MuscleMeat

hoeveel Kcal tijdens kuren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mixer

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
416
Waardering
1
Zoals de meeste van jullie wel weten gaan de kcal innamre bij de meeste gbruikers van jullie enorm de hoogte in .
Nu is mijn vraag even.
Hoe weten jullie nu juist hoeveel eiwit , KH , vet en dan natuurlijk de dagelijkse Kcal inname van A.S gebruikers moeten zijn ?

Of eten jullie er maar wat oplos tijdens het kuren ?


Ik heb voor mij berekend wat mijn dagelijkse voedselinname zu moeten zijn .
Dit was mijn resultaat : ik reken 2,5 gram eiwit per kg vetvrije massa .
En 20 % vetinname .

Dus 2782 Kcal /dag

Waarvan : 61 gram vet
401 gram KH
155 gram eiwit

Zo dit zou het voor mij als niet AS gebruiker moeten zijn .
Stel nu dat ik een kuur zou gebruiken .
Naar welke hoeveelheden zou ik dan moeten gaan ?



Trouwens mijn dagdagelijkse behoefte heb ik uitgerekent met de formules die in het boekje "Basic Nutrition " staan van Lijf , sport & middelen

Zijn deze formules goed , en dus dit boekje ?
 
Bereken hiermee je dagelijkse rustmetabolisme, vermenigvuldig dat eens met 1,55. Van AS weet ik niets, maar ik vraag me af of je daar uberhaupt aan moet beginnen als je nog niet eens je basisbehoefte kan uitrekenen, want 2782 kcal vind ik erg laag.
 
Optimale voeding kan ik niet aanraden, maar 155g eiwitten is sowieso al weinig, zeker als je zou willen kuren. Vanaf 300g eiwitten lijkt me al meer aanvaardbaar, en +4000kcals, wil je het maximum uit je kuur halen.

Ik hoop dat je niet echt van plan bent te kuren, als je nog maar net je voedselinname hebt berekend.. :)
 
Kdenk dat je best een bulkschema kunt opstellen en daarna op gevoel aanpassen.Zie idd wel dat je voeding zeker inorde is voordat je gaat kuren,eten is alles. Hoe ziet die kuur eruit,wat is je doel?
 
2750 Cal.. zou kunnen, maar dat is dan exclusief je trainingsarbeid... dan kom je op iets van 3250 uit om op gewicht te blijven... zou kunnen.

Maar inderdaad, als je dat nog niet eens weet, waarom ga je dan in hemelsnaam kuren ? Als je niet weet hoe je naturel moet groeien gaat je kuur sowieso een mislukking worden.
 
Bepaalde jongens geven mij hier het verwijt dat ik ga kuren en nog niet eens mijn voedingsinname kan berekenen .
Ik zet er toch bij dat ALS ik zou gaan kuren .
Zodus dit is nog ver weg .
Ten tweede heb ik altijd dat boekje als maatstaf gebruikt zodus vroeg ik mij nu af of dit boekje wel nuttig was .
Ten derde als ik alles op het max neem .
Arbeidstoeslag en sportieve arbeidstoeslag kom ik wel +_ aan hetgeen wazzup schrijft .
Verder geven er hioer twee leden wel commentaar op mijn vraag maar weten ze blijkbaar ook niet exact welke waarden ik moet aannemen moest ik gaan kuren .
 
Waarom ga je in godsnaam kuren als je nog niet eens weet hoe je fatsoenlijk moet eten??
 
Willem .
Voor de twee maal ik ga niet kuren .
Alvast nog niet.
 
Mixer zei:
Willem .
Voor de twee maal ik ga niet kuren .
Alvast nog niet.

Je was me voor met reageren. Mijn fout.
 
Ik zal hier dus eens even mij stats neerzetten .
Ik ben eens benieuwd wat jullie resulataten gaan zijn.


Lengte : 173 cm
Gewicht : 73 kg
Leeftijd 29 jaar

Wie wil het even uitrekenen voor me , want die formule van BIG T die Jorasho me aanraad is mij niet zo duidelijk hoor.
Ksnap niet hoe BIG T aan die 1866 komt .
Ik heb al zitten wisselen van die formules maar kom niet aan die 1866 als ik dezelfde stats als BG T neem
 
Enig idee van je vetpercentage? Je onderhoud berekenen kan je toch best doen op basis van vetvrije massa.. En al die berekeningetjes om aan een getal te komen.. Vind ik persoonlijk nutteloos, je kan beter een tijdje gaan eten en kcals bijhouden, en zien wanneer je afvalt of bijkomt, zo heb je gelijk je getalletje :)

Als basis zou je 30 à 35 * gewicht kunnen doen, om ergens een richtlijn te hebben.. Je mag nog de ingewikkeldste formule gebruiken, er zijn nog talloze andere variabelen die een rol spelen..
 
Sorry hoor.
Was ik vergeten .
Vet % is 15 , wat ik voor de moment zelf vrij veel vind.
En nog eens sorry hoor jongens dat ik zo heftig reageerde.
Maar ik had toch duidelijk geschreven dat ik nog niet aan het kuren was en die verwijten dat ik nog geen eetschema kon samenstellen raakte me wat .
Vandaar , zand erover en ik hoop dat de mesnen me hier toch nog wat nuttige tips kunnen bezorgen.
Nogmaals mijn excuses
 
Gewoon zelfde hoeveelheid cal aanhouden als je normaal eet bij het bulken. Groei je niks dan voeg een maaltijd toe.. extreem veel cal gaan eten tijdens kuur heeft weinig nut zorgt alleen maar voor heelveel extra vet wat er na de tijd weer af moet. Gewoon rond de 4 gram eiwit per kg lichaamsgewicht gaan zitten en de rest aanvullen met koolydraten en vetten.
 
wanneer je met vet% geen rekening houdt:

73 kg * 13,8 = 1007,4
173 * 5 = 865
29 * 6,8 = 197,2
67-197,2 = -130,2
-------------------------------
1939,4 (basisbehoefte in rust)

2063,6* 1,55 = 3006,07 kcal
3198,58 + 500 = 3506,07 (behoefte bulk, trainingsdagen)
 
Laatst bewerkt:
ik zit nu ook in een kuur en zit rond de 2800-3000kcal.
zondag junkdag.

men 4de week ten einde en heb al bijna 5kg gepakt,dus niet overdrijven met de kcals.
als je niet aankomt verhoog dan je kcals.
anders moet je die er daarna het tevele eraf trainen en dat is andere koek.

men vet% is met 2% verhoogt zit ook vocht tussen..

staats nu.
lengte:1m71
gewicht:85kg
leeftijd:28
vet% 16%

ps:als je nu al spreekt van kuren zal je die zeker binnen de kortste keren beginnen.
neem dat maar van me aan. ;)
 
jorasho zei:
wanneer je met vet% geen rekening houdt:

82 kg * 13,8 = 1131,6
173 * 5 = 865
29 * 6,8 = 197,2
67-197,2 = -130,2
-------------------------------
2063,6 (basisbehoefte in rust)

2063,6* 1,55 = 3198,58 kcal
3198,58 + 500 = 3698,58 (behoefte bulk, trainingsdagen)

zijn gewicht is 73kg met vet% van 15%.(jij hebt hier 82kg??)
dan kom ik op een verbruik van 3006kcal
vind 500kcal erbij voor de bulk wel iets veel,vind 300 het max(mijn gedacht e)
das dan 3306kcal in bulk..
 
Mixer zei:
Ik zal hier dus eens even mij stats neerzetten .
Ik ben eens benieuwd wat jullie resulataten gaan zijn.


Lengte : 173 cm
Gewicht : 73 kg
Leeftijd 29 jaar

Wie wil het even uitrekenen voor me , want die formule van BIG T die Jorasho me aanraad is mij niet zo duidelijk hoor.
Ksnap niet hoe BIG T aan die 1866 komt .
Ik heb al zitten wisselen van die formules maar kom niet aan die 1866 als ik dezelfde stats als BG T neem

Als je het nog lastig vind dan pak je deze link .. makkelijker kan het je niet gemaakt worden: http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm

Alstu! :D
 
Hallo jongens .
Ik heb alles nog eens goed berekend en kom nu toch wel uit op 3300 Kcal.
Zodus zat ik wel juist met deze formules .
En let wel op dit zijn mijn dagelijkse behoeftes als ik niet kuur .

Verder blijf ik het houden op 2,5 a 3 gram eiwit per kg vetvrije massa .
Zodus we zullen in september zien welke vorderingen ik maak.
 
Back
Naar boven