XXL Nutrition

Hoeveel kcal per dag voor lichtgewicht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

karuna

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 mei 2009
Berichten
4
Waardering
0
Beste BB'ers,

Mijn eerste keer dat ik hier post. Allereerst bedankt voor alle informatie die ik tot zover heb kunnen vinden.

Ik ben nu vooral aan het inlezen op voedingsschema's en oefeningen. Daarna ga ik de sportschool in om massa te kweken.

In 1 van de stickies stond een formule om te bepalen hoeveel kcal je per dag moet hebben op basis van je gewicht, leeftijd en lengte (harris-benedict)

Op basis hiervan kwam er voor mij 1798,5 kcal per dag uit.
(55kg, 1.71m, 29jr)

Ik heb een aantal vragen over het kweken van massa/voeding:
- Moet ik inderdaad uitgaan van deze berekening plus 20% (2160 kcal) per dag of moet je meer eten om aan te komen? (ik ben van beroep consultant dus zit grotendeels op mijn reet :))
- Een aantal voedingsschema's gaan grotendeels uit van hetzelfde ritueel per dag. Is dit ook de bedoeling of moet je zelf zorgen voor afwisseling omdat anders bepaalde producten je tegen gaan staan?
- Mijn beroep is consultant. dit houdt in ongeveer 60+ uur in de week werken waarvan een groot gedeelte bij klanten. Ik heb voor mijzelf bepaald dat ik redelijk makkelijk 5/6 maaltijden per dag kan eten. Is deze frequentie voldoende en moet ik dan gewoon iets meer eten ipv 7/8 keer op een dag of werkt dit niet zo?

Reacties welkom!
 
Gooi er maar 500kcal boven op ipv 20%, dus 2300 kcal, maar dan nog lijkt me dat erg weinig. Maar aan de andere kant, je geeft aan dat je de hele dag op je reet zit. :P Gewoon om de 2 weken wegen en elke keer dat je niet aan komt 250kcal er boven op gooien.

Afwisseling is wanneer je al uit voldoende verschillende bronnen voedingsstoffen haalt (vooral eiwitten en groentes) eigenlijk alleen belangrijk om ervoor te zorgen dat je het nog door je strot kan krijgen.

6x per dag is voldoende hoor.

Misschien is de link in mijn handtekening wat voor jou?
 
Als je echt veel te mager bent en je wilt dringend bijkomen en je geeft er niet om dat het wat vet is ook zou ik gewoon die 2160 als minimum houden en voor de rest zoveel mogelijk kcals eten dat je kan.
 
Bedankt voor de reacties. Eerste poging tot voedingsschema inmiddels klaar. Maak een nieuwe post om hier feedback op te ontvangen
 
1780 kcal per dag, heb je wel bij berekent dat je ook nog actief gaat sporten in sportschool, fietsen naar sportschool .. zelf werk enz.

komt nog aardig wat bij op toch
 
Back
Naar boven