AndroidHealthClinic

Hoeveel medailles hebben de Belgen nu?

Bezoekers in dit topic

Marc W

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 feb 2004
Berichten
2.322
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
85kg
Ik kom ze niet tegen in de medaillespiegel. Ben ik nu blind of hebben de Belgen nog geen 1 medaille kunnen pakken.

???
 
Je komt ze inderdaad niet tegen maar bij het voetbal maken ze toch wel een redelijke kans op een plak.
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
Gelieve niet in te wrijven, is al pijnlijk genoeg.
 
Alleen in LA 1932 won Belgie niks, is toch wel te hopen dat voetbal een medaille oplevert. Volgens eigen opgave is Vlaanderen 1 van de rijkste regio's ter wereld maar dan wel een regio waar topsport bijna niet bestaande is. Vrij opvallend aangezien bijna alle rijke landen boven Belgie uitkomen in de ranglijst allertijden. Belgie heeft dan nog het voordeel van de OS van 1920 in Antwerpen, anders was het helemaal huilen met de pet op.
 
Gelieve niet in te wrijven, is al pijnlijk genoeg.

+2
gaan we helemaal naar peking om 3 weken te sporten en dan komen we naar huis met een medaille in het voetbal en het veldrijden lol
 
Alleen in LA 1932 won Belgie niks, is toch wel te hopen dat voetbal een medaille oplevert. Volgens eigen opgave is Vlaanderen 1 van de rijkste regio's ter wereld maar dan wel een regio waar topsport bijna niet bestaande is. Vrij opvallend aangezien bijna alle rijke landen boven Belgie uitkomen in de ranglijst allertijden. Belgie heeft dan nog het voordeel van de OS van 1920 in Antwerpen, anders was het helemaal huilen met de pet op.

Ze zullen wel goed zijn in andere dingen als sport.
 
+2
gaan we helemaal naar peking om 3 weken te sporten en dan komen we naar huis met een medaille in het voetbal en het veldrijden lol

Het zou wel knap zijn als je een medaille pakt op een sport die niet Olympisch is :D Nys doet mee met de mountainbikers.
 
Het zou wel knap zijn als je een medaille pakt op een sport die niet Olympisch is :D Nys doet mee met de mountainbikers.

ja wat regen erbij en het is ook veldrijden
hoe ellendiger de omstandigheden hoe beter de belgen
maar ja wie anders wil er nu ook op zondagmorgend een beetje met zijn fiets lopen kloten in een modderpoel..
 
Alleen in LA 1932 won Belgie niks, is toch wel te hopen dat voetbal een medaille oplevert. Volgens eigen opgave is Vlaanderen 1 van de rijkste regio's ter wereld maar dan wel een regio waar topsport bijna niet bestaande is. Vrij opvallend aangezien bijna alle rijke landen boven Belgie uitkomen in de ranglijst allertijden. Belgie heeft dan nog het voordeel van de OS van 1920 in Antwerpen, anders was het helemaal huilen met de pet op.

Topsport niks?
Tennis vergeten (nu wel juist gedaan), veldrijden, motorcross,..
 
za 23/08 9.00u


Mountainbiken...
Hopelijk wordt het niet te warm, en met een beetje geluk wordt het één grote modderpoel.
 
Topsport niks?
Tennis vergeten (nu wel juist gedaan), veldrijden, motorcross,..

hoe je het draait of keert België is toch geen grote sportnatie
en voor 10 miljoen inwoners moet het gewoon veel beter kunnen

tafeltennis, veldrijden, mountainbike, paardensport,.. mhm pfff
nou ook niet direct de grote sporten

kim gevaert en tia hellbout zijn semi-wereldtop, uiteraard goede prestaties op WK's, maar daar doet de absolute top ook niet altijd mee

tennis was idd wel dé uitblinker met Henin, dat was buiten categorie

en als je toch sporten opsomt, vergeet wielrennen niet. we zijn het beste wielerland imo
 
Het beleid in België trekt gewoon op niks, het interesseert hen niet. Ik zag laatst de minister van sport, Bert Anciaux op TV verkondigen dat het 8 jaar zou duren eer we mee zouden kunnen draaien aan de top. Ik betwijfel of er nu deftige inspanningen geleverd worden om echt mee te draaien in de toekomst want de jeugd krijgt nog altijd even weinig begeleiding als vroeger.
 
We zijn idd geen topsportland. Jammer, de mentaliteit die ervoor nodig is ligt er bij ons blijkbaar niet ingebakken. Toch hebben we wel wat atleten van wereldklasse, maar het is gewoon te weinig, moeilijk om dat te ontkennen.
 
Zeer spijtig idd. Maar bij de Belgen stel ik de prestaties tenminste niet in twijfel. Wat ik van sommige lande niet kan zeggen. Ze hebben ex-doping zondaars die nu terug meedingen voor een medaille...
 
Back
Naar boven