MuscleMeat

Hoeveel oefeningen per spiergroep is het beste? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Plantina

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 dec 2019
Berichten
369
Waardering
828
Lengte
1m71
Massa
61kg
Goedemiddag,

Hoeveel oefeningen per spiergroep is het beste?

Ik heb nu voor bijna elke spiergroep 3a4 oefeningen en 3x7 reps.

Alvast bedankt voor jullie advies!
 
Dat ligt aan je schema... Wat voor soort split doe je?

Waarom 3*7? Doe je dit bij alle oefeningen? 3*12, 4*8, 5*5 wordt vaker als uitgangspunt gebruikt.
 
Lees eens door de stickies. Dat hangt van heeeel veel dingen af. Wat is je doel? Ben je beginner of gevorderd? Wat voor schema hanteer je? Ik pak kuiten bijvoorbeeld op heel andere reprange dan Deadlifts en een powerlifter en bodybuilder trainen doorgaans verschillend. Een 3x p/w fullbody schema voor beginners ziet er anders uit dan een split-schema voor enhanced bodybuilders.
 
Lees eens door de stickies. Dat hangt van heeeel veel dingen af. Wat is je doel? Ben je beginner of gevorderd? Wat voor schema hanteer je? Ik pak kuiten bijvoorbeeld op heel andere reprange dan Deadlifts en een powerlifter en bodybuilder trainen doorgaans verschillend. Een 3x p/w fullbody schema voor beginners ziet er anders uit dan een split-schema voor enhanced bodybuilders.

Ik gaf alvast een samenvatting... :grinny:
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ben sinds een paar weken weer begonnen met trainen. 2 jaar er uitgeweest i.v.m. gezondheid. Vandaar dat ik het weer rustig op pak en minder reps.

Niet alle termen die jullie noemen ben ik bekend mee
 
Hoe ziet je trainingsschema eruit:
Op welke dagen train je?
Welke spiergroepen doe je op deze dagen?
Welke oefeningen doe je dan en in welke volgorde?

Goed dat je weer begonnen bent! Mocht je geen lichamelijke problemen hebben om meer reps te doen zou ik als beginner zijnde gewoon een iets lichter gewicht pakken en 3*12 als basis gebruiken. Met 3*7 heb je kans dat je al te snel te zwaar gaat trainen. Je spieren kunnen het waarschijnlijk wel aan, maar je pezen/aanhechtingen hebben hier meer moeite mee. Blessures kun je beter voorkomen dan genezen. Rustig aan beginnen, goed eten, slapen, consequent trainen en ervoor zorgen dat je houding/uitvoering perfect zijn! We helpen je hier graag bij het opstellen van een schema. Er is echter een mooi topic voor beginners waar al veel info te vinden is: https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/

Succes!!!
 
Ik was vrij gevorderd maar nu dus eigenlijk weer een beetje een beginner. Dankzij het spiergeheugen beginnen mijn spieren toch alweer redelijk zichtbaar te worden.

Wat bedoelen jullie met split?
 
Hoe ziet je trainingsschema eruit:
Op welke dagen train je?
Welke spiergroepen doe je op deze dagen?
Welke oefeningen doe je dan en in welke volgorde?
Train 2 x in de week.
Op de maandag en donderdag of de dinsdag en vrijdag.

Train de rug samen met de biceps en benen en billen.
De schouders samen met de triceps en benen en billen.
 
Hoe ziet je trainingsschema eruit:
Op welke dagen train je?
Welke spiergroepen doe je op deze dagen?
Welke oefeningen doe je dan en in welke volgorde?

Goed dat je weer begonnen bent! Mocht je geen lichamelijke problemen hebben om meer reps te doen zou ik als beginner zijnde gewoon een iets lichter gewicht pakken en 3*12 als basis gebruiken. Met 3*7 heb je kans dat je al te snel te zwaar gaat trainen. Je spieren kunnen het waarschijnlijk wel aan, maar je pezen/aanhechtingen hebben hier meer moeite mee. Blessures kun je beter voorkomen dan genezen. Rustig aan beginnen, goed eten, slapen, consequent trainen en ervoor zorgen dat je houding/uitvoering perfect zijn! We helpen je hier graag bij het opstellen van een schema. Er is echter een mooi topic voor beginners waar al veel info te vinden is: https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/

Succes!!!
Super bedankt voor je advies! Zal alles eve goed doorlezen!
 
Als je maximaal 2x in de week kunt trainen kun je je wellicht beter richten op 2x een full body workout... Er is genoeg te vinden in het topic dat ik eerder benoemde!
 
Ik was vrij gevorderd maar nu dus eigenlijk weer een beetje een beginner. Dankzij het spiergeheugen beginnen mijn spieren toch alweer redelijk zichtbaar te worden.

Wat bedoelen jullie met split?
Dat rijmt niet.. dat zou je moeten weten als je vrij gevorderd bent.
Je bent een beginner zo te lezen op veel gebieden. Misschien heb je wel enige tijd wat fitness gedaan maar echt gevorderde kan je jezelf denk ik niet noemen.

Gezien je stats van 59 kg bij 1,71 m. Ben je man of vrouw? Dat gewicht is nl voor een man wel heel licht en voor een vrouw minder.
Ben je aan het bulken neem ik aan?

Denk dat je mogelijk wel baat kan hebben om deze links even goed door te lezen.
Post 1 en 2
en deze

Denk dat je dan in ieder geval een wat betere basis hebt. Want vragen hoeveel reps en sets je moet doen zonder schema erbij is niets ver te zeggen.
ALs je maar 2 x per week gaat zou ik FB pakken.

Je traint geen borst? (weinig mannen die dat niet doen daarom het vermoeden dat je vrouw bent? kan het mis hebben. :o )
 
Goedemiddag,

Hoeveel oefeningen per spiergroep is het beste?

Ik heb nu voor bijna elke spiergroep 3a4 oefeningen en 3x7 reps.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Dat hangt zoals al gezegd van het schema af, maar ook de spiergroep waarover het gaat.

3-4 oefeningen voor bijvoorbeeld de biceps is vrijwel altijd onnodig veel, maar voor de gehele rug is het min of meer een minimum.
 
Welke oefeningen doe je precies op die dagen?

plaats eens je hele schema.
dan weten we waar we het over hebben.
 
Heb je ook een doel?
 
Dat rijmt niet.. dat zou je moeten weten als je vrij gevorderd bent.
Je bent een beginner zo te lezen op veel gebieden. Misschien heb je wel enige tijd wat fitness gedaan maar echt gevorderde kan je jezelf denk ik niet noemen.

Gezien je stats van 59 kg bij 1,71 m. Ben je man of vrouw? Dat gewicht is nl voor een man wel heel licht en voor een vrouw minder.
Ben je aan het bulken neem ik aan?

Denk dat je mogelijk wel baat kan hebben om deze links even goed door te lezen.
Post 1 en 2
en deze

Denk dat je dan in ieder geval een wat betere basis hebt. Want vragen hoeveel reps en sets je moet doen zonder schema erbij is niets ver te zeggen.
ALs je maar 2 x per week gaat zou ik FB pakken.

Je traint geen borst? (weinig mannen die dat niet doen daarom het vermoeden dat je vrouw bent? kan het mis hebben. :o )
Dat ik de meeste termen niet meer weet is omdat ik voorheen altijd met een trainingsmaatje trainde. En diegene dus ook mijn schema's maakte e.d. Dus zelf lette ik niet echt op alle termen.

Ben idd een vrouw:)
 
Dat ik de meeste termen niet meer weet is omdat ik voorheen altijd met een trainingsmaatje trainde. En diegene dus ook mijn schema's maakte e.d. Dus zelf lette ik niet echt op alle termen.

Ben idd een vrouw:)
Ben denk ik vergeleken met de meeste mensen hier dan misschien wel meer een beginner. Maar dacht dat ik er wel enige kennis van had haha
 
Dat rijmt niet.. dat zou je moeten weten als je vrij gevorderd bent.
Je bent een beginner zo te lezen op veel gebieden. Misschien heb je wel enige tijd wat fitness gedaan maar echt gevorderde kan je jezelf denk ik niet noemen.

Gezien je stats van 59 kg bij 1,71 m. Ben je man of vrouw? Dat gewicht is nl voor een man wel heel licht en voor een vrouw minder.
Ben je aan het bulken neem ik aan?

Denk dat je mogelijk wel baat kan hebben om deze links even goed door te lezen.
Post 1 en 2
en deze

Denk dat je dan in ieder geval een wat betere basis hebt. Want vragen hoeveel reps en sets je moet doen zonder schema erbij is niets ver te zeggen.
ALs je maar 2 x per week gaat zou ik FB pakken.

Je traint geen borst? (weinig mannen die dat niet doen daarom het vermoeden dat je vrouw bent? kan het mis hebben. :o )
Ben allang blij dat ik weer 2x in de week kan trainen. Denk niet dat het aan jou is om daar over te oordelen. Ben namelijk zeer serieus met deze sport en opzoek naar goeie adviezen. Als jij je daar niet in kunt vinden, kun je maar beter niet op mijn topic reageren
 
Ben allang blij dat ik weer 2x in de week kan trainen. Denk niet dat het aan jou is om daar over te oordelen. Ben namelijk zeer serieus met deze sport en opzoek naar goeie adviezen. Als jij je daar niet in kunt vinden, kun je maar beter niet op mijn topic reageren
Als er iemand hier is op dit forum die altijd wilt helpen een klaar staat met top advies in mijn ogen.
is dat juist marina.

post je schema en zo veel mogelijk info dan kan iedereen je top helpen :)
 
Back
Naar boven