XXL Nutrition

Hoeveel oef. voor biceps en triceps? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LeanderFCU

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 dec 2002
Berichten
131
Waardering
0
Hoeveel oefeningen doen jullie voor de biceps en triceps?

Tot nu toe deed ik er altijd vier voor beide, maar ik heb de laatste tijd voor mezelf het gevoel dat dit teveel is.

Voor bijvoorbeeld de biceps doe ik:

- Barbell Curl 10-8-6
- Seated concentration curls 10-8-6
- Alternate standing curls 10-8-6
- Standing cable curls 10-8-6

Dus mijn vraag aan jullie, hoeveel oef. doen jullie zelf en waarom?

alvast bedankt voor de reacties, Groeten
 
2 of 3 oef

mijn armen groeien vrij senl dus die train ik minder hard als de rest
 
6 - 9 sets zeker niet meer!
 
6 sets over't algemeen... meestal ook slechts 1 oefening dan...

en dan is het gewoon de barbell curl.



Voor triceps zou ik meer sets doen... 9-12 sets lijkt me goed.
 
Ik doe bicep en triceps 6setjes, momenteel 2 oefeningen en net als de rest van het lichaam 6 8 10 reps (ja opbouwend met afbouwend gewicht)(ook gister pas mee begonnen)
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ook zeker 1 oefening uit me schema schrappen. Voor mij in het vervolg dus voor beide 3 oefeningen (9 sets) 10-8-6
 
ik doe 9 supersetjes biceps/triceps

3 oefeningen voor biceps en 3 oefeningen triceps..

Gaat wel lkkr...

Maar nu mijn vraag ik heb ooit gelezen over amerikaanse naturals en die trainden allemaal zo in supersetjes biceps/triceps de armen en dat was oom een bepaalde reden goed..

Omdat dat tegenovergestelde spiergroepen waren ofziets..

weet iemand hoe dat precies zit?
 
Ik traint armen meestal volgens het POF principe, dat betekend dus voor biceps 3 en voor triceps 3 oefeningen
 
Originally posted by 3XL
Ik traint armen meestal volgens het POF principe, dat betekend dus voor biceps 3 en voor triceps 3 oefeningen

wat voor een principe is dat dan 3xl?
 
ik pak 3 supersets (zo noem ik ze, anderen hebben het over staggered sets) dus 3 oef voor zowel biceps als tricep.
 
Supersets zijn zonder rust tussen de 2 oefeningen

Staggeredsets zijn met normaal rust tussen de oefeningen

De 1e is een goede manier om je spieren te "verfijnen", de 2e is een goede manier om massa te bouwen
 
Volgens de meeste overtrain ik dus:

Barbel curl 2 sets 8 herh
Dumbbell curl 2 sets 8 herh
Dumbbell preacher curl 2 sets 8 herh
Hammer curl 2 sets 8 herh
Standing cable curls between high pulleys 2 sets 15 herh

Triceps lying one arm extensions 2 sets 8 herh
Triceps seated one arm extensions 2 sets 8 herh
Pressdown 2 sets 8 herh
Triceps dumbbell kickback 2 sets 10 herh
Seated rope extensions 2 sets 8 herh

Moet wel zeggen dat ik op dinsdag alleen biceps train (en daarna kuiten) en dit geld op zaterdag voor de triceps.
 
Waarom zoveel oef? Kies je favoriete oef eruit en doe daar 3 setjes mee.
Echt overtraining is het niet maar het hoeft zoveel niet te zijn om optimaal te groeien.
 
Originally posted by admin
Waarom zoveel oef? Kies je favoriete oef eruit en doe daar 3 setjes mee.
Echt overtraining is het niet maar het hoeft zoveel niet te zijn om optimaal te groeien.

Vind juist de afwisseling wel lekker.:)
En je bent niet zo lang met 1 oefening bezig. Nu doe je wel meer oefening maar allemaal maar vrij kort. Schiet de training voor mijn gevoel lekker op.
 
Originally posted by RichardV


Vind juist de afwisseling wel lekker.:)
En je bent niet zo lang met 1 oefening bezig. Nu doe je wel meer oefening maar allemaal maar vrij kort. Schiet de training voor mijn gevoel lekker op.

Biceps: 3
triceps: 3

Hit it hard...
and remember...
There's no space for the littles!
 
Hoi

Dan zijn je spieren die oefening toch nog niet gewend als je maar twee setjes doet.
Ik doe er meestal 4 per oefening , 1 zeer lichte opwarmset voor de oefening juist aan te voelen , dan drie zware sets.

greetz
 
Originally posted by Tans
Hoi

Dan zijn je spieren die oefening toch nog niet gewend als je maar twee setjes doet.
Ik doe er meestal 4 per oefening , 1 zeer lichte opwarmset voor de oefening juist aan te voelen , dan drie zware sets.

greetz

Voor mijn 1e oefening doe ik 1 licht setje, en daarna alleen maar zware setjes.
 
Zelfde als richard 1 keer licht opwarmen voor me eerste setje en dan knallen!
 
meestal pak ik de biceps en triceps bij mijn borst, en die zijn dus al redelijk gebruikt als ik klaar ben met 4 setjes voor me borst. dan pak ik nog 2 setjes voor biceps en 2 voor triceps. en dat is voldoende voor mij iig :)
 
Back
Naar boven