MuscleMeat

Hoeveel kun je dalen in je vetpercentage (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cagri51

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 mrt 2003
Berichten
438
Waardering
0
Hoeveel procent vet kun je verbranden in 3 maanden? Dan bedoel ik de vetpercentage die je kunt dalen in 3 maanden.
 
Met cardio, zonder cardio? Met suplementen, zonder suplementen? Welk vetpercentage heb je? Van 20 naar 15 ofzo is niet zo moeilijk, maar van 8 naar 4 weer wel.
 
hangt er vanaf op welk vet% je zit, en of dat je al bezig bent met cutten, of bezig met bulk
 
Ik wil dat ook wel weten.
Ik heb een vetpercentage 19%
en daar van wil ik ongeveer 12% maken.
Ik ben aan het cutten en doe redelijk veel cardio en gebruik geen suplementen.
hoelang zal ik denken jullie hierover doen?
 
Ik denk 3 maanden ;)


Kun je natuurlijk niet zo zeggen, is van veel factoren afhankelijk he.
 
Volgens mijn fitnes-instructeur heb ik op dit moment een vet% van 10,2%.

Ze meten het met zo'n weegschaal, maar is dit wel en betrouwbare methode?? Ze voeren namelijk alleen je leeftijd en lengte in??
 
nee, die manier hebbe ze hier al veel aangehaald..
de enige betrouwbare is met een huidplooimeter, die's meest correct
 
en dan alleen nog als je het goed doet.
 
den_dimi zei:
nee, die manier hebbe ze hier al veel aangehaald..
de enige betrouwbare is met een huidplooimeter, die's meest correct

Ja dat dacht ik ook al. Ik vroeg er ook naar maar ze zeiden dat ze die niet hadden. Zal van de week nog us een keer vragen. Zou je het ook bij je eigen kunnen doen als je zelf zo'n huidplooimeter besteld?
 
ik heb nu ook een huidplooimeter waarmee je verschillende combinaties kan opmeten. Ikzelf had buik, borst en bovenbeen gemeten en kwam uit op 72 cm wat gelijk staat aan 20%, wat wel hoger was dan ik gedacht had :(
 
maurice86 zei:
ik heb nu ook een huidplooimeter waarmee je verschillende combinaties kan opmeten. Ikzelf had buik, borst en bovenbeen gemeten en kwam uit op 72 cm wat gelijk staat aan 20%, wat wel hoger was dan ik gedacht had :(

Waar heb je de jouwe besteld?
 
Ik vind dat men teveel gespecificeerd is op getallen...
vet%10,2 WHAT THA **** ??
,2 jezus, moet het nie ,205 zijn ofzow...

bodybuilding is gespecificeerd op body, en niet op cijfers...
PL is gespecificeerd op kilo's liften.

als je wilt cutten stel jezelf dan een tijd(zolang als je het wilt doen), of een lichamelijk doel (blokjes buik bijv.).
15% bij een lang iemand is namelijk wat anders dan 15% bij een klein iemand omdat het bij klein meer opvalt...
 
liquid_ice zei:
Ik vind dat men teveel gespecificeerd is op getallen...
vet%10,2 WHAT THA **** ??
,2 jezus, moet het nie ,205 zijn ofzow...

bodybuilding is gespecificeerd op body, en niet op cijfers...
PL is gespecificeerd op kilo's liften.

als je wilt cutten stel jezelf dan een tijd(zolang als je het wilt doen), of een lichamelijk doel (blokjes buik bijv.).
15% bij een lang iemand is namelijk wat anders dan 15% bij een klein iemand omdat het bij klein meer opvalt...

Tja 10,2% zo gaf dat ding het aan. Kan er ookm niks aan doen ;)

Ik zelf ben ook niet echt gefixeerd op cijfers maar ik wou het wel eens weten. en je hebt volkomen gelijk dat het niet om cijfers/gewichten gaat, maar om het liften van ze (en het resultaat daarvan)
 
tis ook niet persoonlik bedoelt, maar zo vat je het ook nie op.
 
Dymatize zei:
Met cardio, zonder cardio? Met suplementen, zonder suplementen? Welk vetpercentage heb je? Van 20 naar 15 ofzo is niet zo moeilijk, maar van 8 naar 4 weer wel.


Ja met cardio, 3 maal per week HITT. En met de volgende supplementen: CAffeine+ephedrine. Vet is nu rond de 20 denk ik.
 
van 20% naar 12% in 3 maanden is zeker te doen.
 
den_dimi zei:
nee, die manier hebbe ze hier al veel aangehaald..
de enige betrouwbare is met een huidplooimeter, die's meest correct


Hier ben ik het niet mee eens. De meest betrouwbare meting is de BIAMED meting. Lees hier meer
en zoek ook maar eens op Google
 
ALs je het goed doet moet je in twee weken wel 1,5% kunnen dalen denk ik.
 
The Raven zei:
Hier ben ik het niet mee eens. De meest betrouwbare meting is de BIAMED meting. Lees hier meer
en zoek ook maar eens op Google
Of deze methode daadwerkelijk nauwkeurig is weet ik niet, het is wel zo dat de goedkope weegschalen en handtoestellen niet erg betrouwbaar zijn. Net omdat ze geen onderscheid maken tussen water in de spieren en dat erbuiten (tenzij misschien met een benaderende vaste verhouding) en dat ze dus ook geen rekening houden met mogelijke schommelingen in de waterhuishouding. Aangezien het bij deze apparaten over slechts twee elektroden gaat, kan je alleen de verhouding tussen vet en water (met vaste schalingsfactor) bepalen.

Ik kan me inbeelden dat met complexere elektrodeconfiguraties je een betere nauwkeurigheid kan krijgen, maar kan je dan niet evengoed op hydrostatische methodes (meest betrouwbaar) overstappen ? Beiden zijn als "kleine gebruiker" even moeilijk toegankelijk.
 
Back
Naar boven