Fitness Seller

Hoeveel kcal verschil van bulken naar cutten ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sjorsdoren94

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
25 dec 2013
Berichten
1.526
Waardering
316
Lengte
1m82
Massa
93kg
Vetpercentage
20%
Ben dus wezen bulken laatste 4 maand 6kg aangekomen ongeveer stuk sterker geworden met ongeveer 3600 kcal
en nu wil ik beginnen met cutten hoe moet ik dat het beste aanpakken met de kcal in stapjes van 200 of gewoon direct 500 omlaag ?
en klopt het dat je beter minder koolhydraten moet eten en meer eiwitten in de cut ?

Groetjesss
 
Eerst even 2 weekjes op onderhoud. Daarna rustig verlagen in stappen.

Gewoon 2 gr eiwit per kg bw, 1 gr vet per kg bw en rest kh.
Je kan later nog verder met macro's spelen.
 
Zelf ben ik altijd wel voorstander van slow and steady dus niet te snel zakken. Zou zelf persoonlijk eerst 200kcals minder eten en is kijken wat er gebeurt en dan met kleine stapjes van 100 a 200 kcals zakken en eventueel cardio toevoegen als je dat nog niet doet. Mijn ervaring is dat je op die manier goed je kracht kunt behouden, en je niet snel in een soort van "spaarstand" raakt waardoor je eind cut op 1000kcals moet gaan zitten om nog maar af te kunnen vallen, er zijn ook veel mensen die liever een wat agressievere mini cut doen. Heb dat zelf nooit gedaan dus geen ervaring mee.
 
Met kleine stapjes en meten, leer je imo je lijf alleen maar beter kennen. En daar heb je op lange termijn alleen maar voordeel aan. Ook als je op een gegeven moment te hoog of te laag zit, want dan leer je je grenswaarden beter inschatten
 
Zou direct naar je geschatte onderhoudsniveau of als je wilt cutten 500 daaronder beginnen. Daarna ga/kun je toch wekelijks 5-10% kcal bijstellen om te zorgen dat je op pad blijft o.b.v. wat je gewicht doet en dus je kcal balans werkelijk blijkt te zijn.

Maar eerst een periode op onderhoud na een bulk of cut fase is ook wel wijs. Even wennen aan een meer normaal uit te houden patroon. Wellicht beter te ondervinden wat dan je nieuwe onderhoudsniveau is.
 
men onderhoud precies weten is nog best lastig vind ik omdat ik met avond eten vaak eet wat de pot schaft dus ene keer wat meer en ander keer wat minder.
voor de rest eet ik elke dag wel hetzelfde.
 
men onderhoud precies weten is nog best lastig vind ik omdat ik met avond eten vaak eet wat de pot schaft dus ene keer wat meer en ander keer wat minder.
voor de rest eet ik elke dag wel hetzelfde.
Maar als je bijvoorbeeld iedere dag aardappels eet kan je er toch voor zorgen dat je altijd 250/300/350 gram of wat je ook eet op je bord schept. kleine keukenweegschaal helpt hier uitstekend bij.
 
Zelf ben ik altijd wel voorstander van slow and steady dus niet te snel zakken. Zou zelf persoonlijk eerst 200kcals minder eten en is kijken wat er gebeurt en dan met kleine stapjes van 100 a 200 kcals zakken en eventueel cardio toevoegen als je dat nog niet doet. Mijn ervaring is dat je op die manier goed je kracht kunt behouden, en je niet snel in een soort van "spaarstand" raakt waardoor je eind cut op 1000kcals moet gaan zitten om nog maar af te kunnen vallen, er zijn ook veel mensen die liever een wat agressievere mini cut doen. Heb dat zelf nooit gedaan dus geen ervaring mee.

Ja maat egt kut :s ik zit al jaren in de spaarstand. Ik eet al twee jaar zo'n 950 kcal per dag maar val niet af doordat mijn lijf in de starvation mode zit.
 
men onderhoud precies weten is nog best lastig vind ik omdat ik met avond eten vaak eet wat de pot schaft dus ene keer wat meer en ander keer wat minder.
voor de rest eet ik elke dag wel hetzelfde.
Dan begint er maar niet aan. Indien je niet exact weet hoeveel je eet kan je nooit resultaat boeken.
 
ik weet wel wat ik grotendeels eet alleen met avond eten is het altijd wat lastig ene keer aardappel met kip andere keer lasagne zeg maar en daar zit toch net iets meer calorieën in.
 
Ja maat egt kut :s ik zit al jaren in de spaarstand. Ik eet al twee jaar zo'n 950 kcal per dag maar val niet af doordat mijn lijf in de starvation mode zit.
Ik zou proberen op 750 kcal per dag te gaan zitten :eating::eating::eating:
 
ik weet wel wat ik grotendeels eet alleen met avond eten is het altijd wat lastig ene keer aardappel met kip andere keer lasagne zeg maar en daar zit toch net iets meer calorieën in.
Als je sochtends weet dat je lasagne eet dan eet je bij wijze van spreken overdag een boterham minder. Je kan best iets een beetje incalculeren als je weet wat je overdag standaard eet.
 
Back
Naar boven