AndroidHealthClinic

Hoeveel Kcal kan ik eten?

Bezoekers in dit topic

DonaldM

Novice
Lid geworden
10 jan 2016
Berichten
19
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
78kg
Heey,

Sinds ongeveer een jaar ben ik 50 Kilogram afgevallen en ben dus ook erg gefixeerd op het behouden van me gewicht. Momenteel weeg ik 80Kg en ben ik 184 cm lang, ik ga 2.5x per week naar voetbal(2x trainen 0,5x wedstrijd speel maar een helft vaak). Ook werk ik 6 uur in de week ik doe aan vakkenvullen. En sinds kort ga ik ook 3x per week naar de sportschool.

Nou heb ik als vraag om gewicht behouden te hanteren zonder sportschool had ik 2600 Kcal nodig per dag (uitgerekend met me diëtist), nou wil ik graag weten wat zou ik nu op een dag kunnen eten en wat om wat spiermassa te kunnen kweken.

Laatste vraag beetje of topic ik eet graag fruit maar is dit goed voor je als je spiermassa probeert op te bouwen?
 
2600 kcal dan met sportschool 2900-3000 kcal eiwitten doe je 2/2.5g per lichaamskilo vetten 1 gram per kilo en derest vul je op met koolhydraten. fruit gaan geen meerwaarde geven aan extra massa maar kan je wel gewoon eten
 
2600 kcal dan met sportschool 2900-3000 kcal eiwitten doe je 2/2.5g per lichaamskilo vetten 1 gram per kilo en derest vul je op met koolhydraten. fruit gaan geen meerwaarde geven aan extra massa maar kan je wel gewoon eten

Eiwitten: 2 a 2,5 gram per kilo lichaamsgewicht
Vet: 1 gram per kilo lichaamsgewicht
Koolhydraten: aanvullen tot je aan je gewenste kcal zit

En waarom heeft fruit geen meerwaarde voor massa? Het blijven kcals en van kcals (overschot) kom je aan.
 
Laatst bewerkt:
Jezus christus man leer eens een normale zin typen dan.

Eiwitten: 2 a 2,5 gram per kilo lichaamsgewicht
Vet: 1 gram per kilo lichaamsgewicht
Koolhydraten: aanvullen tot je aan je gewenste kcal zit

En waarom heeft fruit geen meerwaarde voor massa? Het blijven kcals en van kcals (overschot) kom je aan.
Welke vetten kan ik eten? Want nu eet ik bv: kaas, pindakaas, melk, magere yoghurt en koekjes als vet bronnen. Nou weet ik dat die koekjes niet goed zijn waarschijnlijk, maar wat zou ik dan aan vetten moeten eten?

Oh en waar zit veel eiwit in?
 
magere yoghurt bevat geen vet ;)

Voor vetten:
eieren, makreel, sardines, zalm, pinda's pindakaas, noten, avocado, olie, roomboter, pure chocolade

Eiwitten:
eieren, kwark, yoghurt, melk, kip, vlees, tonijn, witvis, bonen(vooral zwarte bonen)

Koolhydraten:
rijst, pasta, brood, havermout, wraps, aardappelen, zoete aardappel, andere graanproducten
 
magere yoghurt bevat geen vet ;)

Voor vetten:
eieren, makreel, sardines, zalm, pinda's pindakaas, noten, avocado, olie, roomboter, pure chocolade

Eiwitten:
eieren, kwark, yoghurt, melk, kip, vlees, tonijn, witvis, bonen(vooral zwarte bonen)

Koolhydraten:
rijst, pasta, brood, havermout, wraps, aardappelen, zoete aardappel, andere graanproducten
Sorry dat ik veel vraag maar kan iets lekkers zoals een koekje ook wel eens of is dat echt NOT DONE?
 
Tuurlijk kan dat een keer.
Veel sporters hebben een keer per week een cheatmeal. De een gaat naar de mac, de ander eet friet en jij kan gewoon de lekkere koek of choco reep pakken als je dat wil. Ik denk zelf dat als je het niet te gek maakt dat je het best vaker kan doen. Mits het in je macro's past.
Er zijn er ook zat die eten volgens IIFYM (if it fits your macro's) Dit is echter geen vrijbrief zomaar wat te eten zonder ergens op te letten. maar als jij over het algemeen gezond eet kan een koekje op zijn tijd echt geen kwaad.
Ik eet elke dag pure chocolade. Past prima in mijn bulkschema. :)
 
Back
Naar boven