AndroidHealthClinic

Sticky Hoeveel kg duw je met armworstelen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

claes

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
13 nov 2007
Berichten
2
Waardering
0
Hallo,
Met school zijn wij een pneumatische armworstelaar aan het maken ( op luchtdruk ) .
En voor de krachten nu te bereken moeten we weten hoeveel kracht er nu op komt te staan .
Zou iemand mij kunnen vertellen hoeveel kilo +- je duwt als je aan het armworstelen bent.

Mvg, Michaël
 
zet een weegschaal tegen de muur, en druk er tegen op de manier waarop je drukt met armdrukken.
 
Tussen de 15 en 20 kilo denk ik
 
denk idd ook wel wat meer ja.
 
Weet het niet zeker natuurlijk want ik ben geen onderzoeker, maar volgens mij zet je ook heel veel kracht omdat je je schrap zet.
 
Weet het niet zeker natuurlijk want ik ben geen onderzoeker, maar volgens mij zet je ook heel veel kracht omdat je je schrap zet.


idd ja, en dat lukt niet best met een weegschaal tegen de muur:D
 
msschien eens proberen met een speciale opstelling aan de kabels in de gym? :D
 
ga naar walibi flevo..daar is in die speelautomatenhal een handje druk apparaat..
volgens mij registreerd die de kracht ook in kg's

ken zelf btw ook een dude die zn arm brak bij handje drukken..dus kracht is veel meer dan 15kg i think
 
ga naar walibi flevo..daar is in die speelautomatenhal een handje druk apparaat..
volgens mij registreerd die de kracht ook in kg's

ken zelf btw ook een dude die zn arm brak bij handje drukken..dus kracht is veel meer dan 15kg i think


dat s een pussy apparaat, heb s tijdens een onwijze regenbui 2 uur daar staan schuilen en meerdere jochies van rond de 16jr dat ding zien verslaan.
 
Haha dat vind ik knap.. die laatste tegenstander is ****ing zwaar.
 
kilo of 50 per persoon? dus 100kilo totaal?
 
dat s een pussy apparaat, heb s tijdens een onwijze regenbui 2 uur daar staan schuilen en meerdere jochies van rond de 16jr dat ding zien verslaan.

zei ik dan dat het niet te doen was???
t gaat erom hoeveel kg's je moet duwen en dat kan je mooi zien op dat ding..
 
Het is meer als 15 kilo zeker .
We hebben berekeningen die sterk genoeg zijn maar omdat dit een eindwerk is en voorgelegd voor een jury moeten we de cijfers ergens vandaan halen daarom dacht ik dat dit het beste was om te vragen .

Je kan het in de gym doen met de kabels maar hier in de gym zitten niet zo de echte figuren die veel aankunnen maar meer voor fysiek daarom dacht ik dat hier misschien de beter plaats was om te vragen .

Alvast bedankt
 
zei ik dan dat het niet te doen was???
t gaat erom hoeveel kg's je moet duwen en dat kan je mooi zien op dat ding..


ja, maar hij gaat niet zwaarder dan het niveau van een 16-jarige. daar heb je wat aan.
 
kerel, meet het dan gewoon.
Ik weet niet wat voor richting je doet, maar als je zoiets ontwerpt kan je toch wel een manier bedenken hoe je zoiets meet?
Simpel: ga met het te drukken hand dicht bij een muur zitten. Bevestig een newtonmeter aan je hand en langs de andere kant aan de muur(zorg wel dat je een newtonmeter met juiste schaal hebt, die dus voldoende kracht kan meten)
Nu gewoon doen alsof je aan het armdrukken bent, ondertussen leest iemand de waarde af. Neem 5 proefpersonen en neem het gemiddelde van hun krachten, kwestie van een goede meting te hebben.
Voila, als je wil kan je de newton nog in kg omzetten.
 
Fix gewoon eerst een apparaat met wat hefboompjes zodat je er gewicht aan kan hangen, en dan kwestie van proberen.
 
Klote apparaat :P
K heb verloren van saddam ongeveer 3 jaar geleden duss zodra ik dat apparaat zie is Saddam VOOR MIJ :P heb nog een appeltje te schillen met die kloot :P

GreeTz Europe:p
 
Klote apparaat :P
K heb verloren van saddam ongeveer 3 jaar geleden duss zodra ik dat apparaat zie is Saddam VOOR MIJ :P heb nog een appeltje te schillen met die kloot :P

GreeTz Europe:p

Whaha ik heb iedereen verslagen met dat spel :D Volgende x in een snellere tijd;)
 
Back
Naar boven