MuscleMeat

Hoeveel Kcal per dag?

Bezoekers in dit topic

Zig

Novice
Lid geworden
19 aug 2012
Berichten
17
Waardering
0
Beste leden,

Ik ben nogal een zware ecto (weeg 59 kg en ben 184 cm), en was van plan om flink aan te komen in spiermassa. Ik vroeg me nu af hoeveel caloriëen ik per dag moet nemen.

Als ik zo'n calculator gebruik kom ik op 2500-2600 calorieën. Echter, wanneer ik de stickie lees bij FAQ Rippetoe dan zie ik dit:
"Eet elke dag minimaal 4000 kcal. Desnoods junkfood. Niks mis met junkfood zolang je wel hard en zwaar kan blijven tillen. Blijf echter wel af van de snoep, frisdranken, koekjes etc. Voedsel dat hoog is in kcal maar "
Bron: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/faq-rippetoe-nederlands-194080/

Welke voorwaarde moet ik nu aanhouden? Die van de calculator of van de FAQ?

Groeten,
Zig
 
4000 kcal slaat nergens op. Ga max. 500 kcal boven je onderhoud zitten (bulken), dat wordt meestal als optimaal ervaren. In jouw geval zal dat dus zo ongeveer 3000 kcal zijn, al klinkt dat wel een beetje veel voor 59 kg. Ben je echt zo heel actief bezig, dat je 2500-2600 kcal verbrand per dag?
 
@ Tythor
Mijn onderhoud is dus iets van 2100, en + die 500 kom je op zo'n 2500-2600.
Ik postte niet mijn onderhoud maar wat ik nodig had om te bulken.

Edit: Calc geet dit aan:

Basal Metabolic Rate (BMR): 1678
Daily calories to maintain weight: 2308
Daily calories based on goal in step 6: 2448

Bedoel je met onderhoud BMR of die 2de lijn?
 
Laatst bewerkt:
@ Tythor
Mijn onderhoud is dus iets van 2100, en + die 500 kom je op zo'n 2500-2600.
Ik postte niet mijn onderhoud maar wat ik nodig had om te bulken.

Edit: Calc geet dit aan:

Basal Metabolic Rate (BMR): 1678
Daily calories to maintain weight: 2308
Daily calories based on goal in step 6: 2448

Bedoel je met onderhoud BMR of die 2de lijn?
Nee, je BMR is alleen van toepassing als je de hele dag in bed ligt :D
Met je onderhoud bedoel ik wat je ook daadwerkelijk gebruikt op een dag. Als je in de praktijk 2300 calorieën per dag verbrand, dan zal ik 2800 calorieën per dag naar binnen werken (en niet meer!). Als je er meer eet kom je onnodig veel vet aan ;)
 
Haha oké. Dat is duidelijk.
Wat er in de FAQ is gepost over ecto's is dus gewoon onzin? Ze zeggen: "Omdat je een ecto bent is het nog niet zo belangrijk om schoon en gezond voedsel te eten. Als je maar genoeg eet."
Ik moet me dus gewoon vasthouden aan de calorieën die uit de calculator komen + 500?
 
Haha oké. Dat is duidelijk.
Wat er in de FAQ is gepost over ecto's is dus gewoon onzin? Ze zeggen: "Omdat je een ecto bent is het nog niet zo belangrijk om schoon en gezond voedsel te eten. Als je maar genoeg eet."
Ik moet me dus gewoon vasthouden aan de calorieën die uit de calculator komen + 500?


Idd ik ben net zo ecto als jou 60kg 1m81 , en tot over 7maand 53kg.. je moet gewoon veel eten , een 500tal boven je onderhoud!
Ook steekt het niet zo nauw als je eens junkfood eet als ecto aangezien je wss een laag vetpercentage hebt maakt een beetje extra vet geen verschil. Ook kom je moeilijk aan als ecto en zal het vet niet ophopen neem maar van mij aan .
Er was een tijd dat ik elke dag Friet at , men tante heeft namelijk een frituur , maar toch blijfk i een heel laag vet% houden
 
Meningen verschillen. Ik vind het totaal niet nodig om maar 500 kcal boven onderhoud te eten. Ik ga nu ongeveer 2500 boven onderhoud zitten. Als ik jou was zou ik 3500 kcals per dag beginnen.
Ik heb het namelijk eerder gedaan zoveel boven onderhoud en ik werd echt niet veel vetter. Als je het volhoud ga je echt snel vooruit. Zeker in het begin wil je snel resultaat zien en het werkt heel motiverend als je goed gaat. Daarom gewoon volproppen, die FAQ is er niet voor niets!
 
Back
Naar boven