MuscleMeat

Hoeveel kcal onder je onderhoud bij cutten?

Bezoekers in dit topic

Prihor

Novice
Lid geworden
17 apr 2019
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
76kg
Vetpercentage
14%
Beste forumleden,

Ik zal me eerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum.
Ben een jongen van 20 jaar oud die sinds een klein jaar bezig is met sporten.
Aangezien de zomer eraan komt en ik ongeveer 14-15% vetpercentage heb zou ik graag willen cutten.
Ik ben al bezig met een voedingsschema op te stellen, deze zal ik zodra die af is ook met jullie delen.
Mijn vraag is echter hoeveel kcal ik onder mijn onderhoud moet zitten?
Ben 1,82m en 76 kg.
Ik sport 5 dagen per week.
2 dagen hiervan zijn cardio waarbij ik 400-500 kcal verbrand.
3 dagen zijn krachttraining waarbij ik 1-1,5 uur redelijk intensief krachttraining uitvoer samen met mijn maatje.

Ik kwam op een site uit op onderhoud 3245 kcal en droogtrainen 2596 kcal, is dit redelijk?
Ik heb namelijk geen idee of 400-500 kcal cardio juist overdreven is of juist te weinig.
Naast het sporten heb ik een kantoorbaan, dus ik zit 5 dagen per week stil;)

Tevens vroeg ik mij af hoelang je moet cutten?
Van 15% vet naar 10% bijvoorbeeld kan denk al gauw enkele weken of wellicht maanden duren?

Alvast dank voor jullie reacties!

Groetjes,
Robin
 
Ik bereken altijd mijn onderhoud en ga daar 500kcal onder zitten,
Dus bij jou zou dat 2745. Val je meer als 0,5kg per week af, kcal iets verhogen. De eerste week niet meetellen vanwege vochtverlies e.d.
Als je een heel groot tekort maakt door veel cardio ga je te snel afvallen, dit kan je dan compenseren door wat meer kcals te eten. Zo kun je hier constant mee spelen.
Het is moeilijk te schatten hoe snel je vetpercentage gaat zakken, dit hangt van feel factoren af. Maar van bv 15naar10 is voor veel mannen niet heel moeilijk.
 
Bedankt voor je reactie! Zal het resultaat je laten weten:)
 
250.

500 is teveel zonder hulpmiddelen verlies je ook spier.
 
Back
Naar boven