AndroidHealthClinic

Hoeveel kcal voor lijnzaadolie

Bezoekers in dit topic

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 jun 2003
Berichten
2.027
Waardering
4
Ik heb op de eetmeter(PROGRAMMA om voedingsschemauit te rekenen op de pc) een lepellijnzaadolie ingevoerd. Die rekende 20 kcal. Ik kan me nog herrineren dat hier iemand er 90 kcal voor rekende. Hoeveel is het nou echt??
 
met 20kcal bedoelen ze waarschijnlijk zo'n mini theelepeltje ofzo???

1 eetlepel is 90kcal en 10gr vet

Het etiket van het flesje dat toevallig net voor me neus staat bevestigd dit:)
 
je kan beter visolie nemen ;)
 
90kcal per eetlepel
 
je kan beter visolie nemen ;)

Yep, doe ik ook....lijnzaadolie kan en heeft een functie in het ontstaan van prostaatkanker, dat houden we dan ook zoveel mogelijk ook uit het dieet.
Er is vervanging zat;).
 
Yep, doe ik ook....lijnzaadolie kan en heeft een functie in het ontstaan van prostaatkanker, dat houden we dan ook zoveel mogelijk ook uit het dieet.
Er is vervanging zat;).

dat het prostaatkanker veroorzaakt is amper bewezen, wel dat het een slechte bron is van omega3
 
Er zijn ook onderzoeken die zeggen dat het prostaatkanker juist tegengaat.
 
Neem walnootolie smaakt erg neutraal, en je hebt meer dan 90 kcal per eetlepel.
 
dat het prostaatkanker veroorzaakt is amper bewezen, wel dat het een slechte bron is van omega3

Hoezo is het een slechte bron van omega 3?

Weten jullie andere betaalbare bronnen van omega 3? Dus olien die je kan slikken het liefst:P
 
Hoezo is het een slechte bron van omega 3?

Weten jullie andere betaalbare bronnen van omega 3? Dus olien die je kan slikken het liefst:P

omdat lijnzaadolie instabiel is, tenzij je de olie zo uit het zaad gewoon eet
 
Yep, doe ik ook....lijnzaadolie kan en heeft een functie in het ontstaan van prostaatkanker, dat houden we dan ook zoveel mogelijk ook uit het dieet.
Er is vervanging zat;).

De relatie tussen lijnzaadolie en prostaatkanker is idd amper bewezen voorzover ik weet.

Maar wat zijn dan die andere goede vervangers van lijnzaadolie als omega 3 bron naast visolie? :)
 
omdat lijnzaadolie instabiel is, tenzij je de olie zo uit het zaad gewoon eet

nee, omdat je zelfs met veel lijnzaad nooit genoeg omega 3 binnekrijgt, de omzetting in je lichaam gebeurt heel slecht

visolie of krillolie ofzoiets
 
nee, omdat je zelfs met veel lijnzaad nooit genoeg omega 3 binnekrijgt, de omzetting in je lichaam gebeurt heel slecht

visolie of krillolie ofzoiets

Ik dacht dat dit van je lichaam afhing? En dat dit proces minder goed werkt naarmate je ouder word?
 
Back
Naar boven