Fitness Seller

hoeveel oefeningen voor borst? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

killerbee

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
2.228
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
92kg
Mijn borst groeit voor geen meter,het krijgt eerder een 3hoekige vorm met uitstekende tieten:eek:
Ik doe meestal 4 oefeningen(16 reps),zou het daaraan liggen ?Ik train mijn borst meestal 2 keer per week.......
 
Zeker geen 16 sets ;)
 
2x16 sets per week = overtraining :eek:

Post anders eens je volledige trainingschema ;)
 
biceps: -incline dumbbell curl(12-10-10-8)
-preacher curl(12-10-10-8)
-hammer curl(12-12-10.8)
(soms wissel ik preacher curl wel af met concentration curl)

-rug: 1)-row(12-12-10-8)
-dumbbell bent over row(12-12-10-8)
-en dan nog een oefening waarbij da ge zo staaf smal naar beneden moe trekken recht voor uw borst,ik ken de benaming niet meer:o

2)deadlift(15-12-12-10-8)

-benen: 1)-leg press(12-12-10-8)
-leg curl(12-12-10-10)
-seated leg curl(")

2)barbell squat(15-15-12-12-8)

-triceps -small benchen(12-10-8-8)
- lying triceps extension(12-12-10-8of 6)(of kickbacks
-triceps machine(12-10-10-8)(jaaaaa machine maar hierna voel ik het altijd lekker branden:D )


-schouders: -dumbbell(of barbell)front raise(12-12-10-8)
-rear lateral raise(12-10-10-8)
-lateral raise(")
-smith shoulder press(12-10-10-8(of 6)of dumbbell shoulderpress

-borst -bench press(12-10-8-8)
-dumbbell pullover(12-12-10-8)(vreemd maar hier voel ik nooit iets van... of incline flyes
-decline dumbbell press(12-10-10-8)
-peckdeck :p


Ik train meestal alles 2 maal per week,behalve rug,de ene keer in de gym ,de andere keer thuis.Dus bvb deadlift en squat doe ik thuis dan.Ik doe borst samen met rug en biceps.Schouders dus samen met triceps en benen,soms ook nog onderarmen als afsluitertje.Ik zal me meer fixeren op mijn buik als ik wat droger ben ,want nu heeft dat toch geen zin dacht ik....
Ik merk wel dat ik bij biceps sneller vooruit ga sinds ik ze meer rust gun(4 dagen),dankzij ruben sosa's tip:cool: .Dit is dus mijn huidig schema,ik wissel op tijd wel eens af.
 
Pullover is voor latimus dorsi ;)

Ik zou zeggen bouw je training rond zware compound chin up, deadlift, squat, dippen, bb row, upright row, military press... enz
 
Dumbbell press incline en decline.. (12-8-6-6) excl warming up
Dumbbell of Cable fly.. (12-10-8-8) excl. warming up

3 oef is dus meer dan genoeg. Zolang je maar Zwaar traint. En de oefening rustig en beheerst uitvoerd. (en niet zoals 99% doet met dumbbells gaan gooien) maar zo langzaam mogelijk omhoog drukken.

Voordeel van dumbbell press is dat je meer beheersing krijgt en ook je 'coördinatiespieren' (zoals dat heet geloof ik?) tegelijk mee traint. waardoor je er op den duur massiever uit gaat zien, als iemand die 80% van zijn oefeningen met halters en machine's doet. ;)
 
Ik zou het eens bij 8 sets houden per week.

Bb press
Cable fly

@Elmo : waarom zo traag mogelijk :scratch:
 
wat heeft die instructeur me dan niet al aangedaan met zijn 4 oefeningen !al die verprutste tijd verdoeme!:mad: :rolleyes:
 
Santino88 zei:
Ik zou het eens bij 8 sets houden per week.

Bb press
Cable fly

@Elmo : waarom zo traag mogelijk :scratch:


is dat niet wat héél weinig dan???
 
Haha inderdaad ;)

Je moet deze volgorde eens proberen :

Maandag : Armen + Zijkant schouders
Dinsdag : Benen

Donderdag : Borst + voorkant schoudres
Vrijdag : Rug + Achterkant schouders

killerbee zei:
is dat niet wat héél weinig dan???

Nee :p Zwaar trainen bitch!
 
dus benchpress(dé basisoefening vd borst) eventjes weglaten dan?
Toen je nog maar begon met bb en nog onervaren was,heb je dan ook eerst begonnen met zo'n schema van de instricteur,of heb je meteen de goeie richting gevonden?Zoja merkte je dan wel degelijk een verschil toen je je methode veranderde?
 
Het gaat niet om het aantal sets of oefeningen.. maar om het aantal reps per set en het gewicht.

Langzaam en beheerst trainen heeft voordeel in massa.
Als jij de oefening met 30% vertraagd (en dat niet bent gewend).. zal je zien dat je een groei stoot krijgt. Ook zul je zien dat je 40% lichter gaat in gewicht. Drukte jij normaal gesproken bijvoorbeel 30KG met de dumbbells. Zal dat (bij langzame uitvoering) toch zeker rond de 20-22 gaan zitten.
Probeer het gewoon een keer, wie weet bevalt het jou ook wel net zo goed als mij.. maar mischien ook niet. Elk lichaam is anders..
Hou ook druk op de borst tijdens de oefening. Strek de armen dus niet helemaal uit (ivm blessures)
 
Benchpress (= bb press) erin houden ;)

Inderdaad ik begon ook met het schema van die rotte zak, tuurlijk merke ik verschil ;)

+- 10-11 maanden verspilt :mad:
 
elmo. zei:
Het gaat niet om het aantal sets of oefeningen.. maar om het aantal reps per set en het gewicht.

Langzaam en beheerst trainen heeft voordeel in massa.
Als jij de oefening met 30% vertraagd (en dat niet bent gewend).. zal je zien dat je een groei stoot krijgt. Ook zul je zien dat je 40% lichter gaat in gewicht. Drukte jij normaal gesproken bijvoorbeel 30KG met de dumbbells. Zal dat (bij langzame uitvoering) toch zeker rond de 20-22 gaan zitten.
Probeer het gewoon een keer, wie weet bevalt het jou ook wel net zo goed als mij.. maar mischien ook niet. Elk lichaam is anders..
Hou ook druk op de borst tijdens de oefening. Ga dus niet strekken ofzo (ivm blessures)

Jezus wat een crap!!!
 
Ja als jij het crap vindt is jou probleem..
Ik vertel mijn ervaring en mischien werkt het bij meerdere mensen. En daarbij doel ik niet op jou
 
bij twijfel doe minder.
 
@ elmo: de bar/db zo traag mogelijk uitstoten heeft geen zin. Gecontroleerd laaten zakken is iets anders.
=> controleerd laten zaken, eventueel pauze onderin, en zo hard mogelijk uitstoten.

ik zou borst op 10-12 werksets doen per week
 
bench press (vlak) 3*10

flyes (schuin) 3*8

bench press (schuin) 3*8

bij elke oefening 1 setje opwarmen en daarna 3 sets voluit

meer hoeft dat niet te zijn
grtz
 
Back
Naar boven