AndroidHealthClinic

hoeveel oefeningen die jij voor biceps en tricpes (1 bezoeker)

hoeveel oefeningen die jij voor biceps en tricpes

  • 3 verschillende oefeningen voor biceps en 3 voor triceps

    Stemmen: 48 51,6%
  • 2 verschillende oefeningen voor biceps en 2 voor triceps

    Stemmen: 22 23,7%
  • anders....

    Stemmen: 23 24,7%

  • Totaal stemmers
    93

Bezoekers in dit topic

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2006
Berichten
11.389
Waardering
358
hoeveel oefeningen doe jij voor je biceps en triceps?
 
3 - 3
soms wat extra als ik niet tevreden ben over pomp
 
Voor alle bij 2 of soms zelf maar 1 voor biceps. Ik groei beter op een wat lager volume per training en meer frequentie.
 
Voor biceps liefst geen een, voor tricpes 2, maar toch moet ik er wel iets voor doen.
 
3 bij 3.
vind het wel lekker. Bij de laatste set knallen ze er lekker uit
heerlijk:D
 
Biceps 1 en meestal alleen hammercurls. En triceps meestal 2
 
0 voor biceps
0 voor triceps

En men armen groeien als kool.
 
2-2 en mijn armen groeien nog harder dan kool
 
biceps meestal 3: standing dumbbell/bb curl, cable curl, concentration curl als isolatieoefening.

triceps ook meestal 3 : bodyweight + x kg dips,cable pushdown, kickback (cable waarbij ik handvat er af haal - lekker om goed te isoleren)

aantal sets varieert per schema.

Ik moet ze echt gericht trainen anders groeien ze bij mij niet.
 
0 voor biceps
0 voor triceps

En men armen groeien als kool.

doe je dan zware rows/ chins voor biceps en close grip benches (wat in principe toch ook wel triceps oefening is)?

ik doe die ook wel maar echt genoeg prikkels geef ik beide spiergroepen er niet mee.
 
0-0 en m'n armen groeien niet hard.
 
doe je dan zware rows/ chins voor biceps en close grip benches (wat in principe toch ook wel triceps oefening is)?

ik doe die ook wel maar echt genoeg prikkels geef ik beide spiergroepen er niet mee.

Yep, ik train nog maar anderhalfjaar en doe sinds kort 3x per week een fullbody met enkel de grote compounds. Rows en chins (steeds zwaarder) hebben mijn biceps echt groter gemaakt. Triceps groeien van bench, overhead presses en dips (diep voorovergeleund dus als borst-oefening).

Mijn lichaam is nog niet helemaal gewend aan het fullbody-idee, dus ik ga er lekker op en heb geen enkele reden om mijn armen apart aan te pakken.

Als men compounds gaan stagneren schakel ik terug over op een split waarbij ik er terug een biceps-curl etc ingooi..
 
mij verschilt het als ik biceps en of triceps train met een ``grote speirgroep``of apart.
Als ik alleen armen train doe ik meestal 3tot4 oefeningen voor biceps en triceps en anders 2oefeningen.
 
biceps: een curl variant (lijkt me logisch). Meestal ezbar of hammer curls.
triceps: close grip bench press
 
Back
Naar boven