MuscleMeat

Hoeveel kcal per dag ?

Bezoekers in dit topic

Travis Bickle

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 mrt 2008
Berichten
1.186
Waardering
20
Ik ben aan het twijfelen op hoeveel kcal ik ga leven. Ik heb op verschillende sites mijn BMR berekekend:

BMR DutchBodybuilding: 2086 (excl. werken en/of sporten)

BMR Eigen Kracht: 4013

BMR GIANT!'s: 3218

BMR Voedingsbehoefte: 4013

Het is de eerste keer dat ik echt een serieus voedingsschema ga maken dus ik kan wel wat hulp gebruiken :D Vorig jaar is het enige wat ik heb gedaan is op de eiwitten letten. Koolhydraten waren waarschijnlijk veel te hoog (gezien buikvet) en ik at eigenlijk nauwelijks vet :o.

Eind november vorig jaar woog ik 97 kg met bf 15%. Nu begin februari weeg ik 92 kg met bf 14%. Meer spiermassa verloren dan vet... niet goed bezig dus. Ik had alleen de koolhydraatinname wat omlaag gehaald. En sinds 2 maanden ongeveer eet ik wat meer goede vetten (eidooiers, pindakaas, walnoten).

Je zou zeggen 14% is toch niet zo hoog maar bij mij hoopt het zich allemaal op rond mijn buik. Ik wil denk ik eerst die buik eraf halen en dan gaan clean bulken. Maar ben nu dus wat kilo's kwijt en wil niet nog heel veel meer kilo's gaan verliezen anders voel ik me weer zo klein :o.

Op hoeveel kcal zal ik gaan leven ? Ik train minimaal 4 x in de week. Daarnaast heb ik lichamelijk werk, ik werk bij de post en loop gemiddeld 2 uur op straat (veel portieken). Hoeveel kcal zal dat ongeveer zijn dat ik verbrand met werk ?

Alvast bedankt voor de tips :D
 
400kcal met et wandelen denkik ik zou zeker 3500kcals vreten!
 
dacht ook aan zoiets. is goed, ik ga een voedingsschema maken van 3500 kcal, thnx.

verhouding eiwit/koolh./vet, 30/50/20 % doen ?
 
Back
Naar boven