Fitness Seller

Hoeveel kg doe je dumbbell flyes? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
4 x 15 reps met 5 kg :o
 
Afgelopen maandag deed ik kg = 24 op 5 herhalingen en armen licht gebogen.
 
Laatst bewerkt:
kun je dit ook uitleggen?

dat een ARMBUIGER bij de BP op een andere manier betrokken is dan stabiliserend?

ik bedoel, de positieve beweging is die bij welke de arm weer gestrekt wordt.
dus triceps.en ja ik weet wel dat BP een complexe oefening is waarbij eigenlijk heel je lichaam meewerkt (ik heb al eens een lichte hamstringblessure opgelopen door BP).
maar we hebben het over de spieren die een echte trainingsprikkel krijgen nu he.


Spieren die over meerdere gewrichten lopen hebben vaak de gewoonte meerdere functies te hebben (zou dat de reden zijn dat ze meerdere gewrichten kruisen? ) dus naast ARMBUIGEN is de biceps ook betrokken bij SCHOUDERBUIGEN (trouwens ook bij ab- en adductie)

Lees deze post eens door http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/hoeveel-kg-doe-dumbbell-flyes-282841/index3.html#post6032623 En dan met name het cursief gedrukte gedeelte.
 
Laatst bewerkt:
Net zoals je je hams gebruikt bij het squatten.
 
Ik doe enkel wat incline flies, high reps en dat ligt meestal tussen de 15 en 30kg
 
Net zoals je je hams gebruikt bij het squatten.

Net zoals dat je hams gebruikt bij knieflexie en heupextensie, de quads gebruikt bij knieextensie en heupflexie, enz enz
 
Doe liever peck deck of anders kabels. Krijg met flys niet het gevoel dat het werkt met minder gewicht en met meer gewicht worden het meer presses...
 
Niet zwaar, maar gewoon goed squeezen en relatief langzaam uitvoeren. Flies met 30kg worden bij 99% van alle ''bodybuilders'' halve presses. Ik pak liever 15kg voor echte flys.

zo is het maar net
met 45 kilo flies uitvoeren ,dan smokkel je en voer je de oefening niet goed uit
dus gewoon gelul

---------- Post toegevoegd Fri 5 Aug 2011 om 21:23 ----------

4 x 15 reps met 5 kg :o

zwaar zat voor een vrouw
 
Vrij weinig gewicht, uitvoering is veel belangrijker dan gewicht met dit soort compounds. 16-20kg maximum, met een trage negatieve fase en veel squeezen.
 
Spieren die over meerdere gewrichten lopen hebben vaak de gewoonte meerdere functies te hebben (zou dat de reden zijn dat ze meerdere gewrichten kruisen? ) dus naast ARMBUIGEN is de biceps ook betrokken bij SCHOUDERBUIGEN (trouwens ook bij ab- en adductie)

Lees deze post eens door http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/hoeveel-kg-doe-dumbbell-flyes-282841/index3.html#post6032623 En dan met name het cursief gedrukte gedeelte.

interessant, ga ik me eens verder in inlezen :thumbup:
 
Ik blijf maar van die kreten zien zoals strikt, goede vorm, juiste uitvoering, enz.

Zolang je handen min of meer een boog blijven vormen en niet recht op en neer gaan is het een flye beweging en geen press! De beste uitvoering is dan de uitvoering die het meest oplevert en dat hoeft echt niet met bijna gestrekte armen en zo diep mogelijk te zijn.
 
Als dit een topic was geweest over de lengte van je lul had waarschijnlijk ook 80% meer dan 25cm ingevuld. Kompleet zinloos dus.
 
hmm ik doe 10kg, maar dan echt bijna helemaal gestrekte armen,
maar ook gestrekte als ik bovenaan ben...

ik ga maar eens proberen op de manier dat ik zag in dat filmpje paar pagina´s terug...

dat lijkt mij dan een betere uitvoering?
 
Ik doe ze meestal incline,max 44kg,kan zwaarder maar met 44 haal ik net 6 reps

---------- Post toegevoegd Sun 7 Aug 2011 om 20:51 ----------

Ik blijf maar van die kreten zien zoals strikt, goede vorm, juiste uitvoering, enz.

Zolang je handen min of meer een boog blijven vormen en niet recht op en neer gaan is het een flye beweging en geen press! De beste uitvoering is dan de uitvoering die het meest oplevert en dat hoeft echt niet met bijna gestrekte armen en zo diep mogelijk te zijn.
Juist,iemand die veel motivation filmpjes van de pro's kijkt weet dat er zelden flies gedaan worden met gestrekte armen door de big boys
 
12/10/8/6 reps met 14/14/16/18kg (ben ng maar 4maand bezig) maar met zo perfect mogelijke uitvoering, trage negatieve fase en explosief omhoogbrengen
 
met zo perfect mogelijke uitvoering

En dat is??

Armen redelijk gebogen,(zolang het maar een flyebeweging blijft), zo zwaar mogelijk, de neergaande beweging stoppen op het moment dat je voelt dat de spanning naar de elastische componeneten overschakelt, gebruik maken van pre-strech?

Dat is voor mij de perfecte uitvoering
 
Laatst bewerkt:
honderd miljoen miljard. hoezo?
 
1kg, met mijn roze dumbbells
1ewawy.jpg

that's how the big boys do it!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven