Fitness Seller

Hoeveel oefeningen/setjes doen jullie voor armen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Justifire

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2003
Berichten
1.768
Waardering
0
Ik doe sinds kort 3 oefeningen van 2 sets*8reps voor biceps en 3 oefeningen van 2 sets*8reps voor triceps.
Daarvoor deed ik altijd 4 oefeningen van 4 sets*8 reps voor biceps en hetzelfde voor triceps.
Merk op dat ik nu helemaal niet meer zo'n pomp krijg als vroeger, eerst kon ik me armen echt niet meer optillen.
Vraag me dus af hoeveel oefeningen en setjes jullie doen, en of ik er beter wat meer kan doen?
 
Ik doe alleen m'n bi's en onderarmen op een dag. Vier oefeningen voor m'n bi's en twee voor m'n onderarmen.
 
Ik denk dat je bi's en tri's wel 9 setjes kunnen hoor, ik doe 3 oef , 3 setjes elk, reps gaan van 10 tot 6
 
doe voor biceps ook 3 oefeningen van 3 sets.
+ natuurlijk 2 opwarmsetjes van 15 reps van te voren.
 
ik ervoor 1 opwarm setje voor me bi's en daarna 1 opwarm setje voor me tri's, 15 reps.
 
pakte voorheen mijn armen op een dag. biceps 3 oef en 3 sets waarmee ik begon met een opwarmset van 20 resp. ditzelfde gold voor triceps die ik daarna pakt en soms als superset.

Nu pak ik de armen afgezonderd va elkander en doe iik minder sets. 2 oefeningen voor biceps met 4 sets elk en triceps idem
 
Originally posted by Justifire
.
Merk op dat ik nu helemaal niet meer zo'n pomp krijg als vroeger, eerst kon ik me armen echt niet meer optillen.
Vraag me dus af hoeveel oefeningen en setjes jullie doen, en of ik er beter wat meer kan doen?

Je hoeft geen pomp te krijgen. Een pomp betekent niet resultaat.

Wanneer train je ze? Na een grote spiergroep of apart?

Het gaat om jouw resultaat, doe het een tijdje en kijk of je vooruitgang boekt.

Wissel af in je hoeveelheid reps en setjes. Als je minder reps doet, doe dan ook minder setjes en andersom.
 
Originally posted by dandyman
Nu pak ik de armen afgezonderd va elkander en doe iik minder sets. 2 oefeningen voor biceps met 4 sets elk en triceps idem

Is dat dan niet een beetje weinig, qua oefeningen dan ??? Qua setjes valt het nog mee.
 
hoeveel oefeningen?

nu doe ik geen direct arm werk meer, maar moest ik opnieuw herbeginnen met mijn armen echt apart te trainen, zou'k 't volgende doen :

Biceps : 1 oefening 5 sets (en om de 3 weken van oefening wisselen)

Triceps :
3 oefeningen

Week 1-3
1 press oefening 4 sets
1 extensie oefening 2 sets
1 hybride oefening 2 sets

Week 4-6
1 extensie oefening 4 sets
1 hybryde oefening 2 sets
1 press oefening 2 sets

week 7-9
1 hybride oefening 4 sets
1 press oefening 2 sets
1 extensie oefening 2 sets
 
Laatst bewerkt:
2 oefeningen elk van 4 setjes met 6 a 8 herhalingen
 
Originally posted by axestream


Is dat dan niet een beetje weinig, qua oefeningen dan ??? Qua setjes valt het nog mee.

Ik heb eerder 3 oefeninge gedaan met elk 3 sets.

ga nu enkel voor de betere oefeningen, dus barbell curl 4 sets. en incline hammer curl 4 sets.

triceps begin ik met smal bankdrukken, reverse ofwel normaal wissel ik per week om (of dit verstandig is weet ik overigens ook niet) en vervolgens french press 4 sets. Hierna pak ik nog mn borst met twee flyes aan en eindig i met dippen om zo mn laatste kracht va mn triceps te vragen dus ik zie t wel als een goede workout. Gewoon wat anders en na 6 a 8 weken geef ik er weer een andere wending aan. alhowel dat dan net voor mn vakantie zal zijn.. schiet al aardig op met de tijd:rolleyes:
 
Doe armen meestal staggered en dan POF

vb
EZ curl + Decline EZ extension, 3* 10-6
Incline curl + Seated dumbbell extension 2* 10-8
Spider curl + Bench dips 2* 12-10

Totaal dus 7 sets voor biceps en 7 voor triceps, waarvan bij iedere oefening alleen de laatste tot het uiterst

Soms als ik nog wat over heb doe ik er low cross-over curl + cross-over extension bij. Ieder 1 set van 15+ reps, gewoon voor de pomp

Andere manier waar ik de laatste ijd mee aan het experimenteren ben is door 1 oefening voor ieder te nemen, en die dan met de volgende sets/reps/gewicht te doen

3*3, 60%1RM, X-0-2
3*5, 80-90%1RM, X-1-2
1*20, 50%, 2-0-2
11*50, 25%, 1-0-1

Werk voor mij goed, ben alleen nog een beetje aan het zoeken voor de juiste gewichten bij de hogere reps sets.
 
ziet er goed uit. Spider curl is toch een preacher curl?
 
Ja, maar dan met de plank op 90gr ipv schuin
 
ja had ik al van gehoord, schijnt nog moeilijker te zijn, en moeilijker om mee te smokkelen...
 
De orginele spider curl doe je op een "Spiderbench" . Dit is een platte hoge bank, die een lichte decline heeft, en aan de lagere 1 kant een vertikale plank waar je je armen tegen laat rusten.

Je ligt dus iets voorover met je armen gesteund. Hierdoor is de lange kop van de biceps va. de bovenkant verkort en komt de belasting meer op de korte kop te ligge. En iid je kan echt niet smokkellen.

Wij hebben geen Spiderbench, dus doe ik hem meestal aan de vertikale kant van de preachercurl (dan wel vooraover gaan staan, en niet zitten) Of gewoon va. een hoge bank en dan je armen laten uithangen en proberen niet je bovenarm te bewegen als je curlt.

Hou er wel rekening mee dat dit GEEN ego oeferning is, je zal je gewichten behoorlijk moeten verlagen
 
heb je een voorbeeld van een spider curl, of iig een afbeelding van die spiderbench bij de hand?

wij hebben bovendien geen preacherbench waardoor ik dus mij preacher curl altijd uitvoer tegen een bank met een verticale stand. dit is dus in principe de spidercurl?
 
Laatst bewerkt:
Zolang de hoek tussen je bovenarm en romp maar 90gr of meer is.

Heb je ook heen hoge bank (om te roeien bv)

Wat je anders ook kan proberen is om een platte bank bij een lage pully te zetten. Op je knieen hiervoor te gaan zitten, boven arm op de bank laten rusten en dan curlen. De hoogte van de lage pully bepaald de afstand waarop je de bank moet zetten, en persoonlijk vind ik het niet lekker aanvoelen, maar je kan het altijd proberen
 
ben ik ook niet echt kapot van. de spidercurl cq preacher curl die ik uitvoer met de verticale stand van het bankje vind ik wel een hele fijne ofening. En idd je kan niet te zwaar gfaan maar zwaar is maar net wat je erzelf van maakt. Hou de spanning goed op de spier en ga in langzaam tempo weer terug in neerwaartse beweging. prima oefening
enige nadeel is dat ik net oiets te klein ben voor die bank maar we hebben net nieuwe abnkjes waaronder een kleinere variant. zal m spoedig gaan proberen daarop
 
Heb nu voor tri en bi 3 oefeningen van 3 setjes gedaan, 9 setjes per groep dus en dit voelt idd een stuk beter.
Had echt het idee dat ik niet had getraind met 3x2 setjes.
Nu zijn me armen weer lekker gezwollen :)
 
Back
Naar boven