeding zijn bulkvoeding omdat ze shitloads aan carbs hebben en je hongergevoel minder onderdrukken dan vet of proteine. Zorg dat je 2gr per kilo eiwit eet en 1 gram per kilo vet per dag, en dan pas de rest van je kcal aanvult met carbs.
 
15 kilo aankomen zonder buikje..
 
15 x 9 x 1000 = 135000 kcal boven onderhoud.
 
is maar 22.5 kg pindakaas

makkie
 
Toch wel ideaal als je snel zwaarder wilt worden, bammmm paar flinke potten pindakaas en je bent er de volgende dag al.
 
Hij bedoelt denk ik of je naast spier en vet ook nog op andere manieren kan aankomen. Zwaardere botten (gaat niet veel bijkomen denk ik) of zwaardere organen...
 
Hij bedoelt denk ik of je naast spier en vet ook nog op andere manieren kan aankomen. Zwaardere botten (gaat niet veel bijkomen denk ik) of zwaardere organen...
Veel alcohol drinken, zorgen dat je copd krijgt etc. Maar zit je niet op te wachten denk ik
 
Bereken gewoon je calorie behoefte voor je huidig gewicht en voor je doel gewicht dus plus 15kg en voila! Alleen zou ik het niet aanraden om ook meteen zoveel meer te eten anders kom je waarschijnlijk veel in vet aan.
 
Hij bedoelt denk ik of je naast spier en vet ook nog op andere manieren kan aankomen. Zwaardere botten (gaat niet veel bijkomen denk ik) of zwaardere organen...

Niet meer naar de wc gaan.
 
Heerlijk die tijd.
 
Back
Naar boven