AndroidHealthClinic

Hoeveel oefeningen en sets voor Bicep/Tricep

Bezoekers in dit topic

Waardering
5
Lengte
1m85
Massa
82kg
Vetpercentage
17%
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik heb 2x per week een arm day, namelijk op dinsdag en op vrijdag. Nu doe ik 3 oefeningen 3 sets voor bicep en echt tot falen en 3 oefeningen en 3 sets voor tricep tot falen. Nu vraag ik mij af of 3 oefeningen niet teveel is aangezien armen niet een extreem grote spiergroep is.

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik heb 2x per week een arm day, namelijk op dinsdag en op vrijdag. Nu doe ik 3 oefeningen 3 sets voor bicep en echt tot falen en 3 oefeningen en 3 sets voor tricep tot falen. Nu vraag ik mij af of 3 oefeningen niet teveel is aangezien armen niet een extreem grote spiergroep is.
Ik zou zelf voor geen enkele spiergroep per sessie boven de 6 sets gaan, maar dat heeft niks te maken met de grootte van de spier

Wat voor oefeningen doe je allemaal? Waarschijnlijk zit er best wat overlapping tussen die oefeningen waardoor sowieso 1 oefening vrijwel voor saus is

Bijv maximaal
Tricep 1 ext. 1 press
Bicep 1 supinated curl en evt. 1 supinated/pronated curl
1-3 sets per oefening

Liever hogere frequentie dan volume/sessie
3x3 sets >1/2x9 sets vind ik

1747404796038.png
470754624_886145797020815_373230224465068.jpg

Voorbeeld van hoe dagje armen er voor mij uit ziet wanneer ik dat eens doe;

Bcep
2 sets gecontroleerde oefeningen als preacher curl of lying dbell curl: S1 ..kg waarmee je bij 15x faalt, S2 ..kg waarmee je bij 10x faalt
1 mega set ruwe oefening als standaard, hammer of combo curl met ..kg waarmee je bij 20x faalt, ca 5-10sec dbells neer & armen uitschudden, opnieuw tot falen, herhaal tot je niet meer voorbij 4x komt

Tcep
2 sets high stretch variant, 2 sets extension variant & 2 sets pushdown variant: S1 falen bij 12x, S2 falen bij 8x

Voorbeeld van hoe dagje armen er voor mij uit ziet wanneer ik dat eens doe;

Bcep
2 sets gecontroleerde oefeningen als preacher curl of lying dbell curl: S1 ..kg waarmee je bij 15x faalt, S2 ..kg waarmee je bij 10x faalt
1 mega set ruwe oefening als standaard, hammer of combo curl met ..kg waarmee je bij 20x faalt, ca 5-10sec dbells neer & armen uitschudden, opnieuw tot falen, herhaal tot je niet meer voorbij 4x komt

Tcep
2 sets high stretch variant, 2 sets extension variant & 2 sets pushdown variant: S1 falen bij 12x, S2 falen bij 8x
Dat varieren in rep ranges slaat echt nergens op en die hoge reps is gewoon onnodig verzuren/vermoeien

die 'mega set' biceps die je noemt zijn gewoon meerdere sets tot falen met bizar weinig rust tussendoor

Dat varieren in rep ranges slaat echt nergens op en die hoge reps is gewoon onnodig verzuren/vermoeien

die 'mega set' biceps die je noemt zijn gewoon meerdere sets tot falen met bizar weinig rust tussendoor
Werkt voor mij om volgende dag te merken dat armen getraind heb als ik het milder maak gewoon niet, miss omdat ik mn armen veel gebruik tijdens werk dat mn armen hoge uithoudingsvermogen hebben en dus niet reageren op minder

Hallo allemaal,

Herstel je ervan en maak je nu progressie?

Triceps: 3 oefeningen en dan 3 setjes is 9 setjes en dat 2x per week, maakt 18 setjes.
Biceps: 3 oefeningen en dan 3 setjes is 9 setjes en dat 2x per week, maakt 18 setjes.

Ik vind het veel, maar train je ook rug of borst? Want dan krijgen de armen nog meer werk te doen.

Na bw dips bv. ben ik met 2 a 3 setjes cablepress van 10 hh wel klaar.
Na pull up's hebben de biceps ook niet zo heel veel meer nodig.

Doe je ook nog iets van hammer of reverse curl, en onderarmen?

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou zelf voor geen enkele spiergroep per sessie boven de 6 sets gaan, maar dat heeft niks te maken met de grootte van de spier

Wat voor oefeningen doe je allemaal? Waarschijnlijk zit er best wat overlapping tussen die oefeningen waardoor sowieso 1 oefening vrijwel voor saus is

Bijv maximaal
Tricep 1 ext. 1 press
Bicep 1 supinated curl en evt. 1 supinated/pronated curl
1-3 sets per oefening

Liever hogere frequentie dan volume/sessie
3x3 sets >1/2x9 sets vind ik

1747404796038.png470754624_886145797020815_373230224465068.jpg
Ik doe 3 bicep oefeningen maar 1 daarvan zijn 2 oefeningen wat als 1 oefening telt

Dit doe ik omdat dit van een schema komt van Jay_Whey. Ik doe eerst een cablecurl met mn gezicht naar de cablestation toe en doe dit tot falen en dan direct erachter aan draai ik om en doe ik een cable curl met rug richting de cable station. Daarna sluit ik af met een rope hammer curl.

Voor tricep doe ik

Single cable tricep pushdown
V bar tricep pushdown
En een single arm skull crush bij cable station

Ik vind het lastig vooral met armen omdat iedereen zegt dat armen geen grote spiergroep is en daarom denk ik dat ik teveel volume geef aan de arm spieren. Dus ik ben bang dat ik heel wat progressie misloop omdat ik misschien “overtrain” aangezien ik dit 2x pw doe.

Ik vind het lastig vooral met armen omdat iedereen zegt dat armen geen grote spiergroep is en daarom denk ik dat ik teveel volume geef aan de arm spieren. Dus ik ben bang dat ik heel wat progressie misloop omdat ik misschien “overtrain” aangezien ik dit 2x pw doe.
Is beetje dubieus hoe dat zit; bceps worden gezien als de grootste kleine spiergroep en tceps als kleinste grote spiergroep. Behalve dat is het p.p. verschillend wat meeste hypertrofie veroorzaakt is voor bijna niemand is 2x per week armen teveel

Triceps: 3 oefeningen en dan 3 setjes is 9 setjes en dat 2x per week, maakt 18 setjes.
Biceps: 3 oefeningen en dan 3 setjes is 9 setjes en dat 2x per week, maakt 18 setjes.

Ik vind het veel, maar train je ook rug of borst? Want dan krijgen de armen nog meer werk te doen.

Nouja zit nu einde van mn cut dus bouwen zit er sowieso niet in, maar onderhouden is belangrijk daarom deze vraag.

Hallo allemaal,

Zoveel mogelijk waarvan je kunt herstellen.

Werkt voor mij om volgende dag te merken dat armen getraind heb als ik het milder maak gewoon niet, miss omdat ik mn armen veel gebruik tijdens werk dat mn armen hoge uithoudingsvermogen hebben en dus niet reageren op minder
Dat je ze de volgende dag voelt betekend niks kwa groei.

Als ik 6 sets doe met 20+ herhalingen voel ik ze ook de volgende dag.

Dat je ze de volgende dag voelt betekend niks kwa groei.

Als ik 6 sets doe met 20+ herhalingen voel ik ze ook de volgende dag.
Wie weet heb je gelijk hoor heb hiermee mn armen in begin wel zoveel gegroeid dat gewoon maar getopt ben met arm focus oefeningen omdat elke gestimuleerd zijnen anderen oefeningen

Wie weet heb je gelijk hoor heb hiermee mn armen in begin wel zoveel gegroeid dat gewoon maar getopt ben met arm focus oefeningen omdat elke gestimuleerd zijnen anderen oefeningen
Je wilt juist dat je armen zo min mogelijk gestimuleerd worden tijdens andere oefeningen, ik bench niet om m'n armen te stimuleren of pull voor m'n biceps.

Natuurlijk zul je ze altijd gebruiken daar ontkom je niet aan.

Ik train elke spiergroep 2x per week met en heb 1 rust dag

Mijn split is

Maandag: Chest/Back
Dinsdag: Arms/Shoulders
Woensdag: Legs (Quad focussed)
Donderdag: Rustdag
Vrijdag: Chest/Back
Zaterdag: Armen/Shoulders
Zondedag: Legs (Hamstring focussed)

Ik deed altijd 3 oefeningen 3 sets en dat vaak 2 keer per week. Nu 2 oefeningen en 2 sets 2 keer per week en ik merk eigenlijk dat ik veel te veel junk setjes deed en niet voluit ging met de meeste setjes. En nu met 2 setjes heb ik iets meer kracht ontwikkeld en als nog een flinke pomp wat voor het gevoel wel fijn is. Wees niet bang om minder te doen want te veel doen werkt contraproductief op de duur. Af en toe wat meer setjes doen zal wel kunnen denk. Een set met minder gewicht of een keer een setje meer maar pas falen bij de 2e en 2e set bijvoorbeeld.

Ik deed altijd 3 oefeningen 3 sets en dat vaak 2 keer per week. Nu 2 oefeningen en 2 sets 2 keer per week en ik merk eigenlijk dat ik veel te veel junk setjes deed en niet voluit ging met de meeste setjes. En nu met 2 setjes heb ik iets meer kracht ontwikkeld en als nog een flinke pomp wat voor het gevoel wel fijn is. Wees niet bang om minder te doen want te veel doen werkt contraproductief op de duur. Af en toe wat meer setjes doen zal wel kunnen denk. Een set met minder gewicht of een keer een setje meer maar pas falen bij de 2e en 2e set bijvoorbeeld.

Is voor iedereen individueel anders. Ik kan perfect relatief snel herstellen van 3 oefeningen 3 sets, maar iemand anders doet daar misschien langer over en kan dan beter een oefening minder doen.

Is voor iedereen individueel anders. Ik kan perfect relatief snel herstellen van 3 oefeningen 3 sets, maar iemand anders doet daar misschien langer over en kan dan beter een oefening minder doen.

Klopt, maar het hangt ook van meer dingen af, slaap, dieet (cutten of bulken) leeftijd kan een rol spelen. Ik doe zelf ook liever 3 sets maar dat pas ik toe tijdens een bulk.

Terug
Naar boven