Fitness Seller

Hoeveel kcal voor verschil? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

2in1focus

Novice
Lid geworden
6 feb 2020
Berichten
9
Waardering
2
Lengte
1m95
Hoi,

Bij hoeveel kcal onder je onderhoud merken jullie duidelijk verschil ?
Ik zie duidelijk verschil maar pas na 600kcal onder m’n onderhoud.

ben nieuw hier, zou wel is willen weten wat jullie ervaren.
 
Als je het lang genoeg volhoudt, zie je ook met 100 kcal verschil!

Edit:

Wat ik dus wilde zeggen: je stelling bevat te weinig info om iets zinnigs over te zeggen. Het ligt er aan hoe snel je verschil wilt zien, of je dat tekort aan kcal kunt volhouden voor een lange tijd en wat je doel is.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor verschil bedoel je?
 
Sorry zal wat meer info geven

stel je gaat een periode in van 8 tot 12 weken waar je onder je kcal behoefte gaat zitten.

hoeveel kcal ga je onder je onderhoud zitten zodat je voor jezelf het gewenste resultaat behaalt ?
 
Sorry zal wat meer info geven

stel je gaat een periode in van 8 tot 12 weken waar je onder je kcal behoefte gaat zitten.

hoeveel kcal ga je onder je onderhoud zitten zodat je voor jezelf het gewenste resultaat behaalt ?
Minimaal 1.6k bij mij dan gebeurt er pas wat.
 
Sorry zal wat meer info geven

stel je gaat een periode in van 8 tot 12 weken waar je onder je kcal behoefte gaat zitten.

hoeveel kcal ga je onder je onderhoud zitten zodat je voor jezelf het gewenste resultaat behaalt ?

Eerste weken op niet trainingsdagen (4 per week) 500 onder behoefte / op onderhoud op trainingsdagen (3 per week). Laatste paar weken elke dag -500.
 
Ik zit dagelijks circa 1600kcals onder onderhoud. Ik merk verschil.
 
  • Haha
Waarderingen: BB_
hoeveel kcal ga je onder je onderhoud zitten zodat je voor jezelf het gewenste resultaat behaalt ?
Wat is je gewenste resultaat?
wil je gewoon max 0,5 kg per week afvallen? Bij meer heb je sowieso meer spierverlies.
Dus ja.. wat is het gewenste resultaat. Als het je niet uitmaakt dat je ook massa verliest kan je ook een crashdieet volgen.. maar gezond is het niet.
Wil je zo min mogelijk massa verliezen dan gaat het afvallen veel langzamer.

Keuzes maken dus en wat voor een ander geldt.. geldt niet voor jou.. iedereen is anders.
 
Sorry zal wat meer info geven

stel je gaat een periode in van 8 tot 12 weken waar je onder je kcal behoefte gaat zitten.

hoeveel kcal ga je onder je onderhoud zitten zodat je voor jezelf het gewenste resultaat behaalt ?

Ligt er maar net aan waar je naartoe wilt en waar je staat.

Wat wil je nou echt weten, op hoeveel kcals je moet cutten?
 
Ik zit al een half jaar ca 500 kcal boven onderhoud en merk verschil. Ik kan het kopje nog net zien .
 
In een cut ga ik ong 25% in een tekort
Op wat minder zie ik ook wel verschil maar dan gaat het soort van in slowmotion
 
Hier -750kcal de eerste drie maanden en dan +- 450
 
500, maar als ik een beetje wil opschieten 1000. Toen ik echt te zwaar was in het begin 1500-2000, maar dan vooral door veel te bewegen op lage intensiteit. Daarmee breng je je onderhoud ook omhoog.
 
Iedereen is anders, ik heb een half jaar rond de 400-700 kcal in de min gestaan.
Wat plateau's moeten doorboren door even met je voeding te spelen.
1800 kcal is voor mij de sweatspot.
 
Back
Naar boven