Fitness Seller

Hoeveel Kcal Verbruik tijdens kracht training ?

Bezoekers in dit topic

@ override welke zou ik dan moeten kiezen ik train 4 x per week 10 oefening van 4 sets met 8 herhalingen
 
ik weet niet precies wat je doel is maar is 4 setjes met 8 herhalingen niet een beetje veel ?
bij 4 keer per week kan je de 1.8 wel gebruiken beter iets meer dan te weinig
 
Leuke vraag, waar ik mezelf lang bezig heb gehouden.

Ik gebruik 2 richtlijnen:
- per uur krachttraining waarbij ik het volume (kg x reps) als richtlijn neem zodat een benentraining, waar gemiddeld 2x zoveel gewicht verplaatst wordt ook 2x zoveel energie vergt. In mijn geval : 9x de BMR/uur. BMR is berekend op basis van de Kath-McArdle formule. Dat is dus plus minus 500 kcal per uur.
Rekenvoorbeeld: met bovenlichaam trainen verplaats ik meestal rond 7000 kg gewicht. Daar reken ik dan plm 200 kcal. Voor een benentraining verplaats ik meestal het dubbele dus 420 kcal.
Dit eet ik dan meestal extra op een trainingsdag.

- sporttoeslag die hoger wordt naarmate ik frequenter train. Met andere woorden: zou je 6x per week een half uurtje trainen dan verbrand je meer dan wanneer je 3x per week een uur traint, zelfs al zou je EXACT evenveel gewicht verplaatsen.
Sport toeslag voor mijn huidige schema van om de andere dag trainen is 13%. Bij 3x per week trainen zou het 10% zijn.
Die toeslag geldt dan gelijkelijk voor alle dagen, zowel een trainings- als rustdag.

Hopelijk heb je hier iets aan. Anders is er ook nog zoiets als caloriesperhour.com waar ze je behulpzaam zijn met dergelijke berekeningen.
 
Back
Naar boven